Komisija je objavila prvo različico predloga za izvajanje FQD oktobra 2011. Revidirani ukrepi, ki jih je Komisija predlagala oktobra 2014, predstavljajo oslabitev njenega prvotnega predloga zaradi močnega lobiranja s strani kanadske in ameriške vlade ter naftne industrije.[1]

To poročilo se osredotoča na poglavitne elemente sedanjega predloga (2014) in glavne spremembe v primerjavi s prejšnjim predlogom iz leta 2011. Kljub oslabitvi, so nekateri deli predloga 2014 vredni izvajanja in krepitve. Kot je na primer nov sistem poročanja uvoza surove nafte, ki zahteva uvedbo tržnih imen (MCONs). Poleg tega novi predlog omogoča nove načine, s katerimi lahko dobavitelji energije dosežejo cilje FQD, kot na primer spodbujanje proizvodnje nizkoogljične električne energije za uporabo v prometu.

Novi predlog je močno oslabel področje poročanja o nekonvencionalnih gorivih

Novi predlog še vedno formalno priznava, da ima gorivo v cestnem prometu, proizvedeno iz nekonvencionalnih virov nafte katranski peski, nafta iz skrilavcev ali utekočinjen premog (CTL) višjo intenzivnost toplogrednih plinov kot konvencionalno gorivo. Vrednosti intenzivnosti ogljika za katranski pesek (107g CO2 / MJ) in druga nekonvencionalna goriva so ostale enake kot v letu 2011.

Nov predlog iz 2014 pa vsebuje veliko spremembo glede na predlog iz 2011: specifične vrednosti ogljične intenzivnosti surovin so zdaj v veliki meri formalnost. Glede na predlog iz 2011 bi morala vsaka družba prikazati delež nekonvencionalnih goriv, ki jih prinaša na EU trg; več visokoogljičnih goriv bi za podjetje pomenilo večjo intenzivnost toplogrednih plinov in večji napor za dosego 6 % cilja direktive.

Več v poročilu nevladnih organizacij (v slovenščini)



[1] Študija “Dirty Deals: how trade talks threaten to bring tar sands to Europe”: http://www.transportenvironment.org/publications/dirty-deals-how-trade-talks-threaten-bring-tar-sands-europe