Kakovost goriv

Fosilna goriva Poleg izboljšanja učinkovitosti vozil, moramo zmanjšati tudi emisije, ki izhajajo iz proizvodnje goriv. Nafta, pridobljena iz zelo umazanih virov, kot so katranski pesek (tar sands) in utekočinjen premog, namreč povzroča veliko več podnebju škodljivih emisij kot navadne nafte. Emisije toplogrednih plinov katranskega peska so npr. do 49% višja od konvencionalne surove nafte. Če ne bomo ukrepali, se bo uvoz katranskega peska v Evropo verjetno povečal s 4.000 sodčkov na dan (BPD) v letu 2012 na več kot 700.000 sodčkov na dan v letu 2020. Evropa je vstop visokoogljične nafte na evropski trg poskušala omejiti preko Direktive o kakovosti [več ...]

14. 12. 2015|

Tovorni promet

Tovorni promet predstavlja velik izziv za okolje in varnost v cestnem prometu. Okoli tri četrtine tovora v Evropi je dostavljenega s tovornjaki, cestni tovorni promet pa je sektor prometne industrije z najhitreje rastočimi emisijami CO2 in porabo goriva. Vsako leto EU uvozi okoli 500 milijonov sodov (60 milijard EUR) olja za gorivo za tovornjake, zaradi česar je gospodarstvo EU občutljivo na nihanja cen nafte. Za reševanje teh izzivov na ravni EU si Focus prizadeva, da bi bili tovornjaki bolj učinkoviti na področju CO2 izpustov in porabe goriva, zlasti prek standardov CO2 in posodobitve zakonodaje o težah, obliki in dimenzijah, [več ...]

14. 12. 2015|

Vozila in CO2

  Avtomobili in CO2 Zmanjševanje izpustov novih vozil - Eden od najpomembnejših korakov, ki jih lahko sprejme Evropa v boju proti podnebnim spremembam, za prihranitev denarja voznikom in ustvarjanje visokotehnoloških delovnih mest, je zahteva, da proizvajalci avtomobilov proizvajajo bolj učinkovita vozila. Leta 2008 je EU uvedla pravno zavezujoče standarde za CO2 izpuste. Prvič je bil določen cilj, da morajo novi avtomobili, ki se prodajajo v Evropi, leta 2015 v povprečju emitirati največ 130 gramov CO2 na kilometer. Ta šibek cilj je bil izpolnjen predčasno in večina proizvajalcev avtomobilov je na dobri poti, da izpolnijo cilj [več ...]

14. 12. 2015|

Koalicija za trajnostno prometno politiko

Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP) je neformalno združenje organizacij in posameznikov, ki si prizadeva za trajnostno prometno politiko v Sloveniji in Evropi. Spremljamo in odzivamo se na aktualne procese v slovenski in evropski prometni politiki ter povečujemo medsebojno informiranost o dogajanju na prometnem področju. Člani KTPP smo predstavniki nevladnih organizacij, znanstvenih institucij, regionalnih razvojnih agencij, občin, izobraževalnih institucij in zainteresirani posamezniki. Sodelovali smo v številnih projektih s področja trajnostne prometne politike in prakse, npr. TM v šoli, Trajnostna mobilnost v šoli in vrtcih, Pešec, CityWalk, Aktivno v šolo in zdravo mesto, Naj te zapelje zelena mobilnost, Hitro s [več ...]

10. 12. 2015|

Poslanci v Evropskem tednu mobilnosti 2011

V društvu Focus letos v okviru Evropskega tedna mobilnosti preverjamo, kako poslanci in poslanke prihajajo v službo. Poslanke in poslance DZ smo namreč pozvali, da se v tednu med 16. in 22. septembrom pridružijo spletnemu tekmovanju za najbolj trajnostno mobilnega poslanca oz. poslanko in politično stranko. Poslanci oz. poslanke in politične stranke bodo med seboj tekmovali v tem, kdo na najbolj trajnosten način prihaja v službo. Vsakodnevno bodo preko spleta podajali svoje odgovore, kako so prišli na delo. Naziv najbolj trajnostno mobilnega poslanca oz. poslanke in najbolj trajnostno mobilne stranke bomo 23. septembra, po izteku tedna mobilnosti, podelili na medijskem dogodku [več ...]

10. 12. 2015|
Go to Top