Mobilnost je ena od osnovnih značilnosti razvitih družb. Že marsikje v EU so dokazali, da mobilnost ne obsega samo gradnje avtocest, temveč da je vse bolj pomemben uravnotežen razvoj vseh prometnih podsistemov, njihovo inteligentno povezovanje in spreminjanje potovalnih navad. Da Slovenija ne bi ostala država, ki s prekomernim favoriziranjem cestnega prometa ogroža svoje okolje in zdravje svojih državljanov ter z oblikovajem cestnih koridorjev čez svoje ozemlje pomaga tlakovati pot gospodarskega razvoja vseh okoliških in ostalih držav EU, je potrebno z aktivno politiko čimprej zagotoviti možnosti za okolju in družbi prijazno mobilnost.
Po pregledu objavljene resolucije o prometni politiki z naslovom »Intermodalnost: čas za sinergijo«, se je 12. decembra 2005 oblikovala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), ki poziva politično, strokovno in širšo javnost k sprejetju trajnostne prometne politike, ki bo enakovredno razvijala vse elemente prometnega sistema in zagotavljala mobilnost vsem skupinam ter jasno določila svoje cilje.
Koalicija za trajnostno prometno politiko je neformalno združenje organizacij in posameznikov, ki si prizadeva za trajnostno prometno politiko v Sloveniji. Spremlja in se odziva na aktualne procese v slovenski in evropski prometni politiki in hkrati povečuje medsebojno informiranost o dogajanju na prometnem področju. Njeni člani so Center za trajnostni razvoj podeželja Kranj, CIPRA Slovenija, društvo za varstvo Alp, Focus, društvo za sonaraven razvoj, Gibanje TRS, Ljubljanska kolesarska mreža, Mariborska kolesarska mreža, Regionalni center za okolje za srednjo in vzhodno Evropo, Slovenski E-forum, Umanotera, Slovenska fundacija za trajnostni razvoj ter zainteresirani posamezniki.
Prispevke o kampanji Koalicija za trajnostno prometno politiko si lahko ogledate tukaj:
[av_button label=’KTTP’ link=’manually,http://focus.si/tag/kttp/’ link_target=” size=’large’ position=’left’ icon_select=’yes’ icon=’ue832′ font=’entypo-fontello’ color=’silver’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’]Koaliciji za trajnostno prometno politiko se lahko pridružite tudi vi! V kolikor podpirate naša stališča in napore za spremembo trenutnih prometnih politik v Sloveniji, se nam pridružite! Kot organizacija ali posameznik.
Aktivnosti:
- 5. 10. 2016 – Člani KTPP so poslancem Državnega zbora poslali odprto pismo, kjer izražajo skrb nad restriktivno politiko nošenja čelad, ki se nam obeta ob možnem sprejetju novel sprememb zakonov, ki urejata to področje.
- 4.12.2015 – Poziv Koalicije za trajnostno prometno politiko glede načrtovane netrajnostne preureditve Dolenjske ceste
KTPP je ponovno pozvala predsednika vlade, Mira Cerarja, k trajnostni rekonstrukciji Dolenjske ceste od Rudnika do Škofljice. Tokrat so se pismu pridružili tudi drugi podpisniki. - 2.11.2015 – Okrogla miza »Dolenjska cesta za vse« (https://www.facebook.com/events/1231438236881949/)
KTPP je organizirala javni posvet in predstavitev predlaganih prometnih preureditev Dolenjske ceste. - 2.9.2015 – Ponovni poziv Koalicije za trajnostno prometno politiko proti načrtovani netrajnostni preureditvi Dolenjske ceste
KTPP je pozvala predsednika vlade, Mira Cerarja, k trajnostni rekonstrukciji Dolenjske ceste od Rudnika do Škofljice. - 27.8.2015 – Pregled kakovosti zraka v Sloveniji z vidika prometnega onesnaževanja v obdobju 2003–2013
Ker ima promet velik vpliv tudi na kakovost zraka, pri nekaterih onesnaževalih ima celo poglavitno vlogo, je KTPP opravila pregled stanja kakovosti ozračja v Sloveniji v obdobju 2003–2013 z vidika prometnega obremenjevanja. - 22.01.2015 – Delavnica Ali nova prometna strategija prinaša Sloveniji trajnostno mobilnost?
