Kako je industrijski lobi raztrgal ambiciozno evropsko podnebno politiko
Ljubljana, Bruselj, 19. marec 2014 - Dan pred začetkom zasedanja voditeljev držav članic EU, na katerem bo razprava tekla tudi o naslavljanju podnebno-energetskih vprašanj v obdobju do leta 2030, je bilo razkrito sporno lobiranje s strani fosilne in energetsko intenzivne industrije. Njihovi predstavniki so izrabili priviligiran dostop do odločevalcev EU ter jih s pomočjo ogromnih finančnih sredstev in notranjih vplivov prepričali, naj žrtvujejo ambiciozno podnebno ukrepanje za zaščito njihovih dobičkov.
Predstavitev svetovnega zemljevida okoljskih konfliktov
Ljubljana/Bruselj, 19. marec 2014 - Evropski okoljski biro (EEP), Okoljski program Združenih narodov (UNEP) in partnerji projekta EJOLT, katerega del je tudi društvo Focus, predstavljamo interaktiven spletni zemljevid okoljskih konfliktov. Zemljevid, kjer je zabeleženih že skoraj 1000 primerov okoljskih konfliktov iz celotnega sveta, nekaj tudi iz Slovenije, omogoča iskanje in filtriranje po skoraj 100 področjih, kot tudi brskanje glede na surovino, podjetje ali vrsto konflikta.
Poročilo in zaključki nedavne konference o energetski revščini
5. marca 2014 smo partnerji projekta Achieve, skupaj z Evropskim ekonomsko-socialnim odborom
(EESO), v Bruslju organizirali konferenco ''Nadaljnje ukrepanje v boju z energetsko
revščino na EU ravni''.
Evropska komisija upravičila scenarij enega cilja do leta 2030 z manipulacijo analiz podatkov
Vlade držav članic EU se nagibajo k podpori predloga Evropske komisije o 40 % zmanjšanju emisij toplogrednih plinov (TGP) kot edinem cilju do leta 2030. Kaj pa, če pristop enega cilja - 40-odstotno zmanjšanje TGP – ekonomsko ni najboljša možnost? Kaj če so bile analize Komisije, pripravljene za 2030 podnebno-energetski paket, zmanipulirane z namenom, da bi odločevalce odvrnili od višjih ciljev za obnovljive vire energije in energetske prihranke? Izkazalo se je, da se je zgodilo ravno to...
Projektiranje kolesarske infrastrukture in financiranje kolesarstva v naslednji finančni perspektivi
SEMINAR/DELAVNICA V OKVIRU PROJEKTA MOBILE2020
PROJEKTIRANJE KOLESARSKE INFRASTRUKTURE IN FINANCIRANJE KOLESARSTVA V NASLEDNJI FINANČNI PERSPEKTIVI EU
Kdaj: 27. in 28 3. 2014
Kje: Mladinski center Brežice, Gubčeva 10a, Brežice
Vabilo in program sta na voljo tukaj.
Kartiranje okoljske (ne)pravičnosti
Evropski okoljski biro (EEP), Okoljski program Združenih narodov (UNEP) in partnerji projekta EJOLT, katerega del je tudi društvo Focus, vas vabimo na konferenco o okoljski (ne)pravičnosti. Namen dogodka je opozoriti na vse večje število okoljskih konfliktov v svetu. Vse hujše pomanjkanje virov ter agresivnejši načini izkoriščanja le-teh ogrožajo lokalne skupnosti po svetu. V povprečju je vsak teden ubit en aktivist, ki se bojuje za okoljsko pravičnost in zaščito človekovih pravic. Obenem pa je ravno prekomerna potrošnja v Evropi povod za to agresivno širitev območij izkoriščanja in pridobivanja surovin.
Ob tretji obletnici jedrske nesreče v Fukushimi – prihodnost brez jedrske energije je možna
11. marec 2014 – Danes minevajo 3
leta od potresa in cunamija na Japonskem, ki je povzročil razdejanje
v jedrski elektrarni Fukushima Daiichi. Kljub temu, da so od nesreče
minila tri leta, posledice še niso odpravljene. Iz prefekture
Fukushima, ki jo je prizadela jedrska nesreča, je bilo evakuiranih
130.000 ljudi.
