novice

Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste

Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.

11. 6. 2014|Pomembno|

Ulični festival Koseze: »Ljubljana ni samo center«

Ljubljana – Koseze, 5. junij 2014 – Na svetovni Dan okolja je na Koseški cesti pri Koseškem ba­jerju potekal ulični festival. Za motorni promet zaprta Koseška cesta je za en dan postala prireditveni prostor, kjer so se zvrstile različne dejavnosti, ki so poživile ulico. Organizatorji so želeli z dogodkom opozoriti, da je naraščajoč motorni promet ena največjih groženj za kakovost bivanja in da morajo pri prostorskem in prometnem urejanju ves čas sodelovati prebivalci. Dogodek je bila tudi odlična priložnost za druženje v soseski.

4. 6. 2014|Pomembno|

Posvet: Ali je potrebna širitev Dunajske ceste?

plakat_KTPP_001_72_page_001.jpg Načrti Mestne občine Ljubljana za širitev Dunajske ceste (med Topniško in Tivolsko cesto) za dodaten vozni pas, so v javnosti odprli debato o smiselnosti oziroma nesmiselnosti te širitve. Ker so argumenti močni tako med zagovorniki kot nasprotniki, menimo, da je soočenje argumentov nujno potrebno. Ker si želimo, da bi debata o Dunajski cesti, kot tudi iskanje odgovorov na razvojne probleme mesta (ki se navezujejo na prometno politiko) potekali na bolj argumentiran način, 10. junija organiziramo javni posvet 'Ali je potrebna širitev Dunajske ceste?'.

4. 6. 2014|Napovednik|

Čeprav šibak, dogovor o biogorivih dosežen

Vlade držav EU so končno sprejele dogovor glede politike biogoriv. Dogovor je šibak, saj ne vključuje poročanja emisij iz posredne rabe zemljišč (ILUC faktorji), kar pomeni, da bodo biogoriva, ki z upoštevanjem ILUC faktorjev izpuščajo v zrak več CO2 kot konvencionalna fosilna goriva,  šteta kot 'zelena' goriva pri izpolnjevanju cilja za obnovljive vire v prometu. A vendar, dogovor o zgornji meji obnovljivih virov v prometu je bil sprejet - 7 % transportnih goriv. Dogovor ni optimalen, predstavlja pa majhen korak v pravo smer.

mass_deforestation_large.jpg

29. 5. 2014|Novice|

5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021

Bruselj/Ljubljana, 27. maj 2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2 cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi ciljev v letu 2008. To je glavni poudarek novega poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.

CARTARGETS_SLO.jpg

 

27. 5. 2014|Novice|

5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021

Bruselj/Ljubljana, 27. maj 2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2 cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi ciljev v letu 2008. To je glavni poudarek novega poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.


CARTARGETS_SLO.jpg

27. 5. 2014|Pomembno|

Prihaja Ulični festival Koseze!


festival_683_383.png
Na svetovni dan okolja, v četrtek, 5. junija 2014, bo na Koseški cesti med Podutiško cesto in Drago potekal ulični festival. Koseška cesta bo za en dan postala prireditveni prostor, kjer se bodo zvrstile delavnice za vse starostne skupine in dejavnosti, ki bodo oživile ulični prostor. Zbirale se bodo želje in pobude lokalnih prebivalcev, skupaj bomo razmišljali o možnostih za preureditev Koseške ceste. Kaj bi prinesla ulici omejitev motornega prometa? Kakšna ureditev bi bila najbolj prijazna za pešce in kolesarje?


23. 5. 2014|Napovednik|

CO2 cilj za kombije dosežen 4 leta predčasno

index.jpgIzpusti CO2 povprečnega lahkega tovornega vozila (LGV) prodanega v Evropi so se po uradnih podatkih, ki jih je ta teden objavila Evropska agencija za okolje (EEA), v lanskem letu znižali za 3,8 %, na 173 g/km. To pomeni, da je bil za leto 2017 postavljen cilj – 175 g/km - dosežen štiri leta pred načrtovanim rokom. Tako zgodnja izpolnitev cilja, ki je bil določen leta 2010, potrjen pa 2013 v Evropskem parlamentu, kaže, da je bil zastavljen izredno neambiciozno.





Foto: T&E

23. 5. 2014|Novice|

Ulični festival Koseze: Ljubljana ni samo center


Ljubljana - Koseze,
5. junij 2014 - Na svetovni Dan okolja je na Koseški cesti pri Koseškem ba­jerju potekal ulični festival. Za motorni promet zaprta Koseška cesta je za en dan postala prireditveni prostor, kjer so se zvrstile različne dejavnosti, ki so poživile ulico. Organizatorji so želeli z dogodkom opozoriti, da je naraščajoč motorni promet ena največjih groženj za kakovost bivanja in da morajo pri prostorskem in prometnem urejanju ves čas sodelovati prebivalci. Dogodek je bila tudi odlična priložnost za druženje v soseski.

