Evropska komisija in nemška vlada sta danes dosegli dogovor, ki bo uzakonil rok za ničelne emisije za nove avtomobile, proizvedene po letu 2035. Komisija se je strinjala s pripravo predloga, ki bo omogočal registracijo tudi avtomobilov, ki uporabljajo samo podnebno nevtralna goriva – e-goriva. A to le pod pogojem, da so proizvedeni s pomočjo čiste energije, v okviru pravil za homologacijo vozil Euro 6.
Kot smo poročali, dogovor je bil s strani Evropskega parlamenta potrjen že v jeseni, sedaj so ga morale potrditi še države članice. V Focusu so zadržanje predlogov s strani Nemčije komentirali tako: »Vse skupaj se zdi sprenevedanje. Vemo, da bomo morali do leta 2050 doseči ogljično nevtralnost. Če bomo želeli doseči podnebne cilje, si moramo pač začrtati časovnico.« Bolj kot prepir, kateri motorji bodo v uporabi leta 2035, se Marjeti Benčina zdi pomembno vprašanje, kako se bo spremenil prometni sektor na področju osebne mobilnosti. »Ne zagovarjamo, da se vse avte zamenja za električne. Spremeniti moramo celoten pogled na upravljanje mobilnosti. Zagovarjamo zmanjšanje individualnih potovanj, povečanje učinkovite rabe energije v prometu, izboljšanje javnega in skupnostnega prevoza ter več pešačenja in kolesarjenja na krajših poteh, ki jih še vedno opravimo z avtomobilom. Tukaj je še veliko rezerv,« razlaga Benčina.
E-goriva in sintetična goriva niso sprejemljiva za cestni promet, ker se za njihovo proizvodnjo porabi več električne energije kot pri neposredni elektrifikaciji, ki jo že imamo in je boljša rešitev.« Po njenem razmišljanju bi prav avtomobilska industrija utegnila spodbuditi to razpravo, da bi okrepila pritisk.
Več informacij: https://www.transportenvironment.org/discover/te-reaction-to-eu-and-germany-deal-on-2035-zero-emissions-cars-law/