Nov evropski zakon, ki proizvajalce avtomobilov zavezuje k zmanjšanju izpustov CO2 iz osebnih vozil, je stopil v veljavo s koncem preteklega leta. Ugotovitve kažejo, da je med slednjimi nastala ogromna vrzel v prizadevanjih, kako doseči novo zastavljene cilje EU. Fiat in Peugeot-Citroën (PSA), sicer zaslužna za nekatera evropska najčistejša vozila, sta v preteklem letu napredovala v najmanjši  meri, nasprotno pa je pri podjetjih Suzuki and Mazda, ki sta bila v preteklosti od ciljev EU močno oddaljena, v letu 2008 zaznati viden napredek.
 
V organizaciji T&E ocenjujejo, da učinke novega evropskega zakona že lahko opazimo. »Če bi bil upad povprečnih vrednosti izpustov CO2 iz osebnih vozil povezan zgolj s finančno krizo, cenami goriva ali spremembami vedenja potrošnikov, bi pričakovali med proizvajalci avtomobilov bolj enakovredno zmanjšanje izpustov C02. Spremembe, ki se dogajajo na področju proizvodnje avtomobilov, moramo tako razumeti kot posledico prilagajanja proizvajalcev avtomobilov na določila novega zakona o dopustnih vrednostih izpustov CO2. Pozitiven vpliv nove zakonske ureditve je očiten dokaz, da je le-ta učinkovita, tako za okolje, kot tudi za gospodarstvo, zato mora v bližnji prihodnosti postati zavezujoča tudi za tovorna in dostavna vozila,« ocenjuje Jos Dings, direktor T&E.

Celotno poročilo je na voljo na spletni strani  T&E:
www.transportenvironment.org/Publications/prep_hand_out/lid:549

**
VEČ INFORMACIJ: Alenka Brodnik, [email protected],  01 515 4080  ali Anela Bešo, [email protected],  031 204 595