Študija prvič primerja napredek proizvajalcev vozil pri uradnih in dejanskih podatkih o rabi goriv v zadnjih desetih letih v Evropi.

Luksuzna avtomobilska znamka BMW se je odrezala najslabše, saj poroča podatke o rabi goriv, ki so v povprečju 30 odstotkov nižji od dejansko doseženih med vožnjo. To pomeni, da kupec tipičnega BMW vozila porabi v povprečju okoli tretjino goriva več, kot to zatrjujeta brošura in energetska oznaka v avtomobilskem salonu.

Audi je uvrščen na drugo mesto, z razkorakom med uradnimi in dejanskimi podatki v višini 28 %, sledita pa mu Opel/Vauxhall (27 %) in Mercedes (26 %). Na dnu lestvice je Toyota, ki objavlja le 15 % nižje vrednosti od dejanskih, medtem ko so podatki znamk Renault in Peugeot Citroen v povprečju 16 % nižji od dejanskih.

V povprečju so uradni podatki o porabi goriv novih avtomobilov okoli 25 % nižji kot tisti, ki jih vozniki dosegajo med vožnjo. Analiza ICCT prav tako kaže, da je v letu 2011 le 2 % nemških voznikov na cestah dosegalo uradne številke o porabi goriv.

Vodja projektov programa Mobilnost pri Focusu, društvu za sonaraven razvoj, Katarina Otrin meni: “Za informirano odločitev o nakupu avtomobila kupci v Evropi potrebujejo zanesljive podatke o rabi goriv. Proizvajalci avtomobilov tega ne zagotavljajo. Evropski odločevalci morajo manipuliranju s podatki o porabi goriv narediti konec.”

Proizvajalci avtomobilov rabo goriv in CO2 emisije merijo s testnim sistemom ‘New European Driving Cycle (NEDC)’. Testni cikel je zastarel, nereprezentativen in poln vrzeli, ki jih proizvajalci vse bolj izkoriščajo za prirejanje podatkov na račun zaupanja potrošnikov. Nov globalni testni sistem – ‘World Light Duty Test Cycle and Procedures (WLTC/P)’ – ki bo pripravljen v letu 2014, je bolj robusten in boljše upošteva vožnjo v realnosti. Evropski parlament in Evropska komisija predlagata, da se ta novi in izboljšani test začne uporabljati v letu 2017. Odločitev o tem pa je trenutno v razpravi med državami članicami EU.

Trenutni test je star 30 let in je vse bolj oddaljen od realnih pogojev vožnje, zato lahko že govorimo o zavajanju potrošnikov – še zlasti zato, ker potrošnik z dvema različnima avtomobiloma, ki imata enako oglaševano porabo, ne bo dosegel enake porabe v realnem življenju. Evropska komisija in Evropski parlament sta že predlagala, da se ta anomalija odpravi. Države članice bi ju morale podpreti in zagotoviti, da se zavajanje voznikov konča”, je dodal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.

***

OPOMBE:

  1. Poročilo analizira podatke skoraj pol milijona vozil (v zasebni lasti ali v lasti podjetij) po Evropi v letu 2011. ICCT študija je dostopna tukaj.

  2. Poročila Mind the Gap, T&E; TNO so dostopna tukaj. Prevod briefinga Mind the Gap v slovenščino pa tukaj.

KONTAKT:

Barbara Kvac, [email protected], 059 071 325


VEČ INFORMACIJ:

Katarina Otrin, [email protected], tel.: 0590 71 327

Boštjan Okorn, [email protected], tel: 01 47 40 620