Tokrat na sramotilnem stebru MOL, Pristop in nekateri mediji.

Danes se je v Ljubljani odvila velika reklamna akcija, ko so dragi športni avtomobili na postajah LPP ‘kradli’ potnike mestnemu avtobusu in bili deležni vseh ‘ugodnosti’, ki jih ima mestni promet (vožnja po rumenih pasovih, vožnja po Slovenski cesti). Kampanjo za to akcijo je naredila oglaševalska agencija Pristop. 

Mestna občina Ljubljana si ves čas prizadeva pridobiti kakšen ‘zeleni’ evropski naslov, sodeluje v projektih trajnostne mobilnosti (kot je npr. CIVITAS) in si v svoji prometni strategiji postavlja visoke cilje na področju trajnostne mobilnosti. Skratka, v javnosti se poskuša predstaviti kot trajnostno mesto, ampak, ko je v igri denar, se očitno zadeve spremenijo. Kapital lahko kupi rumene pasove in ulice zaprte za osebni promet (ukrepi zaradi katerih se mesto poteguje za nagrade).

Odgovor MOL na naše vprašanje, zakaj so dovolili takšno akcijo: »Mestna občina Ljubljana "PR-stunt", kot akcijo imenuje agencija Pristop, poteka v okviru priljubljene avtomobilistične oddaje Top Gear’s Top 41, ki se predvaja na novem programu BBC Knowledge. Mestna občina Ljubljana je dala soglasje k akciji, v kateri nameravajo posneti promocijski film – v tem smislu bo Ljubljana prikazana kot filmu prijazno mesto, gledalce pa bodo morda prav ti posnetki prepričali, da jo obiščejo. Hvala za skrb, a prepričani smo, da enodnevna akcija ne bo izpodkopala predstave o Ljubljani kot zelenem mestu. S številnimi ukrepi na področju trajnostne mobilnosti, nagradami in priznanji, ki potrjujejo prav to, krepimo kakovost življenja v mestu in verjamemo, da nekaj prestižnih avtomobilov ne bo odvrnilo ljudi od uporabe mestnega potniškega prevoza, ki je zaradi številnih izboljšav od leta 2009 narasla za 29 %.«

V luči prizadevanj MOL, da postane prepoznavna kot zelena prestolnica, se sprašujemo, kakšno sporočilo naj bi takšna akcija dala ljudem in potencialnim obiskovalcem Ljubljane. "Ljubljana je mesto, kjer imajo potratna vozila prednost pred drugimi?“ Ali pa morda: "če nimaš denarja, ti ostane le bus“?

V tej paradi moči pa ne sodelujeta zgolj MOL in Pristop, moč kapitala je oslepila tudi medije, ki brez kritične distance promovirajo dogodek. Še več, sodelujejo v prikritem oglaševanju, ko pozivajo očete in dedke, naj gredo s svojimi otroki, vnuki preizkusiti prestižne lepotce po ljubljanskih ulicah.

IMG_stop_terencem.JPG