Tokrat so si mesto na sramotilnem stebru prislužili avtomobilski proizvajalci.
S februarjem 2010 stopi v veljavo nov zakon o davku na motorna vozila (Zakon o spremembah in dopolnitvah zakona o davku na motorna vozila). Zadnja leta se je davek na motorna vozila plačeval glede na osnovno ceno vozila, po novem pa bo davek odvisen od količine izpustov ogljikovega dioksida. Zaradi tega se bo nakup avtomobilov s potratnimi in zastarelimi motorji podražil, tistih s čistejšimi pa v večini primerov pocenil.
Avtomobilski proizvajalci na veliko izkoriščajo zadnji mesec pred uvedbo novega zakona. Z različnimi promocijskim metodami se namreč trudijo kupcem prodati čim več potratnih in okoljsko spornih avtomobilov. Takšno oglaševanje sicer ne krši nobenega zakona, je pa v popolnem nasprotju s slovenskimi cilji za zmanjšanje izpustov in prehod v nizkoogljično družbo.
Zato se upravičeno sprašujemo, kdo bo miril razjarjene potrošnike, ko bo v veljavo stopil nov zakon, ki je trenutno v pripravi, in bo količino izpustov obdavčeval letno in ne samo ob nakupu. Sploh ne dvomimo, da se bodo na prvo fronto v zaščito interesov in odgovornosti proizvajalcev avtomobilov postavili "oglaševalski vojaki".
Na sramotilnem stebru želimo izpostaviti posameznike, podjetja, institucije ali organizacije, ki s svojim delovanjem na kakršen koli način škodujejo okolju. S tem ne želimo žaliti nikogar; želimo le spodbuditi k okolju in družbi bolj odgovornemu ravnanju!