novice

Evropski poslanci so z zavrnitvijo šibkih pravil o kakovosti goriva poslali močan signal za čistejša goriva v načrtih po 2020

foee_fqd_trade_ttip_170714_.jpgBruselj/Ljubljana, 3. december 2014 - Današnje glasovanje članov Odbora za okolje proti predlaganim pravilom o kakovosti goriva pošilja močno sporočilo Evropski komisiji, in sicer, da so izvedbenimi ukrepi prešibki in naftnih družb ne odvračajo od uporabe in vlaganja v najbolj umazano nafto na svetu. Glasovanje tudi krepi podporo poslancev za strogo izvajanje cilja za dekarbonizacijo Direktive o kakovosti goriva (FQD) in nadaljevanje njenega izvajanja po letu 2020.

3. 12. 2014|Novice|

TEŠ 6: Napaka, ki se ne sme ponoviti

Ljubljana, 2.12.2014 – Novo ozadje o ekonomiki TEŠ 6, ki ga je pripravilo društvo Focus, prikazuje, kako so korupcija in napačne ocene prihodnjih gibanj prodajnih cen električne energije pripeljali do slabe ekonomike projekta.

2. 12. 2014|Pomembno|

TEŠ 6: Napaka, ki se ne sme ponoviti

ECONOMIC_BUSTERS.jpgLjubljana, 2.12.2014 – Novo ozadje o ekonomiki TEŠ 6, ki ga je pripravilo društvo Focus, prikazuje, kako so korupcija in napačne ocene prihodnjih gibanj prodajnih cen električne energije pripeljali do slabe ekonomike projekta.


1. 12. 2014|Novice|

Kamen na kamen…

stones_183238.jpgDruštvo Focus je organizacija, ki deluje v javnem interesu. Delujemo v  dobro okolja in družbe. Povemo, kje so napake in kaj je potrebno spremeniti, vedno se postavimo na stran najbolj ranljivega – najsi bo to okolje ali zdravje ljudi, ki živijo v nezdravem življenjskem okolju. Z dvignjeno glavo podajamo naša stališča. K temu delno pripomore tudi finančna neodvisnost.

Delež dohodnine, ki jo lahko vsak posameznik prispeva nevladnim organizacijam je neodvisen vir sredstev, s katerim lahko naredimo veliko. Vas ne bo stalo nič, lahko pa sami izberete, kam bo šel vaš delež. Hvala, ker ste že donatorji in hvala, ker še boste. Hvala tudi, ker boste vključili še svoje prijatelje in družino.


Kako darujem?

26. 11. 2014|Novice|

Poročili, ki razkrivata mite o jedrski energiji in rudarjenju urana

pic.U_mining1_213x302.pngDve novi poročili razkrivata različne mite, ki se uporabljajo za spodbujanje jedrske renesanse v Evropi in prekrivanje dejanskih vplivov rudarjenja urana. Mednarodna ekipa znanstvenikov in aktivistov, ki sodelujejo pri projektu o okoljski pravičnosti – EJOLT [1], je izmerila učinke v realnem življenju.

20. 11. 2014|Novice|

Razkrivanje mitov o jedrski energiji in uranu

Ljubljana/Bruselj, 19. november 2014 - Dve novi poročili razkrivata različne mite, ki se uporabljajo za prekrivanje dejanskih vplivov rudarjenja urana in za spodbujanje jedrske renesanse v Evropi. Mednarodna ekipa znanstvenikov in aktivistov, ki sodelujejo pri projektu o okoljski pravičnosti – EJOLT [1], je izmerila učinke v realnem življenju.

19. 11. 2014|Pomembno|

Revizija Direktive o kakovosti goriv: Nov predlog, čeprav oslabljen, je potrebno izvesti

tar_sands_1_gp_canada_1.jpg7. oktobra 2014 je Evropska komisija končno objavila spremenjeni predlog za izvajanje člena 7a Direktive o kakovosti goriv (FQD). FQD je ena od ključnih politik EU, ki so bile sprejete v okviru podnebno-energetskega svežnja v letu 2009. Vsebuje 6 % cilj za zmanjšanje intenzivnosti ogljika iz goriv v prometu do leta 2020 glede na izhodiščno leto 2010. To je tudi edini zakon iz podnebno-energetskega svežnja, ki se ga po petih letih še vedno ne izvaja.[1]

