Kažipoti za energetske prenove domovanj na podeželju, ki jih pesti energetska revščina
V okviru projekta EU LIFE RENOVERTY smo skupaj s partnerji iz sedmih držav EU pripravili načrte za energetsko učinkovite prenove domovanj na podeželju. Energetska učinkovitost postaja ključno orodje za reševanje energetske revščine, zato načrti projekta RENOVERTY pomagajo lastnikom stanovanj na podeželju izboljšati življenjske razmere in hkrati prispevajo k podnebnim ciljem EU. V Sloveniji smo se osredotočili na Zasavje in pripravili Kažipot za energetske prenove štirih tipov domovanj: najemniških stanovanj, enodružinskih hiš, večstanovanjskih stavb in rudarskih hiš, t. i. kolonij. Načrt spodbuja energetske prenove gospodinjstev, ki se soočajo z energetsko revščino, ter nudi informacije ključnim deležnikom (gospodinjstvom, lokalnim akterjem, oblikovalcem [več ...]
Priročnik za prenos Direktive o skrbnem pregledu v podjetjih glede trajnostnosti
V Focusu smo prevedli priročnik za prenos Direktive o skrbnem pregledu v podjetjih glede trajnostnosti (CSDDD), ki ga je pripravila skupina nevladnih organizacij vključno s European Coalition for corporate Justice, v sklopu katere sodeluje tudi Focus. CSDDD predstavlja velik napredek pri spodbujanju odgovornega poslovnega ravnanja v EU in zunaj nje, saj od podjetij zahteva odgovornost za človekove pravice in okoljsko škodo, ki je posledica njihovih dejavnosti. Po sprejetju in objavi v Uradnem listu EU junija 2024 bodo države članice EU direktivo v naslednjih dveh letih prenesle v nacionalno zakonodajo. V priročniku so opisane ključne prednostne naloge, ki jih [več ...]
Analize storitev JPP z vidika prevozne revščine
Za učinkovito reševanje problematike prevozne revščine je ključno zagotavljanje kakovostnega javnega prevoza. V sklopu projekta ECF Transport Poverty in CEE Region so bile izvedene poglobljene analize stanja javnega prevoza v vseh partnerskih državah – na Slovaškem, Madžarskem, Hrvaškem in v Sloveniji. Poseben poudarek je namenjen izboljšanju prevoznih storitev na podeželskih območjih, kjer je dostopnost prevoza še posebej pomembna. Analiza storitve JPP v Sloveniji (SLO) Analiza storitve JPP na Madžarskem (ENG) Analiza storitve JPP na Slovaškem (ENG)
Smernice za izvajanje uredbe EU o kritičnih surovinah
Maja 2024 je v veljavo stopila uredba o kritičnih surovinah (Critical Raw Materials Regulation - CRMR) cilj katere je, po besedah Evropske komisije, zagotoviti dostop do varne in trajnostne oskrbe s kritičnimi surovinami za Evropo. Po ocenah različnih organizacij se bo povpraševanje po kritičnih surovinah drastično povečalo. Svetovna banka na primer napoveduje, da naj bi svetovno gospodarstvo do leta 2024 potrebovalo štirikrat več kritičnih surovin kot zdaj. Organizacije civilne družbe, ki sestavljamo t. i. Koalicijo za surovine (angl. Raw Materials Coalition) smo pripravile smernice za izvajanje uredbe o kritičnih surovinah. Le-te ponujajo poglobljen pregled štirih glavnih področij, ki jih [več ...]
Dobre prakse za reševanje prevozne revščine – na območjih Srednje in Vzhodne Evrope
V okviru projekta Prevozna revščina v CEE regiji je izšla knjižica Dobre prakse za reševanje prevozne revščine – na območjih Srednje in Vzhodne Evrope, v katerih smo raziskovalci iz Focusa in drugih raziskovalnih organizacij s področja prevozne revščine zbrali nekaj primerov dobrih praks blaženja prevozne revščine iz Slovenije, Slovaške, Madžarske in Hrvaške. Knjižica je namenjena oblikovalcem politik iz različnih regij v Evropi, ki oblikujejo ukrepe za zmanjševanje prevozne revščine na lokalni in nacionalni ravni. Države Vzhodne in Srednje Evrope imajo na področju ureditve prometa nekaj skupnih značilnosti: zastarelo prometno infrastrukturo iz časa avstroogrske ali socialistične preteklosti, v zadnjih [več ...]
Good practices for tackling Transport Povery in Central and Eastern Europe
In this booklet, we have compiled some examples of good practice in alleviating transport poverty for different vulnerable groups from Slovenia, Slovakia, Hungary and Croatia. The booklet is aimed at policy makers from different regions in Europe who are planning measures to reduce transport poverty at local and national level. It was produced as part of the “Transport Poverty in the CEE Region” project, which brought together research organizations and individual researchers to find the best solutions to alleviate transport poverty in the CEE region. ENGLISH SLOVENIAN SLOVAK HUNGARIAN CROATIAN
Compendium: On existing and missing links between energy poverty and other scholarly debates
Zbornik je eden najbolj podrobnih in obsežnih tovrstnih pregledov, ki so bili objavljeni do danes. Vsebina zbornika je bila pripravljena med marcem 2019 in februarjem 2020. Spremna beseda avtorjev: »Zbornik objavljamo sredi velike svetovne zdravstvene krize, ki bo spremenila življenje in življenjske okoliščine. Zavedamo se, da bo ta kriza hudo prizadela ranljive ljudi, med njimi energetsko revne. Zdaj šele začenjamo razumeti, kako pomembna je energija kot osnova bivanja in sodelovanja v družbi. Bivanje doma je možno le tistim, ki imajo dom, in je znosno le, če se energija lahko uporabi za kuhanje, ogrevanje - in komuniciranje. Ta zbornik vidimo kot [več ...]
Sadje naj bo pravično, priročnik za učitelje
Priročnik »Sadje naj bo pravično!« nas na krilih tropskega sadja popelje na potovanje po dobavnih verigah, kjer se lahko vživimo v različne vloge, razmišljamo in raziskujemo na podlagi dostopnih informacij ter se sprehodimo skozi čas. Sadje v priročniku postane orodje za razmislek o vlogi posameznika v družbi in pomenu globalnih odnosov ter lokalnih rešitev. V priročniku predstavljamo sadje skozi zgodovinsko perspektivo, se obregnemo ob načine pridelave in izpostavimo zanimivosti. Predstavljamo tudi ozadja trgovine s tropskim sadjem, ter predlagamo aktivnosti, ki jih lahko izvedete v različnih časovnih obdobjih, s slikovnim materialom in navodili za izvedbo. Aktivnosti si lako prilagodite glede na [več ...]
Trajnostna mobilnost v praksi
Izšel je zbornik dobrih praks – Trajnostna mobilnost v praksi, s katerim želijo avtorji in partnerji istoimenskega projekta različnim ciljnim skupinam prikazati, da ukrepi trajnostne mobilnosti niso le puhlice, da so mnogi že izvedeni tudi v naši bližini in da jih lahko z le malo prilagoditvami in nekaj dobre volje prenesemo v tista mesta in vasi, kjer jih še ne poznajo.