Prometni sektor je najbolj problematičen sektor z vidika izpustov toplogrednih plinov in vpliva na podnebne spremembe. Ustaviti naraščanje emisij iz prometa je eden najbolj trdih orehov, ki jih morajo države streti na poti do podnebne nevtralnosti.
Gre za velik izziv, ki pa prinaša tudi priložnosti za izboljšanje obstoječega prometnega sistema. Vendar je pri tem pomembno, da so strategije čistega prometa prilagojene lokalnim razmeram, podprte s politikami in financiranjem EU ter zasnovane tako, da zagotavljajo pravičnost, dostopnost in gospodarske priložnosti.
Kaj pomeni razogljičenje prometa in zakaj je pomembno?
Ker promet močno vpliva na okolje in kakovost zraka, je razogljičenje postalo ena od ključnih usmeritev prometnega načrtovanja. Predstavlja temelj prometnih politik na nacionalni in lokalni ravni, saj omogoča gradnjo bolj trajnostnega in učinkovitega prometnega sistema, ki koristi ljudem in ne škoduje planetu.

Razogljičenje prometa ne pomeni prepovedi avtomobilov, zapravljanja denarja ali koristi le za velika mesta, temveč ponuja praktične rešitve in koristi, kot so čistejši zrak, boljše javno zdravje in dolgoročni finančni prihranki za občine.
Za približevanje teme javnosti smo v tem pregledu ovrgli sedem mitov, ki krožijo o različnih vidikih razogljičenja prometa:
Mit št. 1: Hočejo, da vsi opustimo avtomobile!
Mit št. 2: Promet nima velikega vpliva na okolje.
Mit št. 3: Razogljičenje prometa je predrago in ne prinaša koristi.
Mit št. 4: Trajnostna mobilnost na podeželju ne deluje.
Mit št. 5: Če bomo prešli na trajnostni promet, bo avtomobilska industrija propadla.
Mit št. 6: Prehod na trajnostne načine mobilnosti bo izčrpal občinski proračun.
Mit št. 7: Električni avtomobili so le za bogate.
Zakaj so vse to le miti, ki ne držijo, lahko preberete v publikaciji:
Zbirko mitov smo pripravili s češkimi partnerji Centrum pro dopravu a energetiku (CDE) ob finančni podpori Evropske podnebne iniciative (EUKI) nemškega Zveznega ministrstva za okolje, podnebno ukrepanje, varstvo narave in jedrsko varnost (BMUKN). Izražena mnenja so odgovornost izključno avtorjev in ne nujno odražajo stališč financerja.
Publikacija v izvirnem angleškem jeziku je dostopna tukaj.







