novice

Čemu nova kolesarska pot skozi Tivoli?

V parku Tivoli je MOL čez noč začela graditi kolesarsko stezo, ki pa je zdaj že skoraj nared. Kot društvo, ki spodbujamo trajnostno mobilnost, bi morali biti nad novo pridobitvijo za kolesarje navdušeni, a žal tokrat temu ni tako. Zagovorniki trajnostne prometne politike se borimo za nove kilometre kolesarskih stez, zato pa je še toliko bolj boleče, ko vidimo, da se nujno potreben denar porablja za projekte, ki k izboljšanju pogojev za kolesarjenje ne doprinesejo prav veliko.

18. 8. 2014|Sramotilni steber|

Tudi Slovenija velika packa na zemljevidu okoljskih konfliktov

Ljubljana, 5. avgust 2014 - Evropski okoljski biro (EEB), Okoljski program Združenih narodov (UNEP) in partnerji projekta EJOLT, katerega del je tudi društvo Focus, predstavljajo interaktiven spletni zemljevid okoljskih konfliktov. Zemljevid, kjer je zabeleženih že skoraj 1000 primerov okoljskih konfliktov iz celotnega sveta, omogoča dober pregled in bazo okoljskih konfliktov. Zemljevid predstavlja tudi številne Slovenske okoljske konflikte.
Brez_naslova.png

5. 8. 2014|Novice|

Tudi Slovenija velika packa na zemljevidu okoljskih konfliktov

Ljubljana, 5. avgust 2014 - Evropski okoljski biro (EEB), Okoljski program Združenih narodov (UNEP) in partnerji projekta EJOLT, katerega del je tudi društvo Focus, predstavljajo interaktiven spletni zemljevid okoljskih konfliktov. Zemljevid, kjer je zabeleženih že skoraj 1000 primerov okoljskih konfliktov iz celotnega sveta, omogoča dober pregled in bazo okoljskih konfliktov. Zemljevid predstavlja tudi številne Slovenske okoljske konflikte.

5. 8. 2014|Pomembno|

Evropska komisija predlagala prenizek cilj za energetsko učinkovitost

Bruselj/Ljubljana, 23. julij 2014 – Evropska komisija je danes objavila predlog cilja za energetske prihranke do leta 2030, s čimer je dopolnila podnebno-energetski predlog iz januarja 2014. Predlaga 30 % cilj za energetske prihranke, kar je premalo v primerjavi s potencialom, ki ga EU ima na področju energetske učinkovitosti. Nizek predlagan cilj za EU in države članice pomeni tudi manj koristi, ki jih energetski prihranki prinašajo.


23. 7. 2014|Novice|

ZDA in Kanada izrabljata pogajanja za oslabitev podnebne zakonodaje EU

foee_fqd_trade_ttip_170714_.jpg
Bruselj / Washington / Ljubljana, četrtek, 17. julij 2014 - Današnje poročilo [1] mednarodnih nevladnih orgnizacij Friends of the Earth Europe,
Transport & Environment, Sierra Club and Greenpeace razkriva, da vladi Združenih držav Amerike in Kanade izkoriščata potekajoča trgovinska pogajanja za pritiske nad Evropsko unijo, da bi le-ta uničujočim katranskim peskom dovolila neoviran dostop do trga.

17. 7. 2014|Novice|

PISMO PREDSEDNICI VLADE: Z naprednimi podnebno-energetskimi cilji do zmanjšanja energetske uvozne odvisnosti

Na Evropskem svetu, ki bo potekal 26. in 27. junija, bodo predsedniki vlad razpravljali tako o ukrepih za zmanjšanje odvisnosti EU od uvožene energije kot tudi o podnebnoenergetskem okviru politik do leta 2030, ki naj bi bil potrjen oktobra letos. V ta namen smo v imenu 17 nevladnih organizacij predsednici vlade poslali pismo, v katerem jo pozivamo, naj podpre nekatere napredne in konkretne ukrepe.

20. 6. 2014|Novice|

Ministri potrdili skromno reformo EU politike o biogorivih

Bruselj/Ljublajna, 13. junij 2014 – Evropski ministri za energijo so končno dosegli dogovor o spremembi EU politike o biogorivih. Po več kot letu dni dogovarjanj je Svet za energijo sklenil, da omeji količino biogoriv iz poljščin na 7 % prodanega bencinskega in dizelskega goriva. Dogovor še naprej ne omogoča poročanja emisij iz biogoriv, ki so posledica neposredne rabe zemljišč (ILUC).

