Naša sodelavka Katjuša Šavc je za oddajo Koda na 1. programu Televizije Slovenija govorila o problematiki vedno širših avtomobilov, ki zajedajo v javni prostor, saj trenutna parkirišča niso narejena za avtomobile širše od 180 cm. Najširši modeli že danes presegajo širino 2 metrov, zato je nujno, da EU v novi direktivi, ki naslavlja dimenzije vozil, sprejme omejitve glede njihove maksimalne širine.
Izpostavila je, da večji avtomobili pomenijo tudi več onesnaževanja tako pri proizvodnji kot pri vožnji. Poleg tega pa so sporni tudi z vidika varnosti. Prispevek z naslovom “Avtomobili so iz leta v leto širši” si lahko ogledate tukaj.
- so veliki porabniki goriva, saj so težji in večji;
- zaradi visokih izpustov CO2 imajo izrazito negativen vpliv na podnebne spremembe in prispevajo k onesnaženosti zraka, ki negativno vpliva na zdravje in kakovost bivanja;
- porabijo ogromno parkirnega in ostalega prostora v mestih, ki infrastrukturno niso prilagojena njihovim dimenzijam;
- terenska vozila so v primeru nesreče zaradi svoje višine in oblike bolj nevarna za ostale udeležence v prometu. Najbolj ranljivi so pešci in kolesarji – tudi zaradi slabe preglednosti iz vozila;
- za vožnjo po območjih, kjer so ceste asfaltirane in relativno položne, ne potrebujemo terenskih vozil. Manj kot 5 % terenskih vozil se dejansko uporablja na terenu, za katerega so namenjeni.
Več lahko preberete v študiji Transport & Environment: https://www.transportenvironment.org/…/ever-wider-why…/
- lahek dostop z javnim potniškim prometom,
- dobre pogoje za kolesarjenje in hojo.