22. 5. 2014|Novice|

Naslavljanje evropske energetske varnosti

F_naslovka1.JPG
Zaostrovanje trenutne krize v Ukrajini je evropsko energetsko varnost ponovno postavilo v ospredje. Prejšnji teden so o njej razpravljajo evropski energetski ministri, v juniju pa jo bodo naslovili še voditelji EU. Evropa je največja uvoznica energije na svetu, na leto za uvoz porabi približno 500 milijard evrov. 21 od 28 držav članic EU je odvisnih od uvoza plina iz Rusije, ki jih skupaj stane 60 milijonov evrov na dan. V kolikor evropska energetska odvisnost ne bo radikalno zmanjšana, bo energetska varnost v EU ostala nizka, gospodarstvo pa bo še naprej izpostavljeno cenovnim šokom na trgu fosilnih goriv. Raziskava Evropske komisije namreč kaže, da se bo ob nespremenjenem stanju energetska odvisnost EU do leta 2050 še povečevala.


20. 5. 2014|Novice|

Kolesarski festival 2014

V Ljubljani bo med 23. in 25. 5. 2014, v organizaciji REC Slovenija, v okviru kampanje »S kolesom se daleč pride!«, ki je del projekta Bike-track-Bike (www.btrackb.eu/ljubljana), potekal Kolesarski festival 2014. 

8. 5. 2014|Napovednik|

Energetska revščina vse večji problem Evrope

SDC15007.JPG

Ljubljana, 25. aprila 2014 – Energetska revščina postaja vse večji problem Evrope, za njeno učinkovito reševanje pa so potrebne spremembe tako socialne kot energetske politike, je sporočilo včerajšnje mednarodne konference »Energetska revščina v Evropi: stanje in rešitve« [1], ki jo je v Ljubljani organiziralo društvo Focus.
25. 4. 2014|Novice|

Energetska revščina vse večji problem Evrope

Ljubljana, 24. aprila 2014 – Energetska revščina postaja vse večji problem Evrope, za njeno učinkovito reševanje pa so potrebne spremembe tako socialne kot energetske politike, je sporočilo današnje mednarodne konference »Energetska revščina v Evropi: stanje in rešitve« [1], ki jo je v Ljubljani organiziralo društvo Focus.

24. 4. 2014|Pomembno|

Podnebna znanost v poljudnem jeziku

zalosten_odtis1.jpgLjubljana, 23. april 2014 - V društvu Focus smo zbrali povzetke med septembrom 2013 in aprilom 2014 objavljenih poročil IPCC, ki so nastala v okviru priprave Petega poročila o oceni stanja (IPCC AR5). Podnebne spremembe se dogajajo tukaj in zdaj, njihove posledice so opazne že na vseh kontinentih. Dobra novica je, da lahko še vedno, z že znanimi rešitvami, preprečimo najhujše - a le, če ukrepamo takoj.

Z namenom prevesti znanstvena poročila v javnostii razumljiv jezik smo naredili tudi povzetke poročil, kjer razložimo glavne ugotovitve poročil posameznih delovnih skupin. Povzetke poročil si lahko preberete spodaj:
Delovna skupina I -Fizikalne znanstvene osnove, september 2013

Delovna skupina ll - Učinki podnebnih sprememb, marec 2014

Delovna skupina lll - Blaženje in podnebne spremembe, april 2014


23. 4. 2014|Novice|

Izšla je nova, zadnja številka glasila Achieve

nl6_slika.pngLjubljana, 16. april 2014 - Na voljo je šesta številka glasila ACHIEVE. Glasilo v slovenščini najdete tukaj.

V tokratni številki:

  • uvodnik sta napisala dr. Werner Neumann iz znanstvenega odbora organizacije Friends of the Earth Nemčija (BUND) in Ulrich Schäferbarthold, vodja oddelka Energiesparservice Caritasverband Frankfurt: Za novo socialno, ekološko in ekonomsko Evropsko energetsko politiko,
  • v središču: Lekcije ACHIEVE za prihodnje,
  • pregled po državah: Kako smo izvajali projekt? in Kam naprej?,
  • iz projekta: Ocena učinkov projekta ACHIEVE,
  • zadnje iz Achieve-a: Zaključna konferenca ACHIEVE v Bruslju - Evropo še vedno čaka dolga pot pri odpravljanju energetske revščine...

Veselo branje!

17. 4. 2014|Novice|

Evropski parlament za varne in okolju prijaznejše tovornjake

Profile_view_render_lIght_blue_road.jpgLjubljana / Bruselj , 15. april 2014 - Evropski parlament je danes skoraj soglasno glasoval za spremembo pravil o dimenzijah kabin tovornjakov, s katerimi bi lahko rešili na stotine življenj in zmanjšali porabo goriv in izpustov. To glasovanje pomeni začetek konca današnjih evropskih tovornjakov togih oblik, ki so nevarni in neučinkoviti.

16. 4. 2014|Novice|

IPCC: Fosilna goriva moramo nadomestiti z obnovljivimi viri

Divestment.jpgLjubljana, 14. april 2014 – Po enotedenskih pogajanjih je včeraj v Berlinu Delovna skupina III Medvladnega panela za podnebne spremembe (IPCC) objavila poročilo o možnostih blaženja podnebnih sprememb. Poročilo jasno ugotavlja, da je še mogoče omejiti globalno segrevanje pod 2 ºC, glede na pred-industrijsko raven.

Foto: CAN International

14. 4. 2014|Novice|
Go to Top