Mobilnostna revščina v Republiki Sloveniji

Objavljeno: 30. 1. 2023

Projekt Mobilnostna revščina v Republiki Sloveniji v okviru Ciljnega raziskovalnega programa »CRP 2022« bo odgovarjal na vprašanja:

»Kaj je mobilnostna revščina?  Kako jo opredelimo? Kakšna je dostopnost prebivalcev RS do različnih ciljnih potovanj? Katere so najbolj ranljive skupine? Kakšni so ukrepi za omilitev mobilnostne revščine?«.

Cilji projekta so naslednji:

• natančna teoretska opredelitev pojma mobilnostne revščine na podlagi literature in njene implikacije v situaciji v Sloveniji;

• analiza ključnih dokumentov in aktivnosti na področju trajnostne mobilnosti v odnosu do mobilnostne revščine na ravni Slovenije in EU;

• določitev metodologije za analizo stanja in identifikacijo mobilnostne revščine v njeni primarni in sekundarni obliki v RS;

• določitev praga mobilnostne revščine;

• identifikacija skupin prebivalcev v Republiki Sloveniji , ki jih zadeva mobilnostna revščina;

• identifikacija mehanizmov, ki povzročajo ali bodo v prihodnje potencialno povzročali mobilnostno revščino;

• identifikacija območij v Republiki Sloveniji, v katerih je mobilnostna revščina najbolj izrazita;

• priprava scenarijev stanja na področju mobilnostne revščine ob napovedi rasti cen energentov in osebnih vozil;

• priprava predlogov ukrepov za omilitev obsega mobilnostne revščine oz. njene rasti;

• komunikacija s ključnimi javnostmi.

V razpravo bomo vključevali različne deležnike tako s področja okolja in prometa, socialne partnerje in druge relevantne javne službe ter ključne odločevalce, ki bodo prejemniki nabora različnih ukrepov.

Spletna stran: https://giam.zrc-sazu.si/sl/programi-in-projekti/mobilnostna-revscina-v-republiki-sloveniji

Vodilni partner: ZRC SAZU

Sodelujoči raziskovalni organizaciji: Focus, društvo za sonaraven razvoj, Urbanistični inštitut RS

Kontaktna oseba: [email protected]

Novice o projektu

Nad prevozno revščino z izboljšanim javnim potniškim prometom

Javni potniški prevoz (JPP) je rešitev za številna okoljska in socialna vprašanja. Če je dostopen in učinkovit, je tudi eden od glavnih odgovorov za blaženje prevozne revščine, ki naj bi se v naslednjih letih potencialno poglobila. Države članice EU za zaščito najranljivejših že pripravljajo socialne načrte za podnebje. Za Slovenijo je to priložnost, da vključi tudi številne ukrepe za izboljšanje JPP, s posebnim ozirom na potrebe ranljivih skupin.

18. 12. 2024|

JPP kot rešitev okoljskih in socialnih vprašanj

Javni potniški promet je rešitev za številna okoljska in socialna vprašanja. Zato mu je treba vrniti ugled in zagotoviti, da bo zanesljiva, udobna, varna, časovno konkurenčna in finančno dostopna alternativa osebnemu cestnemu prometu. V tem duhu smo organizirali posvet o potrebnih izboljšavah JPP v Sloveniji, na katerem smo s pomembnimi deležniki oblikovali in ovrednotili nabor ukrepov, ki bo koristen za pripravljalce Socialnega podnebnega načrta.

9. 12. 2024|

Podnebna solidarnost: Vodilna načela za resnično pravičen Socialni sklad za podnebje

Učinkovitost držav članic pri odpravljanju energetske in prevozne revščine bo odvisna od tega, ali bodo pri pripravi svojih nacionalnih podnebnih programov upoštevale naslednja tri ključna načela:  zagotavljanje ustreznega sodelovanja in pravočasnega vključevanja javnosti;  osredotočanje na strukturne rešitve, ter izogibanje odvisnosti od fosilnih goriv in kratkovidnim ukrepom;  pridobivanje dodatnih finančnih sredstev za ukrepe. 

17. 10. 2024|

Prevozna revščina v Sloveniji

Slovenija ima enega največjih deležev izdatkov za mobilnost v Evropski uniji. Prevozna revščina je prisotna v pomembnem obsegu tudi pri nas, zato je smiselno čim prejšnje izvajanje ukrepov, ki bodo pripomogli tudi k bolj trajnostnim potovalnim navadam prebivalcev. Več v članku, ki smo ga pripravili v sodelovanju s strokovnjaki z Geografskega inštituta Antona Melika.

1. 10. 2024|

Trajnostna mobilnost za vse ali netrajnostna le za nekatere

V evropskem tednu mobilnosti poobjavljamo del besedila, ki ga je Marjeta Benčina, ki dela na programu Mobilnost, napisala za revijo Razpotja. V njem z različnih vidikov obdela trd oreh večine članic EU, ki ga bo potrebno streti na poti v nizkoogljično družbo: (cestni) promet.

19. 9. 2024|
Go to Top