Čemu nova kolesarska pot skozi Tivoli?
V parku Tivoli je MOL čez noč začela graditi kolesarsko stezo, ki pa je zdaj že skoraj nared. Kot društvo, ki spodbujamo trajnostno mobilnost, bi morali biti nad novo pridobitvijo za kolesarje navdušeni, a žal tokrat temu ni tako. Zagovorniki trajnostne prometne politike se borimo za nove kilometre kolesarskih stez, zato pa je še toliko bolj boleče, ko vidimo, da se nujno potreben denar porablja za projekte, ki k izboljšanju pogojev za kolesarjenje ne doprinesejo prav veliko.
Tudi Slovenija velika packa na zemljevidu okoljskih konfliktov
Ljubljana, 5. avgust 2014
- Evropski okoljski biro (EEB), Okoljski program Združenih narodov (UNEP) in
partnerji projekta EJOLT, katerega del je tudi društvo Focus, predstavljajo
interaktiven spletni zemljevid okoljskih konfliktov.
Zemljevid, kjer je zabeleženih že skoraj 1000 primerov okoljskih konfliktov iz
celotnega sveta, omogoča dober pregled in bazo okoljskih konfliktov. Zemljevid
predstavlja tudi številne Slovenske okoljske konflikte.
Tudi Slovenija velika packa na zemljevidu okoljskih konfliktov
Ljubljana, 5. avgust 2014 - Evropski okoljski biro (EEB), Okoljski program Združenih narodov (UNEP) in partnerji projekta EJOLT, katerega del je tudi društvo Focus, predstavljajo interaktiven spletni zemljevid okoljskih konfliktov. Zemljevid, kjer je zabeleženih že skoraj 1000 primerov okoljskih konfliktov iz celotnega sveta, omogoča dober pregled in bazo okoljskih konfliktov. Zemljevid predstavlja tudi številne Slovenske okoljske konflikte.
Uzakonjeni CO2 standardi za avtomobile pospešuje prodajo električnih vozil
Prodaja električnih
vozil (EV) se v Evropi vsako leto od 2010
podvoji, razkriva novo poročilo organizacije Transport and Environment
(T&E). Začasni podatki Evropske
okoljske agencije za leto 2013 kažejo, da je bilo lani prodanih 50 tisoč
"plug-in" (priključna hibridna) vozil, kar predstavlja 0,4 % vseh prodanih avtomobilov v EU.
NukeNews # 14 – Proti jedrski informacijski servis
Vabimo vas k prebiranju 14. številke glasila NukeNews. NukeNews je večjezično glasilo mreže Nuclear Heritage Network, ki odraža aktivnosti, teme in boje proti-jedrskih aktivistov. Članki so napisani in prevedeni s strani aktivistov, poleg njihovih običajnih proti-jedrskih aktivnosti.
Evropska komisija predlagala prenizek cilj za energetsko učinkovitost
Bruselj/Ljubljana, 23. julij 2014 – Evropska komisija je danes objavila predlog cilja za energetske prihranke do leta 2030, s čimer je dopolnila podnebno-energetski predlog iz januarja 2014. Predlaga 30 % cilj za energetske prihranke, kar je premalo v primerjavi s potencialom, ki ga EU ima na področju energetske učinkovitosti. Nizek predlagan cilj za EU in države članice pomeni tudi manj koristi, ki jih energetski prihranki prinašajo.
TEŠ pričel s testiranjem šestega bloka, o čemer pa ne obveščajo javnosti
Na sramotilni steber ponovno postavljamo TEŠ, tokrat zaradi mačehovskega odnosa do okoliških prebivalcev.
ZDA in Kanada izrabljata pogajanja za oslabitev podnebne zakonodaje EU
Bruselj / Washington / Ljubljana, četrtek, 17. julij 2014 - Današnje
poročilo [1] mednarodnih nevladnih orgnizacij Friends of the Earth Europe, Transport
& Environment, Sierra Club and Greenpeace razkriva, da vladi
Združenih držav Amerike in Kanade izkoriščata potekajoča trgovinska pogajanja
za pritiske nad Evropsko unijo, da bi le-ta uničujočim katranskim peskom
dovolila neoviran dostop do trga.
PISMO PREDSEDNICI VLADE: Z naprednimi podnebno-energetskimi cilji do zmanjšanja energetske uvozne odvisnosti
Na Evropskem svetu, ki bo potekal 26. in 27. junija, bodo predsedniki vlad razpravljali tako o ukrepih za zmanjšanje odvisnosti EU od uvožene energije kot tudi o podnebnoenergetskem okviru politik do leta 2030, ki naj bi bil potrjen oktobra letos. V ta namen smo v imenu 17 nevladnih organizacij predsednici vlade poslali pismo, v katerem jo pozivamo, naj podpre nekatere napredne in konkretne ukrepe.
Ministri potrdili skromno reformo EU politike o biogorivih
Bruselj/Ljublajna, 13. junij 2014 – Evropski ministri za energijo so končno dosegli dogovor o spremembi EU politike o biogorivih. Po več kot letu dni dogovarjanj je Svet za energijo sklenil, da omeji količino biogoriv iz poljščin na 7 % prodanega bencinskega in dizelskega goriva. Dogovor še naprej ne omogoča poročanja emisij iz biogoriv, ki so posledica neposredne rabe zemljišč (ILUC).
