Evropski podnebni pakt

Evropski podnebni pakt je bil vzpostavljen leta 2020, da bi državljanom, zainteresiranim deležnikom in nedržavnim akterjem približal izzive in priložnosti zelenega prehoda, jih informiral in spodbudil k podnebnim ukrepom ter okrepil podporo zelenemu prehodu. Gre za platformo, na kateri se lahko številni nedržavni akterji srečujejo ter delijo informacije, primere in prakse o podnebnih ukrepih na lokalni ravni. Pakt, ki ga je vzpostavila Evropska komisija, je del Evropskega zelenega dogovora in lahko pomaga EU doseči cilj, da do leta 2050 postane podnebno nevtralna. Cilji Evropski podnebni pakt ima tri glavne cilje:- ozaveščanje o podnebnih spremembah ter njihovih vseprisotnih in vse [več ...]

13. 10. 2023|

Fair Trade piknik

Drugo soboto v maju obeležujemo Svetovni dan pravične trgovine po vsem svetu. Namen Svetovnega dneva pravične trgovine je spodbuditi javnost, da izbira blago pravične trgovine in tako postane pravičen in etičen potrošnik. Praznovanju se vsako leto pridružimo tudi mi in skupaj z Zavod za pravično trgovino, 3MUHE zdaj že tradicionalno pripravimo Fair Trade Piknik, na katerega povabimo predstavnike vseh organizacij in institucij ter podpornike pravične trgovine, s katerimi smo v zadnjih letih sodelovali in še sodelujemo. Vsak od njih namreč prispeva delček k večanju zavedanja o pomembnosti udejanja 10-ih načel pravične trgovine v vsakdanjem življenju. Pravično druženje je namenjeno [več ...]

30. 4. 2020|

Kakovost goriv

Fosilna goriva Poleg izboljšanja učinkovitosti vozil, moramo zmanjšati tudi emisije, ki izhajajo iz proizvodnje goriv. Nafta, pridobljena iz zelo umazanih virov, kot so katranski pesek (tar sands) in utekočinjen premog, namreč povzroča veliko več podnebju škodljivih emisij kot navadne nafte. Emisije toplogrednih plinov katranskega peska so npr. do 49% višja od konvencionalne surove nafte. Če ne bomo ukrepali, se bo uvoz katranskega peska v Evropo verjetno povečal s 4.000 sodčkov na dan (BPD) v letu 2012 na več kot 700.000 sodčkov na dan v letu 2020. Evropa je vstop visokoogljične nafte na evropski trg poskušala omejiti preko Direktive o kakovosti [več ...]

14. 12. 2015|

Tovorni promet

Tovorni promet predstavlja velik izziv za okolje in varnost v cestnem prometu. Okoli tri četrtine tovora v Evropi je dostavljenega s tovornjaki, cestni tovorni promet pa je sektor prometne industrije z najhitreje rastočimi emisijami CO2 in porabo goriva. Vsako leto EU uvozi okoli 500 milijonov sodov (60 milijard EUR) olja za gorivo za tovornjake, zaradi česar je gospodarstvo EU občutljivo na nihanja cen nafte. Za reševanje teh izzivov na ravni EU si Focus prizadeva, da bi bili tovornjaki bolj učinkoviti na področju CO2 izpustov in porabe goriva, zlasti prek standardov CO2 in posodobitve zakonodaje o težah, obliki in dimenzijah, [več ...]

14. 12. 2015|

Vozila in CO2

  Avtomobili in CO2 Zmanjševanje izpustov novih vozil - Eden od najpomembnejših korakov, ki jih lahko sprejme Evropa v boju proti podnebnim spremembam, za prihranitev denarja voznikom in ustvarjanje visokotehnoloških delovnih mest, je zahteva, da proizvajalci avtomobilov proizvajajo bolj učinkovita vozila. Leta 2008 je EU uvedla pravno zavezujoče standarde za CO2 izpuste. Prvič je bil določen cilj, da morajo novi avtomobili, ki se prodajajo v Evropi, leta 2015 v povprečju emitirati največ 130 gramov CO2 na kilometer. Ta šibek cilj je bil izpolnjen predčasno in večina proizvajalcev avtomobilov je na dobri poti, da izpolnijo cilj [več ...]

14. 12. 2015|

Jedrska energija, ne hvala!

Vse bolj pogosto slišimo govorice, da je jedrska energija rešitev za podnebne spremembe in da brez gradnje novih jedrskih reaktorjev ne bomo mogli zadovoljiti rastočega povpraševanja po energiji. Ker pa le redko slišimo številne agrumente, ki kažejo na to, da jedrska energija odpira več problemov, kot jih rešuje, smo se v Focus društvu odločili, da jih v okviru pričujoče spletne strani predstavimo javnosti. Rast števila prebivalcev in potrebe po energiji se večajo, vendar pa to ne sme biti opravičilo za poseganje po tehnologijah, ki so dokazano drage in nevarne, medtem ko nismo naredili ničesar, da bi zaustavili hitro rast porabe [več ...]

10. 12. 2015|

Koalicija za trajnostno prometno politiko

Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP) je neformalno združenje organizacij in posameznikov, ki si prizadeva za trajnostno prometno politiko v Sloveniji in Evropi. Spremljamo in odzivamo se na aktualne procese v slovenski in evropski prometni politiki ter povečujemo medsebojno informiranost o dogajanju na prometnem področju. Člani KTPP smo predstavniki nevladnih organizacij, znanstvenih institucij, regionalnih razvojnih agencij, občin, izobraževalnih institucij in zainteresirani posamezniki. Sodelovali smo v številnih projektih s področja trajnostne prometne politike in prakse, npr. TM v šoli, Trajnostna mobilnost v šoli in vrtcih, Pešec, CityWalk, Aktivno v šolo in zdravo mesto, Naj te zapelje zelena mobilnost, Hitro s [več ...]

10. 12. 2015|
Go to Top