Ljubljana, 5. oktober 2016 – Člani Koalicije za trajnostno prometno politiko (KTPP) so poslancem Državnega zbora poslali odprto pismo, kjer izražajo skrb nad restriktivno politiko nošenja čelad, ki se nam obeta ob možnem sprejetju novel sprememb zakonov, ki urejata to področje. Foto: Lea Benčina

22. 9. 2016 je Državni zbor sprejel spremembo Zakona o motornih vozilih in Zakona o pravilih cestnega prometa, ki je zvišala starostno mejo obveznega nošenja čelade na kolesu s sedanjih 14 let na 18 let. 28. 9. 2016 je Državni svet izglasoval odložilni veto na noveli obeh zakonov. Poslanci DZ bodo morali tako znova odločati o obeh zakonih.

Skrb članov KTPP je izboljšanje prometne varnosti vseh udeležencev v prometu, zato podpirajo vsak ukrep, ki bo varnost dejansko izboljšal. Stremijo k prostovoljnemu nošenju čelad, višanje starostne meje obveznega nošenja čelade in visoka kazen za neupoštevanje tega določila pa sta problematična iz več razlogov. Ukrep bo prizadel urbano kolesarjenje, tj. kolesarjenje na delo, v šolo in po opravkih. Gre za varno vožnjo ob relativno nizki hitrosti. Tega ne gre enačiti s športnim kolesarjenjem ali s cestnimi dirkami športnih klubov, še manj pa z mopedi. Kazen v višini 120 € je nesorazmerno visoka in ta ukrep zagotovo ne prispeva k cilju povečanja varnosti kolesarjev v prometu. Varnost bo povečala predvsem urejena infrastruktura.

So ljudje, ki čutijo potrebo po uporabi čelade. Temu seveda ne nasprotujejo. Nasprotujejo pa trditvam, ki prikazujejo kolesarjenje nevarnejše, kot v resnici je in ki prikazujejo čelado kot pripomoček, ki daje večjo zaščito, kot jo ta lahko v resnici nudi. Kolesariti je varno, zabavno in zdravo, ne glede na to, ali uporabljamo čelado ali ne.

Člani KTPP pozivajo vse poslance, da se zavzamejo za odpravo zakonskega določila o obveznem nošenju čelade za kolesarje do 18. leta. Predlagajo, da ohranijo mejo obveznega nošenja čelade do 14. leta, a odpravijo s tem povezane globe.

Celotno pismo si lahko preberete tukaj.