Obnovljiva energija prinaša boljše življenje za Evropejce
Prehod od umazane energije k obnovljivim virom
bo zmanjšal evropsko energetsko uvozno odvisnost, spodbudil gospodarski zagon
in prispeval k doseganju podnebnih ciljev EU, ugotavlja novo poročilo, ki so
ga objavili pri Ernest & Young.
Z razkrivanjem nesmiselnosti mita, da je nadaljevanje obstoječe prakse prava strategija za Evropo, poročilo poziva EU, da se osvobodi odvisnosti
od fosilnih goriv in jih zamenja z energetsko učinkovitostjo in obnovljivimi
viri energije – zmagovalna rešitev za ljudi, planet in gospodarstvo. Ugotovitve
omenjenega poročila podpirajo tudi druge nedavne analize, ki so bile objavljene
na prvem letnem Forumu Trajnostna energija za vse (Sustainable Energy for All
Forum – SE4AL). Le-te opažajo, da je prehod na obnovljivo energijo možen na
globalni ravni
ter da že poteka.
Nevladne organizacije
in napredna podjetja
pozivajo EU, naj z dogovorom o ambicioznih podnebno-energetskih ciljih za leto
2030 zagotovi, da ta scenarij postane realnost. Prejšnji teden je pot naprej
nakazala Finska,
ko je sprejela zakon o podnebnih spremembah, ki uzakonja 80 % zmanjšanje emisij
do leta 2050.
Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste
Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.
Več v sporočilu za javnost in na spletni strani DunajskaLjubljana.tumbler.com.
Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste
Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.
Ulični festival Koseze: »Ljubljana ni samo center«
Ljubljana – Koseze, 5. junij 2014 – Na svetovni Dan okolja je na Koseški cesti pri Koseškem bajerju potekal ulični festival. Za motorni promet zaprta Koseška cesta je za en dan postala prireditveni prostor, kjer so se zvrstile različne dejavnosti, ki so poživile ulico. Organizatorji so želeli z dogodkom opozoriti, da je naraščajoč motorni promet ena največjih groženj za kakovost bivanja in da morajo pri prostorskem in prometnem urejanju ves čas sodelovati prebivalci. Dogodek je bila tudi odlična priložnost za druženje v soseski.
Posvet: Ali je potrebna širitev Dunajske ceste?
Načrti Mestne občine Ljubljana za širitev Dunajske ceste (med Topniško
in Tivolsko cesto) za dodaten vozni pas, so v javnosti odprli debato o
smiselnosti oziroma nesmiselnosti te širitve. Ker so argumenti močni
tako med zagovorniki kot nasprotniki, menimo, da je soočenje
argumentov nujno potrebno. Ker si želimo, da bi debata o Dunajski
cesti, kot tudi iskanje odgovorov na razvojne probleme mesta (ki se
navezujejo na prometno politiko) potekali na bolj argumentiran način,
10. junija organiziramo javni posvet 'Ali je potrebna širitev Dunajske
ceste?'.
Čeprav šibak, dogovor o biogorivih dosežen
Vlade držav EU so končno sprejele dogovor glede politike biogoriv. Dogovor je šibak, saj ne vključuje poročanja emisij iz posredne rabe zemljišč (ILUC faktorji), kar pomeni, da bodo biogoriva, ki z upoštevanjem ILUC faktorjev izpuščajo v zrak več CO2 kot konvencionalna fosilna goriva, šteta kot 'zelena' goriva pri izpolnjevanju cilja za obnovljive vire v prometu. A vendar, dogovor o zgornji meji obnovljivih virov v prometu je bil sprejet - 7 % transportnih goriv. Dogovor ni optimalen, predstavlja pa majhen korak v pravo smer.
5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021
Bruselj/Ljubljana, 27. maj
2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2
cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi
ciljev v letu 2008. To je glavni
poudarek novega
poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport
and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri
zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.
5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021
Bruselj/Ljubljana, 27. maj
2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2
cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi
ciljev v letu 2008. To je glavni
poudarek novega
poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport
and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri
zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.
Prihaja Ulični festival Koseze!
Na svetovni dan okolja, v četrtek, 5. junija 2014, bo na Koseški
cesti med Podutiško cesto in Drago potekal ulični festival. Koseška
cesta bo za en dan postala prireditveni prostor, kjer se bodo zvrstile
delavnice za vse starostne skupine in dejavnosti, ki bodo oživile ulični
prostor. Zbirale se bodo želje in pobude lokalnih prebivalcev, skupaj
bomo razmišljali o možnostih za preureditev Koseške ceste. Kaj bi
prinesla ulici omejitev motornega prometa? Kakšna ureditev bi bila
najbolj prijazna za pešce in kolesarje?
CO2 cilj za kombije dosežen 4 leta predčasno
Izpusti CO2 povprečnega lahkega tovornega vozila (LGV) prodanega
v Evropi so se po uradnih podatkih, ki jih je ta teden objavila Evropska
agencija za okolje (EEA), v lanskem letu znižali za 3,8 %, na 173 g/km. To
pomeni, da je bil za leto 2017 postavljen cilj – 175 g/km - dosežen štiri leta
pred načrtovanim rokom. Tako zgodnja izpolnitev cilja, ki je bil določen leta
2010, potrjen pa 2013 v Evropskem parlamentu, kaže, da je bil zastavljen
izredno neambiciozno.
