sporočilo za javnost * * * za objavo takoj
 

Focus društvo za sonaraven razvoj je 15. maja letos začelo s kampanjo Big Ask v Sloveniji [1]. S kampanjo si prizadevajo za to, da Slovenija do leta 2010 dobi zakon o podnebnih spremembah, ki bo predpisal vsaj 4 % letna zmanjšanja emisij, cilj zmanjšanja emisij z domačimi ukrepi za vsaj 30 % do leta 2020 in 80 % do leta 2050 ter strog mehanizem spremljanja izvajanja.

V prvi fazi kampanje so na pomembnost teme podnebnih sprememb želeli opozoriti politične stranke. To je skupaj z društvom storilo tudi več kot 2500 ljudi, ki so v okviru kampanje spraševali parlamentarne stranke, ali delamo dovolj, da bi preprečili najhujše posledice podnebnih sprememb, zakaj še nimamo podnebnega zakona in kaj bodo naredile, če bodo izvoljene [2]. Na dan pred začetkom uradne volilne kampanje je društvo ta vprašanja predstavilo devetim političnim strankam [3] in medijem ter jih pozvalo, da na ta vprašanja odgovorijo v predvolilnih razpravah.

”V času trajanja predvolilne kampanje smo spremljali pojavljanje teme in ugotovili, da so se stranke na zaskrbljenost ljudi zelo slabo odzvale. Tema je bila vidneje izpostavljena le v nekaj soočenjih, kjer so se stranke večinoma pogovarjale o reševanju posledic podnebnih sprememb, ne pa tudi o odpravljanju vzrokov,” je razočarano ugotovila Lidija Živčič, predsednica društva. 

”Čeprav imajo nekatere stranke podnebne spremembe postavljene na vidno mesto v predvolilnih programih, tega niso znale primerno izpostaviti v času predvolilnih razprav. Pri strankah, ki bodo izvoljene v državni zbor bomo zato budno spremljali izvajanje zapisanih programov, še posebej pa bomo na njihove obljube pozorni pri sestavljanju koalicijske pogodbe,” je dodala Barbara Kvac, vodja kampanje Big Ask.

Nedavna raziskava Eurobarometra [4] kaže, da kar 89 % ljudi v Sloveniji obravnava podnebne spremembe kot zelo resen problem. 80 % ljudi v Sloveniji postavlja podnebne spremembe kot najpomembnejši svetovni izziv. V luči te raziskave je jasno, da slovenska predvolilna politika le malo razume skrbi svojih volilcev.
 

Kontakt:

Lidija Živčič, [email protected], 041 291 091

[1] Big Ask je vseevropska kampanja organizacije Friends of the Earth Europe, ki se ji v Sloveniji pridružuje Focus društvo za sonaraven razvoj. Cilj kampanje Big Ask je sprejetje zakona, ki bo določil cilje zmanjšanja emisij toplogrednih plinov za Slovenijo. V skladu z znanstvenimi ugotovitvami morajo biti ti cilji vsaj 30 % zmanjšanje emisij do leta 2020 ter vsaj 80 % zmanjšanje do leta 2050 in sicer z domačimi ukrepi. Zakon mora predpisati tudi vsaj 4 % letne cilje zmanjšanja emisij ter strog način spremljanja izvajanja. Več na focus.si.

[2] Vprašanja so na voljo na http://focus.si/index.php?node=238&id=3.

[3] Več informacij o akciji je na voljo na http://focus.si/index.php?node=27&id=547&s=arhiv.

[4] http://ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_300_full_en.pdf