Prizadevanje evropskih proizvajalcev avtomobilov, da bi zaobšli načrte za zmanjšanje emisij ogljika iz avtomobilov in tovornjakov, je neprimeren poskus prenosa odgovornosti za zmanjšanje lastnih vplivov na podnebje, je v današnjem sporočilu za javnost opozorila mednarodna organizacija Transport & Environment (T&E).

 

Poročilo Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) skrajno pretirava o napredku avtomobilov v učinkovitosti porabe goriva, ki je bil narejen od leta 2005 – več kot polovica ga namreč ni bilo doseženih na cesti [1], vendar le v laboratoriju. Poročilo ACEA ravno tako priporoča preplastitev vseh evropskih cest z asfaltom z manjšim kotalnim uporom, ki bi po ocenah znašala vsaj 520 milijard EUR, kar je enako prihranku ogljika 1000 € na tono CO2. Trenutna cena ogljika v ETS je 5 € / tono.

 

»Avtomobilska industrija je popolnoma brez stika z realnostjo. Želi, da bi vlade več kot 500 milijard € porabile za ponovno preplastitev vseh evropskih cest, sama pa ne bi naredila nič. To jim po aferi ‘dieselgate’ ne bo povrnilo zaupanja javnosti,« je izpostavil Carlos Calvo Ambel, analitik prometa in energije pri T&E.

Opombe:

[1] Mind the Gap 2015, Transport & Environment http://www.transportenvironment.org/publications/mind-gap-2015-closing-chasm-between-test-and-real-world-car-co2-emissions

Za več informacij:

Carlos Calvo Ambel

Transport and energy analyst, Transport & Environment

[email protected]

+32 (0)48 869 42 81

 

Preberite poročilo T&E:

How the European car industry plans to meet the climate challenge