Poročilo so v CE Delft pripravili pred neformalnim zasedanjem evropskih ministrov za industrijo 9. februarja v San Sebastjanu v Španiji, kjer se pričakuje napoved EU akcijskega načrta za električne avtomobile.

Študija opozarja, da je obstoječa zakonodaja EU na področju avtomobilskih izpustov pomanjkljiva, saj proizvajalcem omogoča, da izrabljajo prodajo električnih avtomobilov kot izravnavo za nadaljno proizvodnjo potratnih avtomobilov. Tako imenovani “super krediti” proizvajalc em avtomobilov omogočajo, da lahko za vsak prodan električni avtomobil prodajo 3,5 avtomobila z visokimi izpusti in s tem ne vplivajo na doseganje njihovih ciljev CO2 . Poročilo ugotavlja, da lahko 10 % delež električnih avtomobilov v voznem parku vodi k 20 % povečanju porabe nafte in CO2 izpustov v evropskem avtomobilskem sektorju.

Okoljevarstvene organizacije pozivajo k odpravi super kreditov v sedanji in prihodnji CO2 zakonodaji – začenši s predlagano zakonodajo EU, ki ureja izpuste lahkih dostavnih vozil. Okoljevarstvene organizacije dodatno opozarjajo, da bi morali biti vsi električni avtomobili prodani na trgu EU opremljeni s tako imenovano tehnologijo pametnih števcev, ki vozilom omogoča, da se polnijo le ob presežkih električne energije – predvsem iz OVE, kot sta veter in sonce – ki je na voljo v omrežju.

Sonja Meister iz Friends of the Earth Europe je povedala: “Medtem ko so električni avtomobili lahko del prehoda k bolj trajnostnemu modelu transporta, je potrebno zagotaviti, da jih poganja elektrika iz OVE. Prizadevati bi si morali za zmanjšanje potreb po potovanjih – če se bodo ljudje z električnimi vozili še naprej vozili vedno več in dlje, bo to imelo za posledico več škodljivih izpustov kot danes, ne glede na vir energije.”

Greenpeacova svetovalka za prometno politiko EU Franziska Achterberg pravi: “Potrebujemo pametna električna vozila, ki so povezana s pametnim električnim omrežjem, tako da se avtomobili lahko napajajo z zeleno energijo. Neumna električna vozila priklopljena na neumna električna omrežja bodo samo povečala povpraševanje po premogu in jedrski energiji in nas oddaljila od trajnostne energetske prihodnosti.”

Marjeta Benčina iz Focus društva za sonaraven razvoj dodaja: “Tako kot mora imeti danes vsak prodani avtomobil števec, ki prikazuje koliko smo prevozili, tako vsak električni avtomobil potrebuje pametni števec, ki prikazuje koliko energije je bilo porabljene in še boljše, ali ta energija prihaja iz OVE. Samo priključevanje tisočih električnih avtomobilov na električno omrežje bo pustilo potrošnike in dobavitelje elektrike v zmedi in kaosu. Od EU je odvisno , ali bo zagotovila, da so vsi novi avtomobili prodani v Evropi opremljeni s takšno tehnologijo.”

Opomba: Focus društvo za sonaraven razvoj je član organizacije European Federation for Transport and Environment.

Dodatne informacije:

Briefing za medije:  briefing_elektricni avtomobili.doc 

Report: focus.si

Kontakti:
Focus društvo za sonaraven razvoj – Marjeta Benčina
 031 398 803 , [email protected]

Greenpeace – Franziska Achterberg :
 +32 (0)495 29 00 28  (gsm), [email protected]

Transport & Environment – Jos Dings:
 +32 (0)498 51 53 19  (gsm), [email protected]