Evropski potrošniki imajo pravico vedeti, koliko CO2 emisij emitirajo avtomobili, ki jim jih proizvajalci poskušajo prodati. Ta pravica je zapisana v smernici 1999/94/EC, ki pravi, da morajo biti podatki o rabi goriva in CO2 emisijah vozil »lahko berljivi in nič manj opazni kot osnovni del informacije, ki jo [oglas] predstavlja«.

»Z razlogom verjamemo, da je 99 % avtomobilskih oglasov po časopisih in revijah ter na plakatih ob cestah v Evropski uniji nezakonitih, ker niso v skladu z zakonodajo EU. Oglejte si sami: poskusite najti te informacije na avtomobilskem oglasu. Če se potrudite, jih boste našli v drobnem tisku. Te informacije so dosti manj opazne kot “osnovni del informacije”, ki je oglasni slogan. V praksi je podatke o poraba goriva in o emisijah CO2 nemogoče prebrati brez povečevalnega stekla!« opozarja Marjeta Benčina iz Focus društva za sonaraven razvoj.

»Da bi potrošnikom omogočili uveljavljati pravico, ki je zapisana v smernici 1999/94/EC, je koalicija nevladnih organizacij iz vse Evrope sprožila kampanjo »Oglašuj CO2!« (www.advertiseco2.eu). Skozi akcijo pozivamo, da se potrošniki pritožijo pri organu, ki je pristojen za nadzor nad informacijami o varčni rabi goriv in emisijah CO2 novih osebnih vozil. V Sloveniji je to Inšpektorat RS za okolje in prostor, pritožba pa se lahko vloži s pomočjo obrazca, ki je na navedeni spletni strani« je pojasnila Lidija Živčič, predsednica Focusa.

Na evropski ravni se pripravlja še strožja zakonodaja; Evropski parlament je namreč lani v oktobru z večino izglasoval resolucijo, ki predlaga da bi “minimalno 20 % prostora namenjenega promociji novih vozil skozi oglaševanje, oglaševalsko literaturo ali prodajne točke v razstavnih salonih, moralo biti namenjenega informacijam o porabi goriv in CO2 emisijah v odobrenem formatu.” Za zgled postavlja Evropski parlament ovojčke od cigaret, razen tega pa predlaga rabo energetskih oznak tudi v avtomobilskem oglaševanju.

Več informacij o predpisih za podajanje podatkov o porabi goriva in izpustih CO2 v avtomobilskih oglasih je na voljo na www.advertiseco2.eu (slovenska verzija je dostopna tukaj).

Sporočilu za javnost je priloženih nekaj primerov nezakonitega oglaševanja. Primeri so izbrani popolnoma naključno in z njimi ne želimo izpostavljati posameznih podjetij ali modelov.

Kontakt:
Marjeta Benčina, tel: 01 515 4080, e-pošta: [email protected]
Lidija Živčič, tel: 041 291091, e-pošta: [email protected]