Projekt Mobilnostna revščina v Republiki Sloveniji v okviru Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2022« bo odgovarjal na vprašanja:
»Kaj je mobilnostna revščina? Kako jo opredelimo? Kakšna je dostopnost prebivalcev RS do različnih ciljnih potovanj? Katere so najbolj ranljive skupine? Kakšni so ukrepi za omilitev mobilnostne revščine?«.
Cilji projekta so naslednji:
• natančna teoretska opredelitev pojma mobilnostne revščine na podlagi literature in njene implikacije v situaciji v Sloveniji;
• analiza ključnih dokumentov in aktivnosti na področju trajnostne mobilnosti v odnosu do mobilnostne revščine na ravni Slovenije in EU;
• določitev metodologije za analizo stanja in identifikacijo mobilnostne revščine v njeni primarni in sekundarni obliki v RS;
• določitev praga mobilnostne revščine;
• identifikacija skupin prebivalcev v Republiki Sloveniji , ki jih zadeva mobilnostna revščina;
• identifikacija mehanizmov, ki povzročajo ali bodo v prihodnje potencialno povzročali mobilnostno revščino;
• identifikacija območij v Republiki Sloveniji, v katerih je mobilnostna revščina najbolj izrazita;
• priprava scenarijev stanja na področju mobilnostne revščine ob napovedi rasti cen energentov in osebnih vozil;
• priprava predlogov ukrepov za omilitev obsega mobilnostne revščine oz. njene rasti;
• komunikacija s ključnimi javnostmi.
V razpravo bomo vključevali različne deležnike tako s področja okolja in prometa, socialne partnerje in druge relevantne javne službe ter ključne odločevalce, ki bodo prejemniki nabora različnih ukrepov.
Spletna stran: https://giam.zrc-sazu.si/sl/programi-in-projekti/mobilnostna-revscina-v-republiki-sloveniji
Vodilni partner: ZRC SAZU
Sodelujoči raziskovalni organizaciji: Focus, društvo za sonaraven razvoj, Urbanistični inštitut RS
Kontaktna oseba: [email protected]
Novice o projektu
Podnebna solidarnost: Vodilna načela za resnično pravičen Socialni sklad za podnebje
Učinkovitost držav članic pri odpravljanju energetske in prevozne revščine bo odvisna od tega, ali bodo pri pripravi svojih nacionalnih podnebnih programov upoštevale naslednja tri ključna načela: zagotavljanje ustreznega sodelovanja in pravočasnega vključevanja javnosti; osredotočanje na strukturne rešitve, ter izogibanje odvisnosti od fosilnih goriv in kratkovidnim ukrepom; pridobivanje dodatnih finančnih sredstev za ukrepe.
Prevozna revščina v Sloveniji
Slovenija ima enega največjih deležev izdatkov za mobilnost v Evropski uniji. Prevozna revščina je prisotna v pomembnem obsegu tudi pri nas, zato je smiselno čim prejšnje izvajanje ukrepov, ki bodo pripomogli tudi k bolj trajnostnim potovalnim navadam prebivalcev. Več v članku, ki smo ga pripravili v sodelovanju s strokovnjaki z Geografskega inštituta Antona Melika.
Trajnostna mobilnost za vse ali netrajnostna le za nekatere
V evropskem tednu mobilnosti poobjavljamo del besedila, ki ga je Marjeta Benčina, ki dela na programu Mobilnost, napisala za revijo Razpotja. V njem z različnih vidikov obdela trd oreh večine članic EU, ki ga bo potrebno streti na poti v nizkoogljično družbo: (cestni) promet.
Najboljša rešitev za prevozno revščino je dostopen in učinkovit javni prevoz
Pojav prevozne revščine je za Slovenijo zelo relevanten, saj državo zaznamuje velik delež prebivalstva, živečega na redkeje poseljenem podeželju z nezadovoljivo dostopnostjo javnega prevoza in veliko odvisnostjo od osebnega avtomobila. Z GIAM ZRC SAZU in UIRS smo določili definicijo, kazalnike za merjenje in pripravili nabor ukrepov.
Prevozna revščina – prisilno lastništvo avtomobila ali socialna izključenost
Osrednja tema 8. nacionalne konference o celostnem prometnem načrtovanju je bila prevozna revščina, ki jo v Focusu raziskujemo od leta 2022. V Sloveniji je zaradi razpršene poselitve in slabih alternativ osebnemu prevozu zelo izrazita.
Delavnica: Kako omiliti prevozno revščino v Sloveniji?
Vljudno vabljeni, da se nam pridružite na delavnici o prevozni revščini, ki bo potekala v torek, 5. decembra 2023, v Slovenskem etnografskem muzeju med 9. in 13. uro.