Potrošniške organizacije že nekaj časa opozarjamo, da je razkorak med oglaševano in dejansko porabo goriva pri vožnji z osebnim avtomobilom, prevelik, oglaševana poraba pa zavajajoča. V zadnjih letih se je razlika še povečala in lahko doseže tudi več kot 50 %. Italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je zato test izvedla v skladu z uradnim protokolom in na enak način kot avtomobilske tovarne, ter preverila resničnost oz. točnost navedb o porabi pri dveh osebnih avtomobilih: Fiatu Pandi 1.2 in Volkswagnu Golfu 1.6 TDI. Izkazalo se je, da so tudi laboratorijsko izmerjene vrednosti pri obeh avtomobilih za 18 do celo 50 % višje od oglaševanih.
Altroconsumo bo v imenu potrošnikov vložil tožbo
Italijanska potrošniška organizacija je po ustaljenih pravilih, ki veljajo za primerjalna testiranja, anonimno kupila dva avtomobila: Fiata Pando 1.2 in Volkswagna Golfa 1.6 TDI. Po testiranju v skladu s pravili protokola NEDC*so ugotovili, da so navedbe obeh avtomobilskih tovarn o porabi goriva med 18 in 50 odstotkov nižje od izmerjenih. To v praksi pomeni, da morajo lastniki teh dveh modelov, ki letno prevozijo 15.000 kilometrov, za gorivo na leto odšteti tudi do 500 evrov več, kot bi pričakovali glede na uradne (in oglaševane) podatke. Pri Altroconsumu so se odločili, da v imenu potrošnikov vložijo tožbo na italijanskem sodišču.
Avtomobilske tovarne izkoriščajo luknje v protokolu
Evropska potrošniška organizacija BEUC je po objavi rezultatov testa poudarila, da gre za še enega v vrsti dokazov, da avtomobilske tovarne izkoriščajo luknje v protokolu, in s tem uspejo izmeriti občutno nižjo porabo, kot jo bo dosegel potrošnik v vsakdanjem življenju z avtomobilom. Zato bi bilo treba pospešiti aktivnosti za uvedbo novega standardnega protokola WLTP*, ki bi ga po mnenju BEUC morali začeti uporabljati najkasneje v letu 2017.
Tudi ZPS je na neskladja v zvezi s porabo goriva že večkrat opozarjala
Tudi pri Zvezi potrošnikov Slovenije smo na neskladja v zvezi s porabo goriva nazadnje opozorili pred poldrugim letom, ko so bili objavljeni podatki študije, da je pri nekaterih znamkah oglaševana poraba tudi za več kot tretjino nižja od realne. "Takrat smo še upali, da razlika nastaja predvsem zaradi popolnoma neživljenjskih meritev – počasno pospeševanje, zelo enakomerna vožnja, v protokol ni zajeta avtocestna hitrost … Po testu naše partnerske organizacije v laboratoriju pa je jasno, da avtomobilske tovarne namenoma test izvedejo tako, da bi prikazal čim nižjo in, žal, tudi čim manj realno porabo. Z njo nas nato informirajo v oglasnih kampanjah in trkajo na dušo okoljsko zavednih potrošnikov, ki pa so zato zgolj – zavedeni," poudarja Boštjan Okorn, vodja testiranja pri ZPS.
Več o tem, ali potrošniki res plačujemo "zeleni oglaševalski trik" pa na spletni strani ZPS.