Katarina Otrin iz društva Focus je glasovanje komentirala: "Pri tem glasovanju je šlo za preprečevanje nepotrebne rabe goriv v avtomobilih, za naslavljanje podnebnih sprememb in za ustvarjanje novih visoko tehnoloških delovnih mest. CO2 standardi za avtomobile kažejo, da okoljska zakonodaja ni dobra le za planet, temveč tudi za ustvarjanje pomembnih gospodarskih in družbenih koristi. Tudi nakazan cilj za leto 2025 je velik napredek."

Evropski parlament je glasoval tudi za izboljšave v načinu testiranja učinkovitosti vozil, kar bo zmanjšalo velik razkorak med uradnimi podatki o emisijah CO2 in tistimi, ki jih vozniki dosegajo na cesti. Poleg tega so rezulati glasovanja omejili
fleksibilnosti, ki zmanjšujejo ambicioznost ciljev za 2020 [3] in upočasnjujejo prihodnje izboljšave v učinkovitosti porabe goriv.

Manj kot vozilo povzroča emisij, manj goriva porabi. Zavrnitev fleksibilnosti v zakonodaji pomeni, da bo glede na današnje cene goriva leta 2020 povprečen evropski voznik v primerjavi s trenutnimi vozili na gorivu prihranil 647 evrov na leto [4]. Tehnološki stroški se bodo povrnili v približno dveh letih.

Dodatne informacije:

Katarina Otrin, katarina(at)focus.si, 041 773 814

Opombe:

[1] Ta standard učinkovitosti je enak cilju 95 g CO2/km

[2] 68-78 g CO2/km

[3] Poslanci so glasovali za omejitev t.i. super kreditov – radodarne dodatne
ugodnosti za električna vozila in proti ‘bankingu’ kreditov, ki bi še dodatno oslabili cilj.

[4] Poglejte si video ‘Stop the Oil Waste’ na http://www.youtube.com/watch?v=MFXQHnu6wgk