Delovna skupina za mobilnost pri Mreži za prostor in Koalicija za trajnostno prometno politiko sta organizirali delavnico za pripravo skupnih stališč nevladnih organizacij s področij urejanja prostora in okolja glede Strategije razvoja prometa v RS. Pripombe na prometno strategijo so bile istega meseca posredovana MZI. - 16.9. 2014 – Protestirali smo proti širitvi Dunajske ceste v Ljubljani
KTPP je v sodelovanju s Protestivalom organizirala shod na ljubljanski Dunajski cesti, s katerim je opozorila, da se trendi v načrtovanju ulic spreminjajo in da je načrtovanje ulic in dostopnosti iz vidika avtomobilov relikt stare prometne paradigme…Naša Dunajska, naša odločitev! - 10.6.2014 – Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste
KTPP je organizirala posvet z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, na kateri se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Posnetek - 14. 5. 2012 – “Izgubili” drugi železniški tir Divača – Koper?
KTPP je podala Stališče do zamujene priložnosti črpanja evropskih sredstev za gradnjo drugega železniškega tira Divača – Koper. - 11.11.2011 – 50 % zvišanje cen vozovnic ni dopustno
Stališče KTPP glede podražitve cen vozovnic LPP (Ljubljanski potniški promet) - 14.06.2011: Stališče KTPP do načrtov širitve obvoznice in vpadnic
6 do 10-pasovni avtocestni obroč in razširitev mestnih vpadnic ali sodoben javni potniški promet - Teze za trajnostno prometno politiko Slovenije (spremenjene 2010)
Teze za trajnostno prometno politiko Slovenije (2006) so nastale kot odgovor na napore slovenske vlade v letu 2005, da sprejme prometno politiko Slovenije. Po štirih letih smo te teze pregledali in jih uredili glede na današnje stanje prometa v Sloveniji. Pričujoce teze za trajnostno prometno politiko Slovenije so v celoti spremenjene in prevedene v današnjo situacijo (2010). - Teze za trajnostno prometno politiko, 2006
Koalicija za trajnostno prometno politiko je oblikovala Teze za trajnostno prometno politiko ter brošurico “Trajnost pelje v prihodnost”. - Sporočilo Koalicije za TPP Sporočilo za javnost s tiskovne konference, 23. februar 2006
Ljubljana, 23. februar 2006. Dosedanja prometna politika Slovenije je povzročila številne nezaželene posledice, tako v okolju kot v družbi in gospodarstvu. Zato se je oblikovala Koalicija za trajnostno prometno politiko, ki opozarja na neprimernost slovenske prometne politike, obenem pa si aktivno prizadeva za njeno izboljšanje. - 12.12.2005: Oblikovala se je Koalicija za trajnostno prometno politiko
Po pregledu objavljene resolucije o prometni politiki z naslovom »Intermodalnost: čas za sinergijo«, se je 12. decembra 2005 oblikovala Koalicija za trajnostno prometno politiko, ki bo pozvala politično, strokovno in širšo javnost k sprejetju trajnostne prometne politike, ki bo enakovredno razvijala vse elemente prometnega sistema in zagotavljala mobilnost vsem skupinam, hkrati pa bo jasno določila svoje cilje. - 01.12.2011 – Politične stranke in (trajnostna?) mobilnost
Komentar Koalicije za trajnostno prometno politiko (KTPP) na odgovore političnih strank v zvezi s prometno politiko Slovenije v prihodnjih letih.