Nova pravila v predlogu Komisije potrjujejo cilje za izpuste novih avtomobilov, ki do leta 2020 ne bodo smeli preseči 95 g CO2/km. Varčna vozila bodo koristila predvsem denarnicam uporabnikov, ki bodo privarčevana sredstva namenili za spodbujanje ostalih vej gospodarstva. Prav tako bo spodbujanje zelene tehnologije proizvedlo več delovnih mest, kar bo dodatno spodbudilo evropsko gospodarstvo.

Marjeta Benčina iz društva Focus v predlogu pogreša bolj ambiciozne cilje: »Evropska avtomobilska industrija je v preteklosti dokazala, da tehnologija ne bi smela biti ovira za cilj 80 g CO2/km do 2020. Prav tako v predlogu pogrešamo cilje za 2025, ki bi industriji omogočili lažje načrtovanje proizvodnje v prihodnosti.«

Osnutek predloga Komisije je bil že deležen napadov nemške avtomobilske industrije, katere cilj je oslabiti cilje za težja proizvedena vozila [1]. Nasprotno pa so skupine voznikov, dobavitelji tehnologije in sindikati podprli cilj 95 g CO2/km, saj le-ta spodbuja razvoj zelenih delovnih mest in je ‘prijaznejši’ voznikovi denarnici. Prav tako je prejšnji teden nov cilj podprla federacija 42 največjih evropskih zvez potrošnikov [2].

»V preteklosti so proizvajalci avtomobilov zavajali odločevalce, češ da bodo cilji za CO2 vodili v zaprtje tovarn in višje cene novih vozil. Nič od tega se ni zgodilo. Tokrat se morajo odločevalci držati zastavljenih ciljev, brez prehodnih obdobij in vrzeli, ki dovoljujejo industriji, da zaobide nekatera pravila,« še dodaja Benčinova.

V nevladnih organizacijah opozarjajo še, da varčnost vozil ne bo pripomogla k zmanjšanju prometa in obremenjevanja okolja zaradi prometa. Kljub takim predlogom se je zato potrebno usmeriti k zmanjševanju emisij oz. zastojev na cestah z uporabo in izboljšavo javnega potniškega prometa in nemotoriziranih oblik prometa v mestih.

Celotno poročilo o cilju omejitve CO2 izpustov na 95 g je na voljo tukaj.

***

VEČ INFORMACIJ:
Marjeta Benčina
, Focus, [email protected], 0590 71327
Greg Archer, T & E, [email protected], +32 490 400 447


Opombe:
[1] Novi EU cilji za izpuste CO2 iz novih vozil se nanašajo na težo vozil. Proizvajalci vozil v Nemčiji (BMW, Daimler, VW) menijo, da bi morali biti cilji za težka vozila manj strogi od novega predloga Evropske komisije. Ta poteza izpodbija zavzemanje teh podjetij za zeleni razvoj, še posebej BMW-ja, ki se kot glavni sponzor Olimpijskih iger 2012 promovira kot trajnostno podjetje. Več tukaj.
[2] podpora največje evropske skupine voznikov (ADAC), podpora dobaviteljev tehnologije ter podpora evropskih zvez potrošnikov