Letalski prevozniki v Evropi za mednarodne lete ne plačujejo davka na gorivo in davka na dodano vrednost. Oprostitve plačila davka za letalsko gorivo so ocenjene na 27 milijard evrov na leto. Poleg tega so se letalski prevozniki le počasi začeli preusmerjati na čistejša goriva, kot so sintetični kerozin in biogoriva iz odpadkov. Ne moremo dovoliti privatizacije dobičkov v času debelih krav, v kriznih časih pa z javnim denarjem reševati letalske prevoznike.  

Pandemija koronavirusa je tako v prenesenem kot tudi dobesednem smislu prizemljila dobršen del svetovne populacije. EU je z namenom upočasnjevanja širjenja virusa Covid vsem, ki niso državljani EU, prepovedala vstop v schengensko območje za vsaj 30 dni, številne države pa so poleg tega prepovedale vse ne nujno potrebna potovanja v druge države EU. Kljub temu, da se letalske družbe srečujejo z izgubami pa izbruh koronavirusa ne sme biti povod za omahovanje z ukrepi! Kakršenkoli javni denar namenjan reševanju letalske industrije mora biti v skladu s podnebnimi cilji.

Ljudi je potrebno postaviti na prvo mesto

Prednost pri finančni podpori morajo imeti plače tisočih delavcev v letalski industriji, katerih delovna mesta so ogrožena. Vsaka finančna pomoč bi morala namesto reševanja vodstvenih delavcev in delničarjev zagotoviti, da so delavci podprti z upoštevanjem delavskih pravic in delujočim zdravstvenim varstvom. Za stevardese, pilote, gostince in druge prizadete delavce v letalski industriji je potrebno zagotoviti temeljni osnovni dohodek.

Pravičen prehod k podnebno odgovorni mobilnosti

Pogoj za javno finančno podporo mora biti, da letalska industrija uskladi svoje delovanje s  ciljem zajezitve globalnega segrevanja pod 1,5 ° C. Zmanjšanje emisij mora biti absolutno in ne sme vsebovati dvomljivih računovodskih mehanizmov, kot so offsetting sheme, niti se ne zanašati na biogoriva prve generacije, ki škodujejo okolju ter varnosti preskrbe s hrano.  Zeleno letenje” ne obstaja, zato je potrebno potovanja z letalom zmanjšati. Vlade morajo podpreti pravičen prehod prek sprememb na celotnem sistemu prometnih omrežij. Zagotoviti morajo dostop do cenovno ugodnih alternativ (na primer železniško potovanje) in omogočiti delavcem, da se odmaknejo od delovnih mest odvisnih od fosilnih goriv.

Letalska industrija naj začne plačevati davke!

Letalske industrije ni pošteno reševati z denarjem davkoplačevalcev, če ne plačuje skoraj nobenih davkov, kar ji daje nepravično prednost pred ogljično manj intenzivnimi načini prevoza. V kolikor se države odločijo za reševanje letalskih družb z davkoplačevalskim denarjem morajo zagotoviti, da bodo te družbe začele plačevati davke in tako prispevale svoj delež v hudo obremenjene državne blagajne. Letalske družbe so dolžne plačati davek na kerozin. Namesto ugodnosti za pogoste uporabnike letalskega prevoza (air miles), ki spodbujajo zračne prevoze, pa je potrebno vzpostaviti poštene in progresivne davke na pogosto letenje.

Letalski prevozniki z vsemi močmi lobirajo za denarno pomoč brez sprejemanja okoljkih ukrepov. Društvo Focus se pridružuje pobudi mreže STAY GROUNDED, ki s peticijo zbira podpise za pravičnejše in okoljsko bolj odgovorno porabo javnega denarja pri morebitnem reševanju letalske industrije. Peticijo je podpisalo že 42 000 podpisnikov. Pridruži se jim tudi ti!