Novičnik No. 2: V vrtce na trajnostni način tudi po koronakrizi

Vas zanima, kako so se lotili izvedbe Belega zajčka v vrtcih širom po Sloveniji? Zbrali smo navdihujoče zgodbe v drugi izdaji novičnika (za vse regije in posamično). Vabljeni k branju!

Projekt “Trajnostna mobilnost v vrtcih in osnovnih šolah”, vključuje otroke, starše, učitelje, vzgojitelje, vodstva šol in vrtcev ter zaposlene na občinah. Njegov namen je spreminjanje potovalnih navad in načrtovanje ustrezne infrastrukture za varno pot v šolo in vrtec. Otroci v okviru projekta sodelujejo v igrah Beli zajček (v vrtcih) in Kokoška Rozi (v šolah), del projekta pa je tudi priprava gradiv za učitelje in starše ter priročnikov za strokovne sodelavce, analize načinov prihoda otrok v vrtec/šolo, enostavnih kartografskih prikazov problematičnih odsekov na cesti ter evalvacija učinkov obeh iger.

V Focusu smo zbrali zgodbe, kako v vrtcih spodbujajo trajnostne prihode otrok v vrtec prek igre Beli zajček in jih združili v novičnik. V njem so koordinatorji in koordinatorice projekta opisali tudi druge zanimive aktivnosti, ki so jih izvedli za promocijo trajnostne mobilnosti tako med otroki kot med starši. Mnoge skupine so se odpeljale z vlakom na krajše potovanje, druge so v vrtec povabile policiste, da so predstavili svoje delo in prometna pravila, številne vzgojiteljice so se lotile izdelave maskote Belega zajčka in dramsko uprizorile njegovo zgodbo, izdelovali so zemljevide, makete, se spoznavali z vožnjo po kolesarski progah itd.…

Nekaj vtisov:

»V času izvajanja igre so otroci s starši velikokrat prišli peš, manj s kolesi, najmanj pa z avtomobili. Otroci , ki prihajajo v vrtec iz drugih krajev (nekaj km oddaljeni), so prepričali starše, da so avto parkirali 200 m prej in se peš odpravili do vrtca. Ker je v neposredni bližini šole (odd. 5 se nahaja v prostorih šole) semafor, so poudarek dali temu prometnemu znaku.«

Nataša Tomšić, OŠ Odranci – vrtec Mavrica

 

»Odzivi otrok so bili zelo pozitivni, saj so sami med seboj pričeli tekmovati kdo ima bolj belega zajčka ter bili zelo ponosni, ko so ob jutrih dobili bel krog, ki so ga pritrdili na zajčka.«

Maša Pušenjak, OŠ Lenart – enota vrtec

 

»Spoznali smo našo najbližjo železniško in avtobusno postajo ter opazovali vlake in avtobuse. Starši so po naših pogovorih v vrtcu otroke nekateri prvič peljali z avtobusom in z vlakom seveda s pomočjo starih staršev. Otroci so nama povedali o izkušnji in hkrati so ugotavljali, da je takšna pot s temi prevoznimi sredstvi tudi zabavna.«

Veronika Perović in Alenka Mlinarič, Vrtec Jožice Flander

 

»V vrtcu so sestavili mesto, v katerem pa ni bilo prostora za avtomobile, ampak samo za pešce in kolesarje. V takšnem mestu je po mnenju otrok zabavno, saj lahko tam “košarko špilamo tut na cesti”, “pa deskamo lahk, k ni čolnov na morju”, “pa v službo nam ni treba in kej lahk v štacuni kupimo”. Skupaj smo tako ugotovili, da lahko v vsaki stvari nekaj dobrega najdemo, če se le nekoliko potrudimo. Tudi tokrat.«

Iris Fotivec, Vrtci Občine Žalec, enota Griže

 

»Za lažje razumevanje ciljev danega projekta in spoznavanje , kako lahko vsak posameznik vsaj malo prispeva k boljšemu in čistejšemu okolju, smo z otroki izrezali avtomobile, ki so ponazarjali naše prihode v vrtec. Ob tem smo ugotavljali in šteli, koliko izpuhov je takrat bilo izpuščenih v okolje (22 avtomobilov je izpustilo v okolje 22 izpuhov – če to za otroke zelo poenostavimo). V kolikor bi se v vrtec pripeljali vsi z avtobusom, bi sicer nastal večji izpušni oblak, ampak kljub vsemu le eden, ki pa je manjši, kot vsi ostali skupaj.«

Alvea Babič, Vrtec Plavček pri OŠ Jožeta Gorjupa Kostanjevica na Krki

 

VSE REGIJE 2

 

GORENJSKA REGIJA 2

GORIŠKA REGIJA 2

JUGOVZHODNA SLOVENIJA 2

OBALNO-KRAŠKA REGIJA 2

OSREDNJESLOVENSKA REGIJA 2

PODRAVSKA REGIJA 2

POMURSKA REGIJA 2

POSAVSKA REGIJA 2

PRIMORSKO-NOTRANJSKA REGIJA 2

SAVINJSKA REGIJA 2

ZASAVSKA REGIJA 2

Projekt izvajamo Focus, društvo za sonaraven razvoj, Cipra Slovenija, Inštitut za politike prostora, RRA Sinergija in Filozofska fakulteta v sklopu javnega naročila Ministrstva za infrastrukturo. Projekt delno financira Evropska unija z Evropskega kohezijskega sklada.