31.1.2022 obleka naredi človeka

Zaključni šiv projekta Obleka naredi človeka 

O ogromnih količinah odpadnega tekstila se je preteklo leto govorilo veliko. Ker v povprečju v Sloveniji odvržemo 12,3 kg oblačil na leto, je dobro vedeti, kam z njimi, ko jih ne nosimo več. To in še veliko več, smo predstavili na zaključnem dogodku projekta Obleka naredi človeka, ki se je odvil 31.1.2022 v Anselmi. Predstavili smo novo, že 6. izdajo Etičnega potrošnika*, v katerem smo spletli veliko uporabnih informacij za potrošnice in potrošnike, ki želijo biti ozaveščene/i, trajnostne/i in modne/i.

Etični potrošnik 6 - Obleka naredi človeka

V letu 2022 že načrtujemo Dan v rabljenih oblačilih, ki je v letu 2021 pritegnil kar veliko Slovenk in Slovencev. Pridružilo se je več kot 50 organizacij in posameznic/kov. V letu 2022 bo spet 23. aprila, v tednu modne revolucije.

Na našo pobudo za znižanje davčne stopnje na storitve in izdelke, ki ponovno rabo udejanjajo – popravila, nadgradnja (upcycling), predelava, prodaja izdelkov iz druge roke, so se odzvali tudi odločevalci, kjer pa v letu 2022 pričakujemo več podpore. Spreminja se namreč ureditev na ravni Evropske unije, ki bo omogočila državam članicam večjo fleksibilnost pri določanju znižanih davčnih stopenj za posebne skupine storitev in izdelkov.

Predstavili smo tudi sodelovanje sledilk in sledilcev družbenih omrežij Obleka naredi človeka (FB in IG). Odpirali smo omare in šteli, koliko koliko kosov promocijskih majic, perila, nogavic in kavbojk imamo. Našteli smo skupaj kar 595 promocijskih majic, v povprečju imamo 29 kosov spodnjic na osebo, 21 športnih oblačil, 5 kavbojk in 6 kopalk. Najvišja številka pri športnih oblačilih je dosegla kar 65 kosov, toliko znaša tudi najvišja količina spodnjic med sledilkami/ci, ki so sodelovali v izzivu odpiranja omar.

In kje bi bilo bolj smiselno, da smo stkali skupaj vse to, kot v Anselmi, ki ni le učilnica šivanja, trgovina in zibka znamke ‘Made in Anselma’, ampak skupnostni prostor, ki odpira, povezuje in gradi. Boljšo družbo.

V sproščenem pogovoru s predstavniki medijev smo spletli veliko zanimivih odgovorov in projektu skupaj z vami dodali zaključni šiv. Mu podaljšamo kakšen rokav?

Partnerice projekta smo Zavod za pravično trgovino, 3MUHE, Ekologi brez meja in Focus, društvo za sonaraven razvoj.

Dodatne informacije:

*vse izdaje Etičnega potrošnika si lahko ogledate tukaj