Bruselj/Ljubljana – Evropski parlament je danes podlegel pritisku držav proizvajalk avtomobilov in se strinjal z oslabitvijo omejitve za emisije dušikovih oksidov (NOx) iz novih dizelskih avtomobilov. Nova mejna vrednost za motorje Euro 6 je 168 mg NOx na km, kar je več kot dvakrat toliko, kot je bilo dogovorjeno v letu 2007 (80 mg / km). Od leta 2020 pa bo vsem novim avtomobilom še vedno dovoljeno v zrak izpuščati 120 mg NOx/ km. V društvu Focus smo razočarani nad odločitvijo, ki bo ogrozila prizadevanja za čistejši evropski zrak in izboljšanje javnega zdravja.

»Sramotno je, da si najmočnejše države v Evropi mislijo, da je vztrajanje pri umazanem dizlu dobro za njihovo avtomobilsko industrijo, medtem ko se državljani zastrupljajo. Evropska komisija in napredni* poslanci Evropskega parlamenta so se borili z vsemi sredstvi, da bi preprečili slab rezultat, vendar to ni bilo dovolj za boj proti pritiskom nacionalnih vlad EU«, je komentiral Greg Archer, direktor za čista vozila pri mednarodni organizaciji Transport & Environment (T&E).

Kljub ogorčenju javnosti, so nacionalne vlade pritiskale na svoje poslance**, da sprejmejo oslabitev zakonsko določene omejitve, kar se je dogovarjalo oktobra lani po škandalu ‘diselgate’.

“Iz tega škandala obstaja samo en izhod – v letu 2017 je potrebno narediti pregled fleksibilnosti v novem testu (faktorji skladnosti) in zagotoviti, da so najkasneje do leta 2021 vsi dizelski avtomobili na cesti v skladu s pravili Euro 6. Dokler se to ne zgodi, ne bo nihče dizelskih avtomobilov smatral za čiste in mesta bodo prisiljena, da jih prepovejo v skladu z EU standardi kakovosti zraka,« je dodala Katarina Otrin iz društva Focus.

Emisije iz dizelskih avtomobilov so odgovorne za razširjeno preseganje mejnih vrednosti dušikovega dioksida (NO2) po vsej Evropi, vsako leto pa povzročijo 72.000 prezgodnjih smrti. Tudi slovenska mesta v zadnjih obdobjih vse prevečkrat presegajo dovoljene meje onesnaževal, katerih pomemben vir je promet, predvsem dizelsko gorivo.

Opombe:

* od naših Vajgl, Šoltes, Fajon

** Bogovič in Zver sta glasovala proti zavrnitvi (v prid spornega RDE paketa, ki dovoljuje višje mejne vrednosti, dogovorjenega s strani Strokovne komisije oktobra lani)

KONEC

Več informacij:

– Greg Archer, Clean vehicles director, Transport & Environment;[email protected], T: +32 (0)2 851 02 25

– Katarina Otrin, društvo Focus; [email protected], 059 071 327