Kitajski Shein, ki trg preplavlja s cenenimi oblačili vprašljive kakovosti, se je v Italiji znašel pod drobnogledom. Italijanski nadzorni organ za varstvo konkurence namreč spletnega velikana hitre mode preiskuje zaradi zavajajočih zelenih trditev o njegovih praksah trajnostnega razvoja.

Italijanski organ za varstvo konkurence preiskuje priljubljenega spletnega trgovca zaradi očitkov o zelenem zavajanju. Podjetje, znano po izjemno nizkih cenah, naj bi zavajalo potrošnike z generičnimi in nejasnimi trditvami o okoljski trajnosti svojih izdelkov. Kritiki že dolgo opozarjajo, da Sheinov poslovni model spodbuja prekomerno potrošnjo in okoljsko škodo.

V prispevku na portalu Čas za zemljo je o zavajajočih praksah ogljičnih izravnav spregovorila tudi naša Živa Kavka Gobbo:

Noben izdelek ne more biti ogljično nevtraliziran. Izpusti natanejo in ostanejo v zraku. Treba je raziskovati med ‘podnebno nevtralno’, kjer naj bi bile nastale emisije izravnane, in ‘brezogljično’, ki pomeni, da izpustov ogljika sploh ni bilo – kjer koli v dobavni verigi.’

Prispevala je tudi pri odličnem članku na portalu N1 Slovenija, kjer je skupaj z antropologom Danom Podjedom, filozofom Mirtom Komelom ter prof. Rajkom Muršičem, med drugimi, opozorila na absurd prekomernega in nepremišljenega obdarovanja, ki se kdaj zdi, kot da bi bilo samo sebi namen, pristnost medčloveških odnosov, ki bi morala biti v ospredju iskrenega obdarovanja, pa je tam nekje zadaj, skrita za velikimi škatlami in nalepkami o znižanjih:

Ni skrivnost, da na plantažah kakavovca v Gani in Slonokoščeni obali dela več kot 1,5 milijona otrok ali pa da je večina delavcev in delavk v industriji oblek premalo plačana in dela v človeka nevrednih razmerah,” je opozorila. Vsega tega ne želimo vedeti, saj bi nam to – kako nerodno – uničilo praznično vzdušje. A dejstvo je, je še poudarila sogovornica, da dobri decembrski možje ne morejo biti dobri, če podarjajo izdelke, ki so posledica uničevanja okolja in kršitev človekovih pravic.

Za Nedeljski dnevnik pa je skupaj s sodelavko Eleno Lunder in Živo Lopatič iz Pravične trgovine ponudila nekaj dobrih rešitev, kako boljše obdarovati: raje ponudimo svoj čas, pomoč, nematerialna doživetja, kot so obiski predstav ali izleti, ali ročno ustvarjena darila, ki izkazujejo precej več osebnosti, kot pa t.i. ‘nabiralci prahu’, ki so zanimivi en teden, potem pa čez leto ždijo pozabljeni na polici. Opozorila je tudi na Dan brez nakupov, ki že nekaj let obstaja kot odgovor Črnemu petku:

Čas je, da se iz potrošnika prelevimo v aktivnega državljana in z distance pogledamo na načine prepričevanja glede tega, kaj vse potrebujemo, da bomo tako srečni, kot so ljudje na reklamah. Ta dan je kritika sistema, v katerem lahko korporacije teptajo delavske pravice s ciljem višanja dobička in zavajajo glede lastnega okoljskega vpliva. Sistema, kjer mora 1,56 milijona otrok delati v suženjskih razmerah, da imajo korporacije visok dobiček, mi pa poceni čokolado. Kjer lahko naftna družba trdi, da je ‘zelena’, ker ni posekala nekaj hektarjev gozdov.