Reuters je včeraj objavil ekskluziven članek, v katerem so objavljene informacije iz predloga Komisije, ki ga bo ta javno objavila v prihodnjem mesecu. Med drugim je omenjen cilj 95 g CO2/km do leta 2020 in višina kazni za kršitelje predloga – 95 EUR za vsak gram nad zastavljenim ciljem. Predlog naj bi predlagal tudi dolgoročnejše cilje do leta 2020 in 2030.
»Vozniki bodo zagotovo pozdravili strožje CO2 standarde za avtomobile, saj bodo letno v povprečju za gorivno prihranili 500 evrov, če bo predlog sprejet, s še strožjim ciljem 80 g CO2/km pa bi lahko privarčevali dodatnih 150 evrov,« je povedala Marjeta Benčina iz društva Focus.
Največja slabost predloga je pomanjkanje vizije za razvoj po letu 2020, s čimer bo ogrožena vodilna vloga, ki si jo je evropska avtomobilska industrija pridobila na področju učinkovitosti goriv. Ameriška administracija je za proizvodne tehnologije za ameriške avtomobile do leta 2025 postavila strožje standarde. Če proizvajalcem ne bodo na voljo spodbude za vlaganje v razvoj novih tehnologij, obstaja nevarnost, da bo Evropa pri proizvodnji nizkoogljičnih vozil začela zaostajati za ZDA.
V zadnjih letih so proizvajalci avtomobilov vztrajno trdili, da bodo zastavljeni cilji za izpuste CO2 in učinkovitost pri porabi goriv avtomobile naredili ‘predrage’. V društvu Focus in v T & E so prepričani, da te trditve niso utemeljene. Za leto 2025 tako predlagajo cilj 60 g CO2/km, ki predstavlja priložnost, da industrija dobi informacije o omejitvah za daljše obdobje, kar ji omogoči lažje prilagajanje.
»Ko je EU prejšnjič postavila standarde za nova vozila, so se avtomobilski proizvajalci pritoževali, da bodo avtomobili predragi. To se seveda ni zgodilo, avtomobili so se relativno celo pocenili in potrošniki so zaradi izboljšane učinkovitosti veliko pridobili. Ni dvoma, da zakonodaja pospešuje inovativnost in postopoma vpliva tudi na znižanje cen. EU bi zato tokrat morala biti drznejša,« je še povedala Benčinova.
Celotno poročilo o cilju omejitve CO2 izpustov na 95 g si lahko preberete tukaj.
***
KONTAKT:
Urška Žmauc, Focus, društvo za sonaraven razvoj, [email protected], 0590 71326
VEČ INFORMACIJ:
Marjeta Benčina, Focus, društvo za sonaraven razvoj, [email protected], 0590 71327
Sporočilo za javnost v pdf obliki je na voljo tukaj.