Sprednji deli novih avtomobilov, pokrovi motorjev, so v Evropi v povprečju vedno višji, vsako leto za pol centimetra. To je posledica vse večje prodaje športnih terencev, t. i. SUV-jev, ki zavzemajo že več kot polovico avtomobilskega trga v Evropi, je pokazala nova raziskava evropske organizacije T&E, katere del je tudi slovenski Focus.
Preizkusi so pokazali, da vozniki v vozilih z najvišjimi pokrovi motorjev pred seboj niso mogli videti otrok, starih do devet let.
Katjuša Šavc je za Radio Prvi izpostavila:
“Raba SUV-jev je nesmotrna z vidika rabe prostora, hkrati tudi ogrožajo varnost v prometu. Višji kot je sprednji del vozila, večja je verjetnost, da ob trku ne bodo prizadeti vitalni organi osebe, hkrati pa je tudi večja verjetnost, da oseba pristane pod vozilom, a ne. Če je nižji pokrov motorja, je večja verjetnost, da bo oseba zgolj odrinjena vstran. Vse to seveda pomeni, da je večja verjetnost nekih resnejših poškodb, pa tudi smrti.”
Tudi v Sloveniji je vsak drugi prodani avto športni terenec. Za tem stojijo agresivne trženjske kampanje, saj ti prinašajo večje dobičke kot manjša vozila. Civilnodružbene organizacije zato pozivamo Evropsko komisijo, naj sproži pripravo zakonodaje, ki bo omejila višino in širino vozil. V vmesnem obdobju pa k ukrepanju pozivajo lokalne oblasti:
“Mesta bi lahko z odloki prepovedovala ali pa omejevala dostop teh vozil, predvsem na območja, kjer se gibajo ranljive skupine, recimo v bližino šol, v bližino vrtcev. Nekje to počnejo prek višanja parkirnin za določene tipe vozil, lahko prek raznih davčnih politik in tako naprej.”
Celotni prispevek lahko poslušate v oddaji Dogodki in odmevi na Radiu Prvi, z začetkom na minuti: 18:42.
Sporočilo za javnost je povzela tudi Mladina: Nevarnost / Pokrovi avtomobilskih motorjev so vsako leto za pol centimetra višji.