Naša sodelavka Katjuša Šavc je za oddajo Koda na 1. programu Televizije Slovenija govorila o problematiki vedno širših avtomobilov, ki zajedajo v javni prostor, saj trenutna parkirišča niso narejena za avtomobile širše od 180 cm. Najširši modeli že danes presegajo širino 2 metrov, zato je nujno, da EU v novi direktivi, ki naslavlja dimenzije vozil, sprejme omejitve glede njihove maksimalne širine.

Izpostavila je, da večji avtomobili pomenijo tudi več onesnaževanja tako pri proizvodnji kot pri vožnji. Poleg tega pa so sporni tudi z vidika varnosti. Prispevek z naslovom “Avtomobili so iz leta v leto širši” si lahko ogledate tukaj.

Proizvajalci v svojih obsežnih oglaševalskih kampanjah oglašujejo terenska vozila kot varna vozila, s katerimi pridemo kamorkoli, se v njih počutimo svobodne in ki nas navdušujejo s svojim pustolovskim videzom. V realnosti pa imajo terenska vozila precej negativnih lastnosti:
  • so veliki porabniki goriva, saj so težji in večji;
  • zaradi visokih izpustov CO2 imajo izrazito negativen vpliv na podnebne spremembe in prispevajo k onesnaženosti zraka, ki negativno vpliva na zdravje in kakovost bivanja;
  • porabijo ogromno parkirnega in ostalega prostora v mestih, ki infrastrukturno niso prilagojena njihovim dimenzijam;
  • terenska vozila so v primeru nesreče zaradi svoje višine in oblike bolj nevarna za ostale udeležence v prometu. Najbolj ranljivi so pešci in kolesarji – tudi zaradi slabe preglednosti iz vozila;
  • za vožnjo po območjih, kjer so ceste asfaltirane in relativno položne, ne potrebujemo terenskih vozil. Manj kot 5 % terenskih vozil se dejansko uporablja na terenu, za katerega so namenjeni.

Več lahko preberete v študiji Transport & Environment: https://www.transportenvironment.org/…/ever-wider-why…/

Mesta, ki so progresivna na področju trajnostne mobilnosti, omejujejo parkiranje za vse tipe vozila. Ko imajo ljudje možnosti brez problema parkirati v centru mesta, bodo pač to možnost tudi izkoristili.
Ne glede na to, kako velik je avto, je v bistvu prva rešitev ta, da se na eni strani omejuje parkiranje, na drugi strani pa seveda ponuja rešitve:
  • lahek dostop z javnim potniškim prometom,
  • dobre pogoje za kolesarjenje in hojo.