11. 11. 2014|Novice|

Vse večje manipulacije pri testiranjih vozil

avtek.png

Bruselj/Ljubljana, 6. november 2014
V kolikor vaš novi avto 'žre' 40 % več goriva, kot je bilo oglaševano, za to ni kriva vaša 'težka noga'. Razlog je v vse večjih manipulacijah proizvajalcev avtomobilov; v laboratorijih uradno pridobljenih številk o ekonomičnosti porabe goriva ni mogoče niti približno ponoviti na cesti, v resničnih razmerah. To je ugotovitev poročila organizacije Transport & Environment (T&E)[1], ki je analizirala porabo goriva v realnem svetu ter opozarja na zlorabe testnih postopkov s strani proizvajalcev avtomobilov in na neuspeh zakonodajalcev EU za zaprtje vrzeli.

6. 11. 2014|Novice|

Vse večje manipulacije pri testiranjih vozil

Bruselj/Ljubljana, 6. november 2014 – V kolikor vaš novi avto 'žre' 40 % več goriva, kot je bilo oglaševano, za to ni kriva vaša 'težka noga'. Razlog je v vse večjih manipulacijah proizvajalcev avtomobilov; v laboratorijih uradno pridobljenih številk o ekonomičnosti porabe goriva ni mogoče niti približno ponoviti na cesti, v resničnih razmerah. To je ugotovitev poročila organizacije Transport & Environment (T&E)[1], ki je analizirala porabo goriva v realnem svetu ter opozarja na zlorabe testnih postopkov s strani proizvajalcev avtomobilov in na neuspeh zakonodajalcev EU za zaprtje vrzeli.

6. 11. 2014|Pomembno|

IPCC zbirno poročilo: Znanstveniki zaključili delo, zdaj so na potezi vlade

Path_Template.jpg

Ljubljana, 2. oktober 2014 - V najbolj celoviti, avtoritativni in preverjeni oceni podnebne znanosti, ki je bila kadarkoli narejena, je Medvladni panel za podnebne spremembe (IPCC) danes predstavil najostrejše opozorilo o izzivih, s katerimi se sooča človeštvo do zdaj. IPCC ne ugotavlja le, da so podnebne spremembe realne ter da se njihove posledice dogajajo hitreje kot kadarkoli prej, ampak tudi prvič predstavlja resnični obseg človekovega vpliva na podnebni sistem. Medtem ko prejšnje ocene pravijo, da je človek s svojimi dejanji – v prvi vrsti s kurjenjem fosilnih goriv – odgovoren za več kot polovico vsega segrevanja, zadnje poročilo kaže, da smo dejansko odgovorni za vse segrevanje po letu 1951.

2. 11. 2014|Novice|

Znanstveniki zaključili delo, zdaj so na potezi vlade

focus_nov_velik_20090514.JPGGPI_MASTER_LOGO_GREEN_CMYK.jpg









Ljubljana, 2. november 2014 – Mesec dni po največjem shodu za podnebje v zgodovini je skupina vrhunskih podnebnih znanstvenikov še enkrat potrdila, da so podnebne spremembe resnične, da jih povzroča človek ter da zahtevajo pospešeno ukrepanje.

2. 11. 2014|Pomembno|

Evropski voditelji sprejeli šibke podnebno-energetske cilje

34_f710044bf79a4b1f5d8b085e5e5d9711_s.jpg
Foto: CAN-E
Ljubljana, 24. oktober 2014 – Ponoči so evropski voditelji na zasedanju Evropskega sveta v Bruslju sprejeli dogovor o novem svežnju podnebno-eneregtskih ciljev za leto 2030. V Focusu, društvu za sonaraven razvoj, smo nad rezultatom razočarani, saj ne predstavlja potrebne ravni ambicij za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, obnovljive vire in energetske prihranke.

24. 10. 2014|Novice|

Evropski voditelji sprejeli šibke podnebno-energetske cilje

Ljubljana, 24. oktober 2014 – Ponoči so evropski voditelji na zasedanju Evropskega sveta v Bruslju sprejeli dogovor o novem svežnju podnebno-eneregtskih ciljev za leto 2030. V Focusu, društvu za sonaraven razvoj, smo nad rezultatom razočarani, saj ne predstavlja potrebne ravni ambicij za zmanjšanje emisij toplogrednih plinov, obnovljive vire in energetske prihranke.