16. 6. 2014|Novice|

Obnovljiva energija prinaša boljše življenje za Evropejce

2923853312_14f15de6ff_b_628x392.jpg
Prehod od umazane energije k obnovljivim virom bo zmanjšal evropsko energetsko uvozno odvisnost, spodbudil gospodarski zagon in prispeval k doseganju podnebnih ciljev EU, ugotavlja novo poročilo, ki so ga objavili pri Ernest & Young. Z razkrivanjem nesmiselnosti mita, da je nadaljevanje obstoječe prakse prava strategija za Evropo, poročilo poziva EU, da se osvobodi odvisnosti od fosilnih goriv in jih zamenja z energetsko učinkovitostjo in obnovljivimi viri energije – zmagovalna rešitev za ljudi, planet in gospodarstvo. Ugotovitve omenjenega poročila podpirajo tudi druge nedavne analize, ki so bile objavljene na prvem letnem Forumu Trajnostna energija za vse (Sustainable Energy for All Forum – SE4AL). Le-te opažajo, da je prehod na obnovljivo energijo možen na globalni ravni ter da že poteka. Nevladne organizacije in napredna podjetja pozivajo EU, naj z dogovorom o ambicioznih podnebno-energetskih ciljih za leto 2030 zagotovi, da ta scenarij postane realnost. Prejšnji teden je pot naprej nakazala Finska, ko je sprejela zakon o podnebnih spremembah, ki uzakonja 80 % zmanjšanje emisij do leta 2050.

11. 6. 2014|Novice|

Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste

Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.


Več v sporočilu za javnost in na spletni strani DunajskaLjubljana.tumbler.com.


P1010763.JPG


11. 6. 2014|Novice|

Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste

Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.

11. 6. 2014|Pomembno|

Ulični festival Koseze: »Ljubljana ni samo center«

Ljubljana – Koseze, 5. junij 2014 – Na svetovni Dan okolja je na Koseški cesti pri Koseškem ba­jerju potekal ulični festival. Za motorni promet zaprta Koseška cesta je za en dan postala prireditveni prostor, kjer so se zvrstile različne dejavnosti, ki so poživile ulico. Organizatorji so želeli z dogodkom opozoriti, da je naraščajoč motorni promet ena največjih groženj za kakovost bivanja in da morajo pri prostorskem in prometnem urejanju ves čas sodelovati prebivalci. Dogodek je bila tudi odlična priložnost za druženje v soseski.

4. 6. 2014|Pomembno|

Posvet: Ali je potrebna širitev Dunajske ceste?

plakat_KTPP_001_72_page_001.jpg Načrti Mestne občine Ljubljana za širitev Dunajske ceste (med Topniško in Tivolsko cesto) za dodaten vozni pas, so v javnosti odprli debato o smiselnosti oziroma nesmiselnosti te širitve. Ker so argumenti močni tako med zagovorniki kot nasprotniki, menimo, da je soočenje argumentov nujno potrebno. Ker si želimo, da bi debata o Dunajski cesti, kot tudi iskanje odgovorov na razvojne probleme mesta (ki se navezujejo na prometno politiko) potekali na bolj argumentiran način, 10. junija organiziramo javni posvet 'Ali je potrebna širitev Dunajske ceste?'.

4. 6. 2014|Napovednik|

Čeprav šibak, dogovor o biogorivih dosežen

Vlade držav EU so končno sprejele dogovor glede politike biogoriv. Dogovor je šibak, saj ne vključuje poročanja emisij iz posredne rabe zemljišč (ILUC faktorji), kar pomeni, da bodo biogoriva, ki z upoštevanjem ILUC faktorjev izpuščajo v zrak več CO2 kot konvencionalna fosilna goriva,  šteta kot 'zelena' goriva pri izpolnjevanju cilja za obnovljive vire v prometu. A vendar, dogovor o zgornji meji obnovljivih virov v prometu je bil sprejet - 7 % transportnih goriv. Dogovor ni optimalen, predstavlja pa majhen korak v pravo smer.

mass_deforestation_large.jpg

29. 5. 2014|Novice|

5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021

Bruselj/Ljubljana, 27. maj 2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2 cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi ciljev v letu 2008. To je glavni poudarek novega poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.

CARTARGETS_SLO.jpg

 

27. 5. 2014|Novice|

5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021

Bruselj/Ljubljana, 27. maj 2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2 cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi ciljev v letu 2008. To je glavni poudarek novega poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.


CARTARGETS_SLO.jpg

27. 5. 2014|Pomembno|

Prihaja Ulični festival Koseze!


festival_683_383.png
Na svetovni dan okolja, v četrtek, 5. junija 2014, bo na Koseški cesti med Podutiško cesto in Drago potekal ulični festival. Koseška cesta bo za en dan postala prireditveni prostor, kjer se bodo zvrstile delavnice za vse starostne skupine in dejavnosti, ki bodo oživile ulični prostor. Zbirale se bodo želje in pobude lokalnih prebivalcev, skupaj bomo razmišljali o možnostih za preureditev Koseške ceste. Kaj bi prinesla ulici omejitev motornega prometa? Kakšna ureditev bi bila najbolj prijazna za pešce in kolesarje?


23. 5. 2014|Napovednik|
Go to Top