Foto: T&E
Ulični festival Koseze: Ljubljana ni samo center
Ljubljana - Koseze, 5. junij 2014 - Na svetovni Dan okolja je na Koseški cesti pri Koseškem bajerju potekal ulični festival. Za motorni promet zaprta Koseška cesta je za en dan postala prireditveni prostor, kjer so se zvrstile različne dejavnosti, ki so poživile ulico. Organizatorji so želeli z dogodkom opozoriti, da je naraščajoč motorni promet ena največjih groženj za kakovost bivanja in da morajo pri prostorskem in prometnem urejanju ves čas sodelovati prebivalci. Dogodek je bila tudi odlična priložnost za druženje v soseski.
Naslavljanje evropske energetske varnosti
Četrtkovo srečanje U3O: Trajnostna mobilnost
Marjeta Benčina iz društva Focus bo 15.5.2014 v Novem mestu (RIC) predavala o Trajnostni mobilnosti.
Več o samem dogodku na spletni strani RIC NM.
Vljudno vabljeni.
Kolesarski festival 2014
V
Ljubljani bo med 23. in 25. 5. 2014, v organizaciji REC Slovenija, v okviru
kampanje »S kolesom se daleč pride!«, ki je del projekta Bike-track-Bike (www.btrackb.eu/ljubljana),
potekal Kolesarski festival 2014.
Energetska revščina vse večji problem Evrope
Ljubljana, 25. aprila 2014 – Energetska revščina postaja vse večji problem Evrope, za njeno učinkovito reševanje pa so potrebne spremembe tako socialne kot energetske politike, je sporočilo včerajšnje mednarodne konference »Energetska revščina v Evropi: stanje in rešitve« [1], ki jo je v Ljubljani organiziralo društvo Focus.
Energetska revščina vse večji problem Evrope
Ljubljana, 24. aprila 2014 – Energetska revščina postaja vse večji problem Evrope, za njeno učinkovito reševanje pa so potrebne spremembe tako socialne kot energetske politike, je sporočilo današnje mednarodne konference »Energetska revščina v Evropi: stanje in rešitve« [1], ki jo je v Ljubljani organiziralo društvo Focus.
Podnebna znanost v poljudnem jeziku
Ljubljana, 23. april 2014 - V društvu Focus smo zbrali povzetke med septembrom 2013 in aprilom 2014 objavljenih poročil IPCC, ki so nastala v okviru priprave Petega poročila o oceni stanja (IPCC AR5). Podnebne spremembe se dogajajo tukaj in zdaj, njihove posledice so opazne že na vseh kontinentih. Dobra novica je, da lahko še vedno, z že znanimi rešitvami, preprečimo najhujše - a le, če ukrepamo takoj.
Z namenom prevesti znanstvena poročila v javnostii razumljiv jezik smo
naredili tudi povzetke poročil, kjer razložimo glavne ugotovitve
poročil posameznih delovnih skupin. Povzetke poročil si lahko preberete spodaj:
Delovna skupina I -Fizikalne znanstvene osnove, september 2013
Delovna skupina ll - Učinki podnebnih sprememb, marec 2014
Delovna skupina lll - Blaženje in podnebne spremembe, april 2014
Izšla je nova, zadnja številka glasila Achieve
Ljubljana, 16. april 2014 - Na voljo je šesta številka glasila ACHIEVE. Glasilo v slovenščini najdete tukaj.
V tokratni številki:
- uvodnik sta napisala dr. Werner Neumann iz znanstvenega odbora organizacije Friends of the Earth Nemčija (BUND) in Ulrich Schäferbarthold, vodja oddelka Energiesparservice Caritasverband Frankfurt: Za novo socialno, ekološko in ekonomsko Evropsko energetsko politiko,
- v središču: Lekcije ACHIEVE za prihodnje,
- pregled po državah: Kako smo izvajali projekt? in Kam naprej?,
- iz projekta: Ocena učinkov projekta ACHIEVE,
- zadnje iz Achieve-a: Zaključna konferenca ACHIEVE v Bruslju - Evropo še vedno čaka dolga pot pri odpravljanju energetske revščine...
Veselo branje!
Evropski parlament za varne in okolju prijaznejše tovornjake
Ljubljana
/ Bruselj , 15. april 2014 - Evropski parlament je danes skoraj soglasno
glasoval za spremembo pravil o dimenzijah kabin tovornjakov, s katerimi bi
lahko rešili na stotine življenj in zmanjšali porabo goriv in izpustov. To
glasovanje pomeni začetek konca današnjih evropskih tovornjakov togih oblik, ki
so nevarni in neučinkoviti.
IPCC: Fosilna goriva moramo nadomestiti z obnovljivimi viri
Ljubljana, 14. april 2014 – Po enotedenskih
pogajanjih je včeraj v Berlinu Delovna skupina III Medvladnega panela za
podnebne spremembe (IPCC) objavila poročilo o možnostih blaženja podnebnih sprememb.
Poročilo jasno ugotavlja, da je še mogoče omejiti globalno segrevanje pod 2 ºC,
glede na pred-industrijsko raven.
Foto: CAN International