Obnovljiva energija prinaša boljše življenje za Evropejce
Prehod od umazane energije k obnovljivim virom
bo zmanjšal evropsko energetsko uvozno odvisnost, spodbudil gospodarski zagon
in prispeval k doseganju podnebnih ciljev EU, ugotavlja novo poročilo, ki so
ga objavili pri Ernest & Young.
Z razkrivanjem nesmiselnosti mita, da je nadaljevanje obstoječe prakse prava strategija za Evropo, poročilo poziva EU, da se osvobodi odvisnosti
od fosilnih goriv in jih zamenja z energetsko učinkovitostjo in obnovljivimi
viri energije – zmagovalna rešitev za ljudi, planet in gospodarstvo. Ugotovitve
omenjenega poročila podpirajo tudi druge nedavne analize, ki so bile objavljene
na prvem letnem Forumu Trajnostna energija za vse (Sustainable Energy for All
Forum – SE4AL). Le-te opažajo, da je prehod na obnovljivo energijo možen na
globalni ravni
ter da že poteka.
Nevladne organizacije
in napredna podjetja
pozivajo EU, naj z dogovorom o ambicioznih podnebno-energetskih ciljih za leto
2030 zagotovi, da ta scenarij postane realnost. Prejšnji teden je pot naprej
nakazala Finska,
ko je sprejela zakon o podnebnih spremembah, ki uzakonja 80 % zmanjšanje emisij
do leta 2050.
Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste
Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.
Več v sporočilu za javnost in na spletni strani DunajskaLjubljana.tumbler.com.
Udeleženci javnega posveta proti širitvi Dunajske ceste
Ljubljana, 10. junij 2014: Na današnjem posvetu z naslovom „Ali je potrebna širitev Dunajske ceste“, ki ga je v Knjižnici Bežigrad organizirala Koalicija za trajnostno prometno politiko (KTPP), se je izkazalo, da načrtov MOL-a o širitvi Dunajske ne podpira niti strokovna javnost, niti lokalno prebivalstvo in niti nevladni sektor. Ravno tako se načrti o širitvi ne skladajo s prometno strategijo MOLa, ki pravi, da je potrebno avtomobilski promet nadomeščati z LPP, kolesarjenjem in hojo.
Ulični festival Koseze: »Ljubljana ni samo center«
Ljubljana – Koseze, 5. junij 2014 – Na svetovni Dan okolja je na Koseški cesti pri Koseškem bajerju potekal ulični festival. Za motorni promet zaprta Koseška cesta je za en dan postala prireditveni prostor, kjer so se zvrstile različne dejavnosti, ki so poživile ulico. Organizatorji so želeli z dogodkom opozoriti, da je naraščajoč motorni promet ena največjih groženj za kakovost bivanja in da morajo pri prostorskem in prometnem urejanju ves čas sodelovati prebivalci. Dogodek je bila tudi odlična priložnost za druženje v soseski.
Posvet: Ali je potrebna širitev Dunajske ceste?
Načrti Mestne občine Ljubljana za širitev Dunajske ceste (med Topniško
in Tivolsko cesto) za dodaten vozni pas, so v javnosti odprli debato o
smiselnosti oziroma nesmiselnosti te širitve. Ker so argumenti močni
tako med zagovorniki kot nasprotniki, menimo, da je soočenje
argumentov nujno potrebno. Ker si želimo, da bi debata o Dunajski
cesti, kot tudi iskanje odgovorov na razvojne probleme mesta (ki se
navezujejo na prometno politiko) potekali na bolj argumentiran način,
10. junija organiziramo javni posvet 'Ali je potrebna širitev Dunajske
ceste?'.
Čeprav šibak, dogovor o biogorivih dosežen
Vlade držav EU so končno sprejele dogovor glede politike biogoriv. Dogovor je šibak, saj ne vključuje poročanja emisij iz posredne rabe zemljišč (ILUC faktorji), kar pomeni, da bodo biogoriva, ki z upoštevanjem ILUC faktorjev izpuščajo v zrak več CO2 kot konvencionalna fosilna goriva, šteta kot 'zelena' goriva pri izpolnjevanju cilja za obnovljive vire v prometu. A vendar, dogovor o zgornji meji obnovljivih virov v prometu je bil sprejet - 7 % transportnih goriv. Dogovor ni optimalen, predstavlja pa majhen korak v pravo smer.
5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021
Bruselj/Ljubljana, 27. maj
2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2
cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi
ciljev v letu 2008. To je glavni
poudarek novega
poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport
and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri
zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.
5 od 7 proizvajalcev avtomobilov bo pravočasno doseglo CO2 cilj za 2021
Bruselj/Ljubljana, 27. maj
2014 – Petim od sedmih evropskih proizvajalcev avtomobilov bo uspelo doseči CO2
cilje do leta 2021, če bodo napredovali z enakim tempom kot po letu določitvi
ciljev v letu 2008. To je glavni
poudarek novega
poročila o učinkovitosti vozil, ki ga je pripravila organizacija Transport
and Environment. Poročilo spremlja letni napredek proizvajalcev vozil pri
zmanjševanju porabe goriva in emisij CO2 novih avