Ta dogovor zmanjšuje količino v shemo zajetih emisij CO2 za tri četrtine, v primerjavi s prvotnim namenom, po katerem bi se pristojbine zaračunavale za celotno dolžino letov v in iz EU. Glede na predlog Komisije (podpira ga tudi Odbor za okolje EP), ki zahteva pokritost emisij v EU zračnem prostoru in zajema vsaj del emisij medcelinskih letov, novi dogovor skrči pokritost za eno tretjino.
Ta odločitev dejansko podaljšuje suspenz trgovanja z emisijami v letalstvu, znan kot status "ustavi uro", do leta 2016. ”Ustavi uro” je bila začasna rešitev iz leta 2012, sprejeta z namenom Mednarodni organizaciji za civilno letalstvo (ICAO) omogočiti, da najde globalno rešitev za naslavljanje vpliva letalstva na podnebje. Vendar oktobra lani ICAO ni dosegla napredka, zgolj dogovor , da se razvije (kar ni isto kot izvaja) globalni dogovor za leto 2020 .
Po drugi strani pa včerajšnja odločitev predvideva tudi "vrnitev" k prvotnemu ETS sistemu v 2017, v kolikor ICAO do naslednje skupščine 2016 ne doseže vidnega napredka pri doseganju globalnega dogovora.
Na čelu te odločitve so vlade Nemčije, Velike Britanije in Francije, češ da bo odstranitev medcelinskih letov iz sistema zmanjšala napetosti med državami in težave pri izvajanju. Vendar pa manjši obseg trgovanja z emisijami komaj da zmanjšuje število zajetih tujih prevoznikov.
Preden bo odločitev vlad EU zapisana v zakonu, jo bodo morali potrditi poslanci EP. Če jo parlament zavrne, se bo začela izvajati originalna zakonodaja.
Letalstvo je najbolj ogljično intenzivna oblika prevoza, odgovorna za približno 5 % emisij. Če bi bilo letalstvo država, bi se po emisijah CO2 uvrstilo na 7. mesto na svetu – med Nemčijo in Korejo. Emisije iz letalstva v EU predstavljajo tretjino svetovnih emisij iz letalstva, in so se od leta 1990 podvojile. Če jih ne bomo nadzorovali, se bodo do 2050 celo potrojile.