Japonski proizvajalci so v 2014 zmanjšali emisije iz 131 g CO2/km na 115 g CO2/km. To je daleč največji napredek, ki ga je katerikoli od večjih proizvajalcev naredil v zadnjih letih in je predvsem posledica izboljšane učinkovitosti pri motorjih z notranjim izgorevanjem. Lanskoletna nadgradnja Qashqai-a, Nissanovega najbolj prodanega modela avtomobila, je prinesla vrsto novih motorjev, ki so bili v povprečju učinkovitejši za 20 g CO2/km, s čimer se je pokazal neizkoriščen potencial tehnologije učinkovitosti porabe goriva.

Pet proizvajalcev avtomobilov – Peugeot Citroën, Volvo, Toyota, Nissan in Daimler – je na podlagi dotedanjega napredka že prehitelo načrte za dosego cilja 95g/km do leta 2021. Štirje proizvajalci avtomobilov – Fiat, GM, Honda in Hyundai – morajo občutno pospešiti napredek za dosego cilja 2021, medtem ko morajo zadnji trije doseči še cilje za leto 2015. V povprečju so azijski in ameriški proizvajalci manj napredni v primerjavi z evropskimi.

nissan.png

Predpisi za izboljšanje ekonomičnosti porabe goriva so v prid proizvajalcev, ki prodajo vsaj tri četrtine avtomobilov, ki so na poti, da dosežejo cilj za leto 2021 (95g/km). Za ohranitev tega zagona, mora Komisija zdaj predlagati nov cilj za 2025,« je povedala Katarina Otrin iz društva Focus.

Uradni podatki za nove avtomobile kažejo enakomerno zmanjševanje emisij CO2, vendar je samo polovica tega napredka dosežena na cesti. Razkorak med uradnimi rezultati testov v laboratorijih in tistimi, doseženimi med vožnjo na cesti, je velik in raste. Evropska komisija namerava v letu 2017 uvesti nov testni sistem – World Light Duty Test Procedure (WLTP), vendar pa želijo proizvajalci avtomobilov njegovo uvedbo prestaviti na leto 2021 in še naprej uporabljati sedanji pomanjkljiv, 40 let star testni sistem.

»Zakonodajalci morajo zavarovati voznike avtomobilov pred proizvajalci, ki izigravajo uradne teste. Potrebujemo nov testni sistem, ki ga je treba uvesti brez odlašanja ter končati trenutno zlorabo zastarelega. Konec koncev bo novi test zagotovil izenačenje pogojev med proizvajalcev in nagradil najboljše,« je zaključila Otrinova.

Avtomobili so odgovorni za 12 % vseh evropskih emisij CO2 in so največji vir emisij v prometnem sektorju. Prvi obvezujoči predpisi EU o emisijah ogljika zahtevajo od proizvajalci avtomobilov, da povprečne emisije omejijo na največ 130 g CO2/km do leta 2015. To je približno 5,6 litra bencina oziroma 4,9 litra dizla na 100 kilometrov, kar predstavlja cca 18 % znižanje glede na leto 2007. Cilj za 2021 je 95 g CO2/km (4,1 l bencina oz. 3,6 l dizla na  100km), kar predstavlja 40 % znižanje glede na 2007.

– KONEC –

Več informacij: Katarina Otrin, [email protected], 059 071 327

Povezava na poročilo: http://www.transportenvironment.org/sites/te/files/2015_TE_cars_CO2_report_FINAL.pdf