Medtem ko so se v razvitejših evropskih državah že zdavnaj otresli sužnje-lastniškega odnosa do avtomobilov, Opel računa na zakoreninjeno tendenco slovenskega naroda, ki ne more brez hlapčevstva. Žalostno je dejstvo, da povprečen Slovenec tretjino dohodka namenja za nakup in vzdrževanje svojega jeklenega konjička. Omenjen proizvajalec avtomobilov je pred kratkim objavil televizijski oglas [1], s katerim poskuša graditi svojo priljubljenost na račun javnega potniškega prometa, ki je že tako potisnjen na stranski tir.

Sodoben javni prevoz je danes kazatelj blaginje in razvitosti posamezne države, saj rešuje marsikateri okoljski, socialni in ekonomski problem, ki je nastal ravno zaradi pretirane in neracionalne rabe osebnih vozil. Njegove prednosti so prepoznali v državah, katerih prebivalci bi si lahko privoščili več avtomobilov, dražjih kot mi, a jim je elegantneje, da se usedejo na avtobus, vlak, metro, tramvaj, kolo … Denar raje potrošijo za pomembnejše stvari v življenju in živijo v kvalitetnejšem okolju. V državah in mestih, kjer imajo razvit učinkovit javni prevoz, ljudje niti ne pomislijo, da bi si delali nepotrebne stroške z nakupom osebnega avtomobila. Sploh pa ne v času, ko je gorivo vse dražje.

Pri Oplu se najbrž dobro zavedajo sodobnih trendov mobilnosti, zato so se odločili, da šikanirajo konkurenco (javni potniški promet), kar glede na statusni simbol avtomobila v slovenski družbi sploh ni težko. A ker javni prevoz rešuje mobilnost 50 % prebivalcev Slovenije, ki nimajo, oziroma ne morejo voziti avtomobila, takšno oglaševaje ni etično. Družba Opel nam namreč z omenjenim oglasom sporoča, da so ljudje, ki uporabljajo javni potniški promet, drugorazredni državljani.

Ob tem se sprašujemo, ali bi morala država, ki deluje v interesu vseh državljanov, oglase za avtomobile dodatno obdavčiti in ta denar nameniti promociji javnega potniškega prometa. Oglaševalske agencije pa pozivamo k večji etičnosti pri oblikovanju oglasov.


Opomba:
[1] Primer perečega Oplovega oglasa si lahko ogledate na tej povezavi, predvajan je bil med 29:05 in 29:28.

***

Na sramotilnem stebru želimo izpostaviti posameznike, podjetja, institucije ali organizacije, ki s svojim delovanjem na kakršen koli način škodujejo okolju. S tem ne želimo žaliti nikogar; želimo le spodbuditi k okolju in družbi bolj odgovornemu ravnanju!