Od kar je bil sporazum dosežen, je Nemčija zlorabljala demokratične procese EU, da bi spodkopala dogovor in tako svojim proizvajalcem luksuznih avtomobilov (BMW in Daimler) omogočila, da bi v prihodnjem desetletju lahko prodajali še več najbolj požrešnih avtomobilov. Nemčija je preprečevala glasovanje o dogovoru vse dokler ni zbrala zadostne podpore za svoje interese.

Skozi vrsto dogovorov na visoki ravni, si je Nemčija sedaj zagotovila dovolj podpore, da blokira dogovor. Portugalska naj bi se za podporo Nemčije domnevno dogovorila julija, pred dogovorom o refinanciranju nacionalnega dolga. Velika Britanija je sledila, ko je bila podpora zamenjana za nemško pomoč pri nasprotovanju finančnim zakonov, ki vplivajo na bankirje. Na stran Nemčije pa so se postavile tudi Slovaška, Češka in Madžarska, kjer imajo nemški proizvajalci avtomobilov velike proizvodne obrate ter Poljska in Estonija.

V društvu Focus menimo, da bodo zaradi teh umazanih dogovorov brez primere avtomobili manj učinkoviti in bodo bolj onesnaževali. To je nesprejemljiva cena, ki jo bo z višjimi računi za gorivo plačal vsak evropski voznik, Planet, zaradi hitrejšega segrevanja ozračja in potencialno tudi evropski avtomobilski sektor, ki bo manj konkurenčen. Dogovor, ki je bil sprejet junija, je bil razumen politični kompromis. Zdaj se pogovori začenjajo znova.

Nekateri proizvajalci avtomobilov, kot tudi avtomobilski dobavitelji in motoristi, potrošniške in okoljske organizacije so pozivali, da se sprejet dogovor potrdi. Kljub vsem dokazom, da je 95 g/km do leta 2020 tehnično izvedljiv ter da potrebna tehnologija prek zmanjšanja računov za gorivo, sama po sebi povrne stroške v roku dveh do treh let, se je gospa Merkel osredotočila izključno na želje proizvajalcev BMW in Daimler, ki imajo že zdaj veliko nižje cilje CO2 in ustvarjajo veliko višje profite kot povprečni proizvajalci avtomobilov.

Potem, ko so ministri dejansko zavrnili junijski dogovor, se morajo zdaj odločiti, kakšne spremembe želijo znotraj že sprejetega dogovora. Predlagane spremembe bodo nato v preučitev posredovane Evropski komisiji in Evropskemu parlamentu.

V društvu Focus menimo, da mora Evropski parlament v prihajajočih pogajanjih z vladami EU zavarovati okoljsko ambicijo tega zakona in na mizo ponovno dati predlog za omejitv CO2 na 68 g/km do leta 2025. Parlament bi moral tudi zaostriti postopke testiranj avtomobilov in tako zaščititi voznike pred zavajajočimi podatki o porabi goriva, ki jih posredujejo BMW in drugi proizvajalci avtomobilov.