Vlade EU odpravljajo trgovanje z emisijami za mednarodni letalski promet
Bruselj, 5. Marec 2014 - Države članice EU so včeraj
podlegle pritiskom tretjih držav in letalske industrije ter se odločile, da se v
trgovanje z emisijami iz letalstva (EU ETS) do leta 2016 zajemajo le leti med EU letališči. Ta odločitev pomeni popolnoma
neregulirane medcelinske lete, z njo pa EU svetu pošilja signal, da lahko
zunanji pritiski kaj hitro zamajejo njeno suverenost.
Raziskava javnega mnenja ugotavlja, da se EU vlade neprimerno odzivajo na podnebne spremembe
Večina državljanov EU pričakuje nujno podnebno
ukrepanje. To je jasno sporočilo nove raziskave javnega mnenja, ki kaže,
da Evropejci razumejo koristi naslavljanja podnebnih sprememb, zmanjševanja
uvoza fosilnih goriv in bolj učinkovite rabe energije. EU ministri, ki v
ponedeljek v Bruslju niso uspeli izboljšati predloga Evropske komisije o okviru
podnebno-energetske politike do leta 2030, so izgubili stik s svojimi
državljani. Vlade morajo pokazati politično voljo, ki bo Evropo postavila na
pot industrijske in gospodarske revolucije v korist ljudi in planeta.
Velik potencial biogoriv iz odpadkov
Novo poročilo “Odpadki – neizkoriščen vir energije v Evropi“ ugotavlja: Evropa ima velik in neizkoriščen potencial pridobivanja naprednih, nizkoogljičnih biogoriv iz odpadkov, nastalih v kmetijstvu, gozdarstvu, industriji in v gospodinjstvih, vendar le, če bo določila visoke trajnostne okvirje in cilje za razogličenje goriv v prometu do leta 2030.
Paket EU 2030 ovira realizacijo potenciala biogoriv iz odpadkov
Sporočilo za javnost *** 26. februar 2014 *** EMBARGO: 26. februar 2014, čas: 00:01
BRUSELJ, LJUBLJANA, 26. februar 2014 – Novo poročilo “Odpadki – neizkoriščen vir energije v Evropi“ ugotavlja: Evropa ima velik in neizkoriščen potencial pridobivanja naprednih, nizkoogljičnih biogoriv iz odpadkov, nastalih v kmetijstvu, gozdarstvu, industriji in v gospodinjstvih, vendar le, če bo določila visoke trajnostne okvirje in cilje za razogličenje goriv v prometu do leta 2030.
Evropski poslanci kritični do podnebno-energetskega predloga Evropske komisije
Bruselj/Ljubljana, 6. februar 2014 – Evropski
poslanci so včeraj glasovali za tri-tirni pristop
k naslavljanju podnebnih sprememb, in se strinjali s cilji 40 % zmanjšanja
emisij, 40 % izboljšanjem energetske učinkovitosti ter 30 % deležem obnovljivih
virov energije za EU do leta 2030. Rezultat današnjega glasovanja je prispevek
k razpravi EU o novem svežnju podnebno-energetskih politik po letu 2020
in kaže, da po vsej Evropi obstaja motivacija za podnebno ukrepanje in jasno
zavrnitev nezadostnega predloga Evropske komisije.
Foto: EurActiv
Odprto pismo: Nemčija naj postane vodilna pri podnebni in energetski politiki EU
Številne evropske nevladne organizacije (izven Nemčije) smo v odprtih pismih pozvale kanclerko Merkel in nemškega energetskega ministra Gabriela, naj Nemčija postane vodilna država EU na področju podnebne in energetske politike. Prihajajoči Evropski svet, ki bo potekal 20. in 21. marca je priložnost za Nemčijo, da tudi s svojim zgledom vzpostavi novo dinamiko energetske in podnebne politike EU.
