Zmanjšanje za 3,7 % postavlja povprečje emisij novih avtomobilov na 140 gramov na kilometer, kar je bil začetni prostovoljni cilj za leto 2008. Ker ga proizvajalci avtomobilov niso izpolnili, je EU uvedla prvo obvezno omejitev 130 g/km do leta 2015. Ta bo, kot kaže, brez težav dosežena, vendar pa se je zmanjševanje emisij upočasnilo glede na 5,1 % zmanjšanje v letu 2009. Razlog za to najverjetneje tiči v povečanju povprečne teže avtomobilov za 28 kg (kar znaša 2 %). Proizvajalci avtomolov vse pogosteje oglašujejo terenska ter t.i. ‘crossover’ vozila, delež prodaje terenskih vozil pa je po podatkih podjetja JD Power iz 7 % od leta 2006 zrasel na 11,5 % v 2011.

Poročilo torej kaže na to, da so avtomobili v EU spet težji. Po padcu povprečne teže zaradi vladnih subvencij v nekaterih evropskih državah, ki so bile naklonjene manjšim avtomobilom, se nadaljuje ‘terenizacija’ evropskega voznega parka. To ne preseneča, saj so pravila EU naklonjena težjim avtomobilom, ki jim dovoljujejo višje ravni CO2/km. V Focusu smo prepričani, da se mora to spremeniti, saj EU s svojimi pravili zavira znatnejšo zmanjšanje emisij CO2.

Analiza Evropske agencije za okolje kaže, da sta najnižje emisije v letu 2010 od prodaje avtomobilov dosegli Danska in Portugalska. Agencija je ugotovila tudi, da se v smislu zmanjševanja emisij zmanjšuje tudi razkorak med bencinskimi in dizelskimi motorji: povprečne emisije iz novih dieselskih avtomobilov so 3,3 g/km manjše kot iz bencinskih, medtem ko so še pred 10 leti dizelski avtomobili povzročali 17 % manj CO2 emisij od bencinskih.

Več informacij na: http://ec.europa.eu/clima/news/articles/news_2011062901_en.htm