24. 10. 2014|Pomembno|

Vključitev prometa v shemo ETS ovira za rast delovnih mest in zmanjšanje emisij

logo_compteur.jpg


Bruselj, Ljubljana, 21. oktober 2014 -
Nova študija inštituta Cambridge Econometrics razkriva, da četudi bi se cene ogljika v shemi trgovanja z emisijami (ETS) potrojile glede na sedanjih 6 EUR/tCO2, bi vključitev prometa v ETS pomenilo le 3 % znižanje porabe nafte in emisij CO2 v naslednjih 15 letih. To je premalo, da bi cestni promet sorazmerno prispeval k evropskim podnebnim in energetskim ciljem.

21. 10. 2014|Novice|

Ekonomska orodja za ocenjevanje odgovornosti v boju za okoljsko pravičnost

Schermafbeelding_2014_10_20_om_09.35.03_214x302.pngZdravstveni in okoljski vplivi izkoriščanja fosilnih goriv, jedrskih odpadkov ali rudarjenja so med bolje znanimi stranskimi učinki naraščajoče porabe energije in surovin v globalnem gospodarstvu. Eden od načinov za soočanje z okoljsko nepravičnostjo je raba ekonomskih orodij za ocenjevanje škode. Okoljske organizacije so zato v projektu EJOLT s pomočjo akademikov in znanstvenikov uporabile orodja, kot so analiza stroškov in koristi ali multi-kriterijska analiza, da bi raziskale in razkrile netrajnostnost okoljsko spornih projektov.

20. 10. 2014|Novice|

Ekonomska orodja za ocenjevanje odgovornosti v boju za okoljsko pravičnost

Bruselj, 20. oktober 2014 - Zdravstveni in okoljski vplivi izkoriščanja fosilnih goriv, jedrskih odpadkov ali rudarjenja so med bolje znanimi stranskimi učinki naraščajoče porabe energije in surovin v globalnem gospodarstvu. Eden od načinov za soočanje z okoljsko nepravičnostjo je raba ekonomskih orodij za ocenjevanje škode. Okoljske organizacije so zato v projektu EJOLT s pomočjo akademikov in znanstvenikov uporabile orodja, kot so analiza stroškov in koristi ali multi-kriterijska analiza, da bi raziskale in razkrile netrajnostnost okoljsko spornih projektov.

20. 10. 2014|Pomembno|

Ovadba v TEŠ 6 kot opozorilo predvsem balkanskim državam

Objavljamo sporočilo za javnost, namenjeno evropskim medijem.

Ovadba v zadevi TEŠ 6 naj bo v poduk vsem državam, predvsem balkanskim, ki načrtujejo gradnjo termoelektrarn. Finančno škodo, ki je bila storjena v zadevi TEŠ 6 v vrednosti 284 milijonov EUR, bomo pokrili odjemalci električne energije v Sloveniji in ne smemo dopustiti, da se zgodba ponovi v kakšni drugi državi. Evropske banke bi morale biti pri podeljevanju sredstev za tako velike projekte, kot so gradnje okoljsko spornih termoelektrarn, veliko bolj previdne. EIB in EBRD sta namreč kljub našim opozorilom in znakom koruptivnosti podprli projekt TEŠ 6.

15. 10. 2014|Pomembno|

Učinek metulja evropske politike biogoriv

Ali veste, da vsak avtomobil v EU uporablja mešanico biogoriv? Temu je tako zaradi evropske zakonodaje. In da bi zadostili zahtevam, je globalna proizvodnja biogoriv poletela v nebo. Morda se zdi, da »bio« v besedi biogorivo pomeni, da so le-ta vedno dobra. Vendar, ker so proizvedena iz rastlinskih pridelkov, ima vsako povečanje rabe biogoriv vpliv na svetovno kmetijstvo. To pa pomeni še več krčenja in požiganja deževnega gozda za pridobitev obdelovalnih površin, pri čemer se sprošča veliko ogljika. To pomeni tudi povišanje cene hrane. Lahko bi rekli, da gre za »učinek metulja« evropske politike biogoriv. Vendar še vedno ga lahko ustavimo. Kakšno prihodnost si želimo?

10. 10. 2014|Novice|
Go to Top