Letalstvo: države članice naj vzamejo za zgled poslance Evropskega parlamenta
Bruselj, 30. Januar 2014 -
Poslanci Odbora za okolje so danes stoično podprli predlog Evropske komisije,
da se emisije iz letalstva nad celotnim zračnim prostorom EU vključijo v shemo
trgovanja z emisijami (EU ETS). S tem so jasno zavrnili vsakršne pritiske
članic in letalske industrije, ki so si na vsak način prizadevali, da predlog
propade. Čeprav predlog ureja le 35 % emisij iz letalstva iz prvotnega predloga
Komisije, je ključen, ker zajema pomemben delež emisij iz dolgih letov, od
koder izvira večina toplogrednih plinov iz letalstva.
Foto: EU Observer
Konferenca
Društvo Focus, ostali partnerji IEE projekta ACHIEVE in Ekonomsko-socialni odbor EU vas prijazno vabimo na EU konferenco, kjer bodo predstavniki civilne javnosti, dobaviteljev energije in predstavniki evropskih institucij naslavljali problem energetske revščine.
Potem, ko smo obiskali 1700 revnih gospodinjstev v Evropi, je mednarodni
projekt ACHIEVE (20122 - 2014) dosegel zgornjo mejo naslavljanja
energetske revščine na individualnem nivoju. Naslednji koraki se morajo
izvesti na sistemski ravni, k čemer se nagiba tudi napovedana
konferenca. Govorili bomo o boju z energetsko revščino z evropske
perspektive: kakšni so izsledki in ukrepanja na področju energetske
revščine v članicah EU? Ali lahko uskladimo definicijo energetske
revščine na EU ravni? Katere rešitve za naraščujočo energetsko revščino
moramo naslavljati na ravni EU?
Kdaj? 05. 03. 2014, med 9.00 in 13.00
Kje? Ekonomsko-socialni odbor EU, Rue Belliard 99, 1040 Bruselj, Belgija
Registracija (brezplačna, a obvezna)
Kontakt: [email protected]
Več informacij najdete tukaj.
Brezplačna telekonferenca: Svetovanje o varčevanju z energijo v gospodinjstvih
Energetska revščina in svetovanje o varčevanju z energijo v zasebnih gospodinjstvih - izkušnje iz Evrope
(Fuel poverty and energy savings consultation for private households - Lessons learnt around Europe)
Kdaj: 11. februar 2014, od 14:00 do 16:00
Kje: na internetu
Več v priponki.
Vljudno vabljeni.
Bo eno najbolj umazanih fosilnih goriv preplavilo Evropo?
Bruselj, Ljubljana, 24. januar 2014 – Ameriška nevladna organizacija Natural Resources Defense Council (NRDC) je danes objavila nove podatke, ki kažejo, da se bo brez primernega ukrepanja uvoz katranskega peska, enega najbolj umazanih fosilnih goriv, v Evropi najverjetneje vrtoglavo povzpel od približno 4.000 sodčkov na dan (snd) v letu 2012 na več kot 700.000 snd v letu 2020 [1]. Posledičen porast emisij v prometu bi bil enakovreden dodatnim šestim milijonom avtomobilov na evropskih cestah. Scenarij 2020 se bo zgodil, če se evropski standard za čista goriva, določen v Direktivi o kakovosti goriv, ne bo celovito izvajal.
Foto: extremeenergy.org
Bo eno najbolj umazanih fosilnih goriv preplavilo Evropo?
Bruselj, Ljubljana, 24. januar 2014 – Ameriška nevladna organizacija Natural Resources Defense Council (NRDC) je danes objavila nove podatke, ki kažejo, da se bo brez primernega ukrepanja uvoz katranskega peska, enega najbolj umazanih fosilnih goriv, v Evropi najverjetneje vrtoglavo povzpel od približno 4.000 sodčkov na dan (snd) v letu 2012 na več kot 700.000 snd v letu 2020 [1]. Posledičen porast emisij v prometu bi bil enakovreden dodatnim šestim milijonom avtomobilov na evropskih cestah. Scenarij 2020 se bo zgodil, če se evropski standard za čista goriva, določen v Direktivi o kakovosti goriv, ne bo celovito izvajal.
Kdor ima denar lahko kupi rumene pasove?
Tokrat na sramotilnem stebru MOL, Pristop in nekateri mediji. Danes se je v Ljubljani odvila velika reklamna akcija, ko so dragi športni avtomobili na postajah LPP 'kradli' potnike mestnemu avtobusu in bili deležni vseh 'ugodnosti', ki jih ima mestni [več ...]