Ideja o vključitvi prometa v shemo se je pojavila v zadnjem neuradnem osnutku sklepov Sveta EU, o katerem bodo uradniki EU razpravljali na današnjem Sherpa srečanju v okviru pogajanj okoli podnebno-energetskega paketa z zavezami do 2030.
V primerjavi z določitvijo naprednih standardov za učinkovita goriva po letu 2020, bi vključitev cestnega prometa v sistem trgovanja z emisijami privedla do 160.000 manj delovnih mest in povečanega uvoza nafte – od 22 milijard € leta 2030 do 77 milijard € leta 2050.
Evropa se je, v želji da se globalno segrevanje obdrži pod 2 ° C, zavezala k zmanjšanju emisij CO2 za 80-95 % do leta 2050. Promet oddaja skoraj tretjino vseh emisij CO2 v EU in bo postal največji vir emisij toplogrednih plinov po 2020.
William Tods iz Organizacije Transport & Environment pravi: »Vključitev prometnega sektorja v ETS ni dobra niti za zmanjševanje emisij iz prometa, niti za samo shemo ETS. Emisije iz prometa se ne bodo zadostno zmanjšale, bo pa veliko težje sprejemanje politik, ki so trenutno učinkovite: učinkovitost vozil in standardi za čista goriva. Zdi se, da želijo zagovorniki vključitve pomesti problem pod preprogo, namesto da bi iskali pravo rešitev zanj.«
Več v sporočilu za javnost organizacije Transport & Environment.