Pa jo imamo – ponosno predstavljamo družabno igro Tradejack, ki smo jo razvili v Sloveniji. Je igra s hitrim in razgibanim tempom, ki nam pokaže, kakšne so posledice naših odločitev. Cilj je voditi uspešno in trajnostno podjetje. Z boljšimi ponudbami tekmujemo s soigralci, pri čemer moramo kontrolirati dragocene vire palmovega olja na trgu. Boljša ponudba pa ni vedno tista, ki ima nižjo ceno ali večjo količino.

Palmovo olje najdemo v kar 50% dobrin na policah supermarketov. Posledice naraščajoče gloablne trgovine s palmovim oljem so pogosto uničujoče za lokalno prebivalstvo ter okolje. V igri se postavimo v vlogo supermarketov, ki kupujejo in prodajajo izdelke, ki vsebujejo palmovo olje. Kaj pa, če bi nam bilo zares pomembno, na kakšen način pridobivamo surovine? Bi se začele trgovske verige vesti drugače, bolj trajnostno?

Igra izobražuje in osvešča o okoljskih, ekonomskih in družbenih posledicah globalnih dobavnih verig. Igra nas popelje po poti od kmeta do potrošnika, po dobavni verigi, ki nam pripelje izdelke v naše domove.

 

Kje tičijo težave?

Danes ima večina izdelkov za široko porabo globalno življenjsko zgodbo: izdelani so v različnih delih sveta, na koncu pa se prodajo čisto drugje. Proizvajalci pod pretvezo globalizacije zlasti zgodnje faze proizvodnje selijo v države z nizkimi plačami, s čimer obidejo zakonske zahteve delovnega in okoljskega prava svoje države. Tega se potrošniki običajno ne zavedajo, prav tako tudi ne družbenih in okoljskih problemov, ki ob tem nastanejo. Težave so prisotne tudi nižje v dobavni verigi: pri transportu, trgovini in porabi.

Kritične točke dobavnih verig

Globalne dobavne verige izdelkov množične potrošnje imajo številne negativne posledice, ki segajo prek okoljskih in ekonomskih problemov do kršenja človekovih pravic. Na to opozarja tudi projekt SupplyCha!nge. Najbolj pereči problemi so opisani v priloženem besedilu igrice. Med takšno blago denimo spadajo bombaž, kakav, palmovo olje, pomarančni sok, tropsko sadje, perutnina (zlasti v obliki predelanih izdelkov), sladkorni trs, tunina in kozice. Vendar enako velja tudi za druge surovine, med njimi denimo tiste, potrebne v sodobni tehnologiji za vsakdanjo rabo (na primer pametnih telefonih), nafta (pomislite samo na delto Nigra kot enega najhujših primerov), uran in druge.

Kdo lahko igra?

Vsak, ki se rad druži, razmiga prste s kartami in rad igra družabne igre, ter ima 10 let ali več. Vsak, ki razume enega izmed jezikov: slovenščina, angleščina, francoščina, latvijščina in nemščina. Obenem igra spodbuja k aktivnemu udejstvovanju v lastni okolici na različne načine. Vsak lahko prispeva košček mozaika pri prizadevanju za skupno blaginjo in prostor sobivanja v čistem okolju.

Bi radi igro preizkusili tudi vi? Pišite nam na: [email protected] 

Hvala Valueadd games in ekipi, s katero smo ves časo tesno sodelovali in razvijali tako vsebinsko, kot tudi tehnično plat igre.

Igra je nastala v okviru projekta Supplycha!nge, ker se je združilo 29 nevladnih organizacij iz Evrope in globalnega juga, da bi poiskale rešitve za naraščajoče onesnaženje okolja in slabe delovne razmere vzdolž globalnih oskrbovalnih verig prehrambnih izdelkov v evropskih supermarketih.

 

  

Igra je nastala v okviru projekta SupplyCha!nge, ki ga sofinancira Evropska Unija in Ministrstvo RS za zunanje zadeve. Vsebina igre je izključno na strani društva Focus in ne odraža nujno stališč Evropske unije in Ministrstva za zunanje zadeve.