Saj smo že navajeni takšnih ‘izpadov’ predstavnikov oblasti, ki kot tipični javni uslužbenci sledijo zakonu, pri tem pa pozabljajo na učinkovitost sistemov, s katerimi so ljudje zadovoljni in jih dejansko uporabljajo. Prevozi.org je aplikacija, ki so jo ustvarili ljudje za ljudi, z namenom racionalizacije tako stroškov potovanj z avtomobilom kot tudi zmanjševanja negativnih izpustov v okolje. Od tega ni nihče obogatel, to ni bil cilj. A je pobudnike spletne strani prevoz.org prometni inšpektorat prisilil v ukinitev!

Država nenehno omenja pomen trajnostnega razvoja na področju mobilnosti, a je sama za izboljšanje stanja na tem področju naredila bore malo. Leta je vlagala le v izgradnjo cest, ljudje pa smo si morali lastno mobilnost organizirati sami. Država je sistem javnega potniškega prometa prepustila propadanju. Posledično je javni prevoz je neučinkovit, težko dostopen in časovno zahteven. Da se v avtomobilu vozi le ena oseba, države ne moti, kot je ne motijo niti prazni medkrajevni avtobusi. 

Ljudje smo načeloma racionalna bitja. Imeti in vzdrževati lasten avtomobil predstavlja veliko finančno breme (to lahko sami preverite na: focus.si/avto.html),. Carpooling (sopotništvo) predstavlja idealno rešitev za zmanjšanje emisij iz transporta v Sloveniji, kjer imamo super ceste in kjer se, na žalost, še vedno preveč potovanj opravi z enim samim voznikom.

Še bolj nesmiselna pa je intervencija prometnega inšpektorata v luči naslednjega primera, s katerim smo se v Focusu tudi podrobneje ukvarjali:

reklama_CO2.JPGFoto: K.O.
Fotografija je bila narejena 21.5.2011, ob regionalni cesti med Vrhniko in Brezovico, na njej pa je oglas za Ford Kugo.

Tržni inšpektorat ima v pristojnosti tudi nadzor nad izvajanjem Uredbe o informacijah o varčni porabi goriva in emisijah CO(2), ki morajo biti na voljo potrošnikom ob nakupu novih osebnih vozil (Uradni list RS, št. 81/2010) od 18. 5. 2011 naprej. V Uredbi je med drugim določeno, da morajo avtomobilski oglasi vsebovati informacijo o porabi goriva in CO2 emisijah na najmanj 10 odstotkih oglasne površine. Kar nekaj oglasov je po 18. maju upoštevalo novo uredbo, medtem ko smo jih opazili tudi kar nekaj, ki tega še zdaleč niso upoštevali! Pa bo  tržni inšpektorat tudi v tem primeru ukrepal?

Država očitno ima čas in denar, da se ukvarja s probmemom, ki to ni. Torej z organiziranim sopotništvom, ki je posledica samoorganizacije ljudi. Sopotništvo rešuje problem zastojev, izpustov in zaparkiranih pločnikov namesto države, ki bi to morala sistemsko urediti. Vsekakor zagovarjamo, da je uporaba javnega potniškega prometa boljša rešitev tako za okolje kot iz vidika varnosti, ampak nikakor ne moremo odobravati dejstva, da se je država ponovno obesila na nekaj, kar se je v tujini izkazalo za uspešno prometno prakso. Kot uspešna praksa se je izkazala tudi pri nas.

Morda pa so naši odločevalci našli strategijo, kako zbrati denar za visoke kazni, ki nam zaradi prekomernih emisij iz prometa grozijo s strani EU?