Poročilo, ki ga je danes objavila organizacija T&E, kaže, da so izpusti CO2 povprečnega novega avtomobila prodanega v Evropi lani padli na mejnik 140 g CO2/km. Vendar pa se od uvedbe pravno zavezujočih CO2 ciljev maloprodajne cene niso dramatično povečale, kot je to napovedovala avtomobilska industrija, temveč so dejansko padle.

Študije o ocenah stroškov avtomobilske industrije za dosego cilja 140 g CO2/km, ki so jih ob sprejemanju standardov navajali avtomobilski proizvajalci, so dosledno trdile, da se bodo maloprodajne cene posledično občutno povečale.

V poročilu je T&E preučili dve oceni stroškov, ki so bile na podlagi podatkov avtomobilske industrije pripravljene za Evropsko komisijo v letih 2001 in 2006. Prvo poročilo je napovedalo, da bi doseganje cilja 140 g/km povzročilo dvig maloprodajne cene povprečnega novega avtomobila za 2400 €, kasnejša študija pa za 1.200 € [2]. A v nasprotju z napovedmi so maloprodajne cene v Evropi dejansko padle, od leta 2007, ko so bili najavljeni pravno zavezujoči cilji za CO2 izpuste iz avtomobilov, povprečno 2,4 % letno.

Katarina Otrin, vodja projektov pri Focusu, društvu za sonaraven razvoj izpostavlja: “Avtomobilska industrija se je z utemeljevanjem, da bodo avtomobili postali “predragi”, dosledno upirala predpisom za večjo učinkovitost porabe goriva. Izpusti iz avtomobilov so zdaj padli na 140 g CO2/km in napovedi avtomobilske industrije se niso uresničile, saj so realno gledano cene dejansko padle.”

“EU se mora, jasno, iz tega kaj naučiti. Ko bo šlo za izboljšanje prihodnjih ciljev za povečanje učinkovitosti porabe goriva, bo potrebno ocene stroškov s strani avtomobilske industrije sprejeti z zadržkom,” še dodaja Otrinova.

Poročilo T&E, ki preučuje uspešnost velikih proizvajalcev avtomobilov pri zmanjševanju izpustov CO2 iz vozil, ugotavlja, da je največje zmanjšanje izpustov CO2 v povprečju dosegel Volvo (9 %). V nasprotju s tem pa so se povprečni izpusti novih avtomobilov Honde in Mazde dejansko povečali [3]. Najslabše povprečne izpuste CO2 med velikimi proizvajalci avtomobilov v Evropi imajo v Daimlerju, sledi jim Volvo.

Fiat, Toyota in Peugeot-Citroen imajo iz vidika CO2 najčistejše evropske flote.

Nemčija, največji evropski avtomobilski trg, je lani dosegla drugi najslabši rezultat pri zmanjševanju izpustov CO2 iz novih avtomobilov, in sicer v povprečju le za 1,8 % zmanjšanje pri prodaji 2,8 milijona vozil.

Slovaška je edina država EU, ki ni naredila nobenega napredka pri zmanjšanju povprečnih izpustov pri novih prodanih avtomobilih –  prodani novi avtomobili v letu 2010 so imeli za 1,3 % večje izpuste CO2 kot v letu 2009. Ravno nasprotno pa je Danska iz enega leta v drugo svoje izpuste zmanjšala za impresivnih 8,9 %.  »Slovenija se na tej lestvici nahaja nekje na sredini; iz leta 2009 na leto 2010 smo izpuste novega voznega parka zmanjšali za 5 %, novega evropskega povprečja pa še nismo dosegli, saj znašajo naši izpusti povprečnega novega avtomobila prodanega v Sloveniji 144 g/km (l. 2010)«, zaključuje Otrinova.

***

Poročilo o napredku proizvajalcev avtomobilov pri zmanjševanju izpustov CO2, ki ga je pripravil T&E, je na voljo tukaj: www.transportenvironment.org/Publications/prep_hand_out/lid/653

Animacijski diagram, ki kaže napredovanje posameznih avtomobilskih proizvajalcev pri zmanjševanju C02 izpustov si lahko ogledate tukaj: http://goo.gl/VUhej

Več informacij:
Katarina Otrin, Focus, društvo za sonaraven razvoj, [email protected], 041 773 814
Dudley Curtis, stiki z javnostmi T&E, +32 485 379945, [email protected]

Opombe:

[1] Organizacija Transport and Environment (T&E) je evropski zagovornik trajnostnega prometa. Focus, društvo za sonaraven razvoj je aktiven član T&E.

[2] Velika razlika med ocenami stroškov je posledica uporabe različnih izhodišč. Najvišja ocena  se nanaša na 25 % znižanje CO2, najnižja pa na 16 % znižanje. Obe študiji ocenjujeta stroške zmanjšanja izpustov CO2 do 140 g/km na približno 100 evrov za odstotek znižanja.  

[3] Honda je izpuste povečala za 0,6 %, Mazda pa za 0,3 %.

Raba goriva v avtomobilu je neposredno povezana z izpusti CO2. Poraba 1 litra bencina povzroči približno 2340 g CO2. Dizel vsebuje več energije in ogljika na liter in povzroči približno 2620 g CO2.   

Sporočilo za javnost je v pdf obliki na voljo tukaj.