Novo poročilo, ki ga je danes predstavila organizacija za trajnostni promet, Transport and Environment (T&E), ugotavlja, da so novi avtomobili evropskih proizvajalcev, ki so bili v letu 2006 prodani v Evropi, izpustili povprečno 160 g ogljikovega dioksida (CO2) na kilometer. To je le slabo polovico grama manj kot v prejšnjem letu. Združenje evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA), katerega izdelki predstavljajo 81 % prodaje v Evropi, se je zavezalo, da bodo proizvajalci do leta 2008 dosegli omejitev izpustov na le 140 g/km. Tega cilja jim ne bo uspelo več doseči.

Primerljiva številka za japonske proizvajalce je bila v letu 2006 161 g/km, sledili pa so korejski proizvajalci, ki so imeli povprečnen izpust 164 g/km. Povprečje vseh proizvajalcev, ki so prodajali avtomobile v Evropi je bilo v letu 2006 na ravni 160 g/km, kar je za 1 g manj od povprečja iz leta 2005, in gre torej za 0,7 % znižanje (2).

Aat Peterse, vodja programov pri T&E, ugotavlja: "V prvih osmih letih trajanja prostovoljnega sporazuma so se proizvajalci avtomobilov osredotočili na večja, težja in bolj požrešna vozila; rezultati so v skladu s tem. Očitno prostovoljni sporazum ni bil vreden papirja, na katerem je bil spisan. Zato je obvezujoča zakonodaja sedaj potrebna bolj kot kadarkoli prej. EU mora zahtevati obvezujoč cilj 120 g/km do leta 2012 in zagotoviti dolgoročne cilje, ki bi vodili proti omejitvi 80 g/km do leta 2020."

Vse več dokazov obstaja, da proizvajalci zadržujejo energetsko učinkovito tehnologijo že leta, in da te tehnologije začenjajo predstavljati na trgu šele sedaj, ko je grožnja o omejitvi izpustov že na obzorju. Thomas Weber, vodja raziskav in razvoja pri DaimlerChryslerju, je v publikaciji Automotive News Europe razkril, da bi Mercedes lahko bil predstavil učinkovito verzijo modelov druge generacije razreda A že pred tremi leti. "Imeli smo ga pripravljenega za zavesami, toda ker ga nihče ni zahteval, smo ga zadrževali. Sedaj se je vse spremenilo," je izjavil (3).

Ko so se lani pojavili načrti Evropske komisije za vpeljavo obveznih emisijskih standardov, so proizvajalci takoj naznanili številne ‘zelene iniciative’, kot npr. Efficient Dynamics (BMW), ECOnetic (Ford), ecoFLEX (Opel/Vauxhall), eco2 (Renault) in BlueMotion (VW). Peterse komentira: "V zadnjih mesecih so evropski proizvajalci predstavili toliko zelenih znamk, da bi lahko napolnili slovar. Sedaj je na EU, da trenutni hit prevede v resnično zmanjšanje izpustov."

ACEA aktivno lobira, da bi EU težkim avtomobilom (npr. terenskim vozilom) dopustila šibkejše standarde za izpust emisij CO2. Podatki kažejo, da se je povprečna teža avtomobila v letu 2006 povečala za 18 kg, kar nadaljuje dolgoročno naraščanje teže. Zmanjšanje teže je ključen način za izboljšanje učinkovitosti vozil in zmanjšanje emisij CO2. Raziskava T&E kaže, da bi emisijski standard, ki bi temeljil na teži avtomobilov, prispeval k več smrtnim žrtvam na cestah, kot če se uporabi enoten standard za vse avtomobile (4). Peterse pravi: "Če bo EU za določanje izpustov CO2 uporabila težo, bodo rezultat vse bolj težki in vse bolj nevarni avtomobili, kot če se uporabi enoten standard."

T&E, ki združuje številne okoljske organizacije iz Evrope, poziva EU k uvedbi enotnega povprečnega standarda 120 g/km do 2012. Drugače predlagajo, da se kot začasno merilo uporabi ‘odtis’ avtomobila (površina med kolesi avtomobila), na osnovi katerega naj se določi standardni izpust CO2 za določen model avtomobila.

Poročilo o napredku prostovoljnega sporazuma proizvajalcev avtomobilov v 2006, ki ga je pripravil T&E, je na voljo na: www.transportenvironment.org/docs/Publications/2007/2007-09_progress_voluntary_commitment_2006.pdf

Kontakti:
Dr. Aat Peterse, vodja programov T&E, +33 698 013536
Dudley Curtis, stiki z javnostmi T&E, +32 485 379945, [email protected]
Lidija Živčič, Focus društvo za sonaraven razvoj, [email protected], 041 291091

Pojasnila:
(1) Leta 1998 se je ACEA zavezala, da bodo povprečne emisije zmanjšali iz 186 g/km na 140 g/km.
(2) Številke temeljijo na podatkih o prodaji avtomobilov v EU25 (brez Malte).
(3) ‘Mercedes vows to out-green rivals’, članek v Automotive News Europe, 23/07/2007
(4) Za več informacij glej sporočilo za javnost iz T&E (29/08/07): http://www.transportenvironment.org/Article457.html