Na srečanju je bila izpostavljena problematika financiranja JPP preko nadomestil za prevoz na/iz dela, ki se je izkazala kot eden glavnih problemov in obenem rešitev problema na predhodnih okroglih mizah po Sloveniji. Dr. Matej Gabrovec (GIAM SAZU), ki je predstavil različne načine financiranja stroškov prevoza na delo po različnih evropskih državah, je na podlagi izkušenj iz tujine predlagal uvedbo letne delavske ali splošne vozovnice po okvirni ceni 400 EUR z veljavnostjo za vsa prevozna sredstva po celotni državi. To bi pomenilo maksimalno nadomestilo 35 EUR mesečno za delodajalca, na državni ravni se bi zmanjšali izdatki za nadomestila za 50 % (za javne uslužbence), prihranke pa bi lahko vlagali v JPP, prihodek od prodaje teh letnih kart pa naj se razdeli vsem javnim prevoznikom. Udeleženci so razpravljali tudi o drugih ukrepih za izboljšanje JPP v Osrednjeslovenski regiji; ugotavljali so sprejemljivost rumenih pasov pri občanih in ocenjevali njihovo vzdržnost.

P1010042.JPG

Po srečanju se je na ljubljanski železniški postaji odvil tudi plesni flash mob, s katerim so mladi plesalci plesalci plesne šole Kazina (koreografijo je sestavil Željko Božiæ) pozvali k izboljšanju stanja javnega prometa v Sloveniji: »Vedno več nas je, ki zahtevamo boljši JPP!« so s plesom sporočili. S plesom v Focusu želimo tudi simbolično pričarati vzdušje, ki bi moralo zavladati na desetletja zanemarjenemu področju javnega potniškega prometa pri nas. . Med mimoidočimi na postaji smo ponovno zbirali tudi pozive ministrstvu za izboljšanje javnega potniškega prometa, ki jih bomo ob zaključku projekta posredovali pristojnemu ministrstvu.

P1010100.JPG

Prvi flash mob smo v Focusi organizirali že leta 2010 v Ljubljani, s projektom Mobilizacija za JPP pa so se v zadnjem letu k pozivanju za boljši JPP na plesni način pridružili še mladi v Novem mestu, Murski Soboti, Mariboru in Novi Gorici.

Fotografije z obeh dogodkov si lahko ogledate v spodnji fotogaleriji.