Ne verjamemo, da tudi drugi proizvajalci zavajajo s programsko opremo, kakršno so odkrili pri Volkswagnu, neskladje med testnimi in dejanskimi izpusti pa je pogosto tako veliko, da ga ni mogoče razložiti z naključnimi dejavniki.
Glede na poročilo T&E Mind the Gap 2015, se je razkorak med uradnimi rezultati testiranj za emisije CO2 / ekonomičnost porabe goriva in uspešnost v realnem svetu, se je v povprečju povečal iz 8 % leta 2001 na 40 % v letu 2014, , Vrzel se bo do leta 2020 brez ukrepanja najverjetneje povečala na 50 %.
Z izkoriščanjem vrzeli v testnem postopku (vključno z znanimi razlikami med vožnjo v realnem svetu in laboratorijskimi simulacijami) lahko konvencionalni avtomobili na cesti emitirajo od 40-45 % več izpustov CO2 v primerjavi s tistimi izmerjenimi v laboratoriju. Za posamezne modele pa je povprečna razlika med testnimi rezultati in tistimi v realnem svetu več kot 50%. Povprečni razkorak avtomobilov Mercedes je 48 %, v novem razredu modelov A, C in E pa je razlika več kot 50%. Serije BMW 5 in Peugeot 308 so tik pod 50 %. Vzroke teh velikih odstopanj je treba pojasniti čim prej.
Poročilo ugotavlja, da popačeni laboratorijski testi stanejo povprečnega voznika zaradi dodatnih stroškov goriva 450 € na leto . A proizvajalci avtomobilov poskušajo še naprej odložiti uvedbo novega testa (WLTP), ki naj bi začel veljati 2017.
Zavajanje voznikov, goljufanje zakona
Glede na poročilo v zadnjih treh letih ni prišlo do izboljšanja ekonomičnosti porabe goriva novih vozil na cesti. Svoje cilje je v 2015 brez izkoriščanja pomanjkljivosti testnega sistema dosegla zgolj Toyota, vsi ostali večji proizvajalci avtomobilov pa so svoje zakonske omejitve izpolnili z izkoriščanjem vrzeli testnega sistema. Vsem državam EU pa priporočamo, da preveri tudi delovanje bencinskih motorjev.
Avtomobili so odgovorni za 15 % vseh evropskih emisij CO2 in so največji vir emisij v prometnem sektorju. Obvezujoči predpisi EU o emisijah ogljika zahtevajo, da proizvajalci avtomobilov njihove povprečne emisije omejijo na največ 130 gramov CO2 na kilometer do leta 2015 in 95 gramov do leta 2021.