Poročilo, ki ga je objavila organizacija Transport & Environment (T&E), pojasnjuje zakaj prihaja do razlik med dejanskimi in testnimi podatki
[2] o izpustih CO2. Vključuje primerjavo testnih rezultatov šestih novih avtomobilov, ki so jih z identičnimi testi pridobili proizvajalci avtomobilov ter neodvisni laboratorij.

Rezultati so pokazali, da so podatki o izpustih CO2 in porabi goriva pridobljeni iz uradnih rezultatov testiranj (ki uporabljajo za to posebej pripravljene avtomobile) v povprečju za 23 % nižji od rezultatov neodvisnih testiranj, ki uporabljajo avtomobile iz redne proizvodnje in ki ne poskušajo izkoristiti fleksibilnosti v testnih postopkih. Ti rezultati se ujemajo z razliko med značilnimi rezultati testiranj in povprečji v realnem svetu [3].

Glede na poročilo obstaja 20 načinov s katerimi proizvajalci avtomobilov ‘kreativno’ razlagajo testne postopke, izkoriščajo pomanjkljivosti ter fleksibilnosti trenutne zakonodaje za povečanje okoljskih odlik njihovih avtomobilov. Med uporabljenimi triki so: lepljenje trakov čez odprtine okoli vrat in zračnikov; prekomerno polnjenje pnevmatik, prilagajanje poravnave koles in zavor, uporaba posebnih super-maziv, minimaliziranje teže vozila, testiranje na višji nadmorski višini, ob nerealno visokih temperaturah ter na ekstremno gladkih testnih podlagah [4].

Poročilo zaključuje, da sedanji testni režim ne služi namenu ter da bi morale biti pomanjkljivosti v trenutnih testnih postopkih takoj odpravljene, novi avtomobili in lahka gospodarska vozila pa ponovno testirana pod realnimi pogoji.

Novi dokazi kažejo, da proizvajalci avtomobilov z manipuliranjem uradnih testov goljufajo svoje kupce, saj to za voznike pomeni do več tisoč evrov dodatnih stroškov za gorivo. Ravno tako goljufajo zakonodajalce, saj so na ta način predpisi Evropske unije, namenjeni zmanjševanju izpustov CO2 pri avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih, doseženi zgolj v laboratorijih, na cestah pa ne. Edini način za ponovno vzpostavitev zaupanja je odprava pomanjkljivosti v trenutnih testnih postopkih, s čimer bo zagotovljeno, da goljufi ne bodo več uspešni,« je povedala Katarina Otrin iz Focusa, društva za sonaraven razvoj.

Nevladne organizacije pozivamo k uvedbi novega testnega cikla do leta 2016 (The World Light Duty Procedure – WLTP) ter preverjanje rezultatov testov za novo proizvedena vozila, da se zagotovi pravilnost rezultatov.

V uredbi o CO2 standardih za osebna vozila opredeljeni cilj za povprečne izpuste 95 g CO2 / km, mora zagotoviti 95 g izpustov iz avtomobilov na cesti. Verzeli v načinih testiranj avtomobilov ter fleksibilnosti kot so dvojno štetje za električna vozila s pomočjo tako imenovanih ‘superkreditov’ zgolj šibijo nameravane koristi uredbe, zato niso potrebne [4],“ je dodal Greg Archer iz organizacije Transport and Environment.

Opombe:

[1] Poročilo Mind the Gap! je na voljo tukaj, povzetek poročila (v angleščini) pa tukaj.

[2] Med porabo goriva in izpusti CO2 obstaja neposredna povezava. Več goriva kot vozilo porabi, več izpustov CO2 se sprosti v zrak.

[3] http://www.theicct.org/blogs/staff/update-%E2%80%9Creal-world-fuel-consumption-european-passenger-cars

[4] Infografika o najpogostejših načinih manipuliranja testnih ciklov:
http://www.transportenvironment.org/media/1307

[5] https://www.volkswagen-media-services.com/medias_publish/ms/content/en/pressemitteilungen/2013/03/04/volkswagen_group_to.standard.gid-oeffentlichkeit.html


VEČ INFORMACIJ:

Katarina Otrin, vodja projektov programa Mobilnost, Focus, društvo za sonaraven razvoj, [email protected], 059 071 327
Greg Archer
, vodja programa Clean Vehicles, Transport and Environment, [email protected], +32 (0) 2 893 0849