Ljubljana, 23. marec 2016 – od 16 čokoladnih zajčkov in 15 čokolad trgovskih blagovnih znamk, ki jih je društvo Focus v sodelovanju s partnerji razvrstil glede na njihov okoljski in družbeni odtis ter transparentnost podatkov o izvoru, ni niti en izdelek dosegel zadovoljivih standardov – vsi so se uvrstili na dno lestvice – v rdeče in oranžno polje, predvsem zaradi široko razširjenega družbenega in okoljskega izkoriščanja v okviru konvencionalne kakavove nabavne verige.

Edini certifikat, ki ga je bilo mogoče v okviru čokolad in čokoladnih zajčkov trgovskih blagovnih znamk, je bil certifikat UTZ, ki sicer stremi k zagotavljanju trajnostne pridelave kakava, ne upošteva pa družbenih kriterijev in ne vključuje ekološkega kmetovanja.

V povprečju vsak Slovenec poje skoraj 6 kilogramov čokolade na leto, velik delež predstavljajo čokoladni izdelki trgovskih blagovnih znamk. „Veliko nas išče sladke užitke v čokoladi, ki pa bi morala ostati prestižni izdelek, ki bi ga kupili redko, takrat pa pravičnega. Žal nam male čokoladne živalice ki nas iz trgovskih polic vabijo k nakupu, puščajo grenak priokus zaradi uničenega okolja in teptanih človekovih pravic“ poudarja Živa Kavka Gobbo iz društva Focus. Na kakavovih plantažah v zahodni Afriki dela več kot 2 milijona otrok. Zaslužki kmetov, ki se ukvarjajo s kakavom so nevzdržno nizki – v Gani zaslužijo zgolj 80 dolarskih centov na dan, v Slonokoščeni obali pa 50 centov. Do kmetov pride le 6,6 % cene, ki jo plačamo ob nakupu čokolade potrošniki. Zelo strupeni pesticidi, ki so v uporabi v nasadih kakavovca imajo škodljive posledice tako za obdelovalce nasadov, njihove družine in širše okolje, kot razkriva nedavno izdano poročilo o raziskavi v okviru projekta „SupplyChainge – Za pravične trgovske verige!“.

Lestvico, s katero smo ocenjevali okoljske in družbene vplive čokolad in čokoladnih zajčkov, smo sestavili na podlagi neodvisnih certifikacijskih oznak, kot so Fairtrade, UTZ ter Rainforest Alliance in oznake EU za ekološke izdelke (eko certifikat). Izmed analiziranih smo zaznali zgolj oznako UTZ. Lastnih oznak in iniciativ izdelovalcev čokolade in trgovskih verig nismo upoštevali, saj jih ni mogoče oceniti kot verodostojne. Kljub temu take iniciative lahko predstavljajo začetne premike v smeri trajnostnih izdelkov, nikakor pa ne zadostujejo in ne morejo nadomestiti neodvisnih certifikatov.

Focus se pridružuje vseevropski peticiji, ki je usmerjena k trgovskim verigam „Naredite nam čokolado pravično in ekološko“ v okviru širše iniviative „Za pravične trgovske verige“. S peticijo potrošniki zahtevamo 100 % uporabo kakava, ki nosi certifikate neodvisnih certifikacijskih organov pri čokoladnih izdelkih in čokoladah lastnih blagovnih znamk. S tem želimo zagotoviti, da bo čokolada sladka za vse, ki so vpleteni v kakavovo verigo – potrošniki želimo zagotovilo, da so pri proizvodnji čokolade spoštovane temeljne človekove in delavske pravice, da ni prihajalo do zlorab otroškega dela in da čokolada ni imela okoljske škode ne lokalno in niti globalno. Želimo si zaveze in zagotovila, ki jih bodo sprejele trgovske verige.

 

Več informacij

Rezultati analize čokoladnih zajčkov in čokolad trgovskih blagovnih znamk in razlaga kriterijev

Podrobnosti pri analizi čokoladnih zajčkov in čokoad trgovskih blagovnih znamk.

Povzetek najnovejšega poročila „Grenko sladka čokolada: resnica v ozadju mednarodne čokoladne industrije“ v slovenskem jeziku

Celotno poročilo raziskave v angleškem jeziku

Peticija za eko in pravično čokolado.

 

Kontakt:

Živa Kavka Gobbo

Focus, društvo za sonaraven razvoj

[email protected]

01 515 40 80

Sporočilo za javnost