Avtomobili in CO2

Zmanjševanje izpustov novih vozil – Eden od najpomembnejših korakov, ki jih lahko sprejme Evropa v boju proti podnebnim spremembam, za prihranitev denarja voznikom in ustvarjanje visokotehnoloških delovnih mest, je zahteva, da proizvajalci avtomobilov proizvajajo bolj učinkovita vozila. Leta 2008 je EU uvedla pravno zavezujoče standarde za CO2 izpuste. Prvič je bil določen cilj, da morajo novi avtomobili, ki se prodajajo v Evropi, leta 2015 v povprečju emitirati največ 130 gramov CO2 na kilometer. Ta šibek cilj je bil izpolnjen predčasno in večina proizvajalcev avtomobilov je na dobri poti, da izpolnijo cilj 95g/km, ki je bil določen za l. 2021. Polovica izboljšav je rezultat manipuliranja zastarelega testnega sistema s strani proizvajalcev avtomobilov, ki ga je potrebno zamenjati v l. 2017. Komisija mora v letu 2016 pripraviti tudi nov predlog za nove standarde za avtomobile in dostavna vozila za leto 2025.

Trenutni sistem testiranja avtomobilov za merjenje učinkovitosti porabe goriva vozil in CO2 izpustov ne ustreza svojemu namenu. Testni postopki so zastareli in vsebujejo veliko vrzeli, ki jih proizvajalci avtomobilov na veliko izkoriščajo za izboljšanje svojih testnih rezultatov. Med rezultati na testih v laboratorijih in tistimi iz realnega sveta so odstopanja vedno večja. Iz 8 % leta 2001 so narasla na 40 % leta 2014, brez usmerjenega ukrepanja pa bodo do leta 2020 narasla na več kot 50 %. Izkrivljeni rezultati testov zavajajo voznike, saj v realnosti ne dosežejo takšne učinkovitosti porabe goriva, kot jo obljubljajo oglasi. To povprečnega voznika stane letno okoli 500 evrov dodatnih stroškov za gorivo v primerjavi z oglaševano porabo. A proizvajalci avtomobilov poskušajo še naprej odložiti uvedbo novega testa (WLTP), ki naj bi začel veljati l. 2017.

 

Kombiji / lahka gospodarska vozila

Računi za gorivo predstavljajo eno tretjino skupnih stroškov lastništva kombija; visoke cene nafte vplivajo na to, da postaja gorivo vedno bolj pomemben strošek poslovanja. Hkrati, kombiji so eden izmed najhitreje rastočih virov izpustov CO2 iz prometa, ti so med letoma 1995 in 2010 narasla za 26% in danes predstavljajo 8% emisij v cestnem prometu. Za izboljšanje učinkovitosti porabe goriva in zmanjšanja naraščajočih emisij, so bili v letu 2010 za lahka gospodarska vozila dogovorjeni zavezujoči standardi za CO2 izpuste. Za leto 2020 je bil dogovorjen cilj 147 g / km (5,6 l / 100km).

Društvo Focus si prizadeva, da bi EU poostrila cilje učinkovitosti porabe goriva za dostavna vozila na 118 g / km ali 4,5 l / 100km, kar bi bilo enakovredno ustreznim ciljem za leto 2020 za avtomobile. S tem bi se v primerjavi s ciljem 147 g / km prihranki za gorivo podvojili in bi znašali do 825 € na leto.