Cestni preizkusi treh modelov znamk BMW, Peugeot in Renault so pokazali, da ti avtomobili povzročajo več izpustov CO2, kot so oglaševali proizvajalci. Čas je, da začnemo priključne hibride presojati glede na njihove dejanske emisije.
Priključne hibridne avtomobile še vedno predstavljajo kot rešitev za podnebne spremembe, toda preizkusi najnovejše generacije tovrstnih avtomobilov kažejo, da ti pri uporabi na mestnih relacijah in za prevoz na delo onesnažujejo znatno bolj, kot zatrjujejo proizvajalci. Pred dvema letoma so pri organizaciji Transport & Environment (T&E) ugotovili, da ta tehnologija, pri kateri imajo avtomobili električno baterijo in motor na notranje zgorevanje, na daljših poteh onesnažuje bistveno bolj, kot je bilo oglaševano. Pravijo, da najnovejši preizkusi nedvoumno dokazujejo, da bi morali zakonodajalci obdavčitev priključnih hibridov prilagoditi glede na njihovo dejansko onesnaževanje ter prenehati subvencionirati njihovo prodajo.
Trije novi modeli priključnih hibridov, BMW serije 3, Peugeot 308 in Renault Megane, so pri testiranju na cesti povzročili več emisij CO2 od oglaševanih, tudi kadar so začeli vožnjo s polno baterijo. Po ugotovitvah preizkusov tehnološke univerze v Gradcu, ki jih je naročila organizacija T&E, je BMW pri vožnji na tipični dnevni poti onesnaževal trikrat bolj od uradnih podatkov. Priključna hibrida Peugeot 308 in Renault Megane sta se odrezala bolje, vendar sta kljub razmeroma kratki krožni vožnji (55 kilometrov) še vedno povzročila za 20 oziroma 70 več emisij, kot je bilo navedeno.
Pri mestni vožnji je imel Peugeot zgolj nekaj več kot polovico (53 %), BMW pa le 74 % oglaševane avtonomije z električnim pogonom z enim polnjenjem baterije. Samo Renault je imel takšen doseg z električnim pogonom, kot so zatrjevali proizvajalci. Ker pa ima ta model samo 50 kilometrov dosega z enim polnjenjem in nimam možnosti hitrega polnjenja, bo njegova uporaba brez emisij na dnevnih relacijah po evropskih mestih ostala omejena.
Anna Krajinska, vodja oddelka za emisije vozil pri T&E: »Priključni hibridi se prodajajo kot popolna kombinacija električnega pogona za vse vaše lokalne potrebe in motorja za dolge razdalje. Toda praktični preizkusi kažejo, da je to mit. V mestnih preizkusih ima oglaševani električni doseg le eden izmed priključnih hibridov, pri prevozih na delo pa vsi trije povzročijo več emisij, kot navajajo proizvajalci. Zakonodajalci bi morali priključne hibride obravnavati glede na njihove dejanske emisije. Priključnih hibridov ne bi smeli obravnavati kot brezemisijska vozila, tudi če imajo vgrajeno t.i. geo-fencing tehnologijo. Davki na osebne in službene priključne hibridne avtomobile bi morali temeljiti na dejanskem zmanjšanju emisij CO2.«
Več o omenjenem testu si lahko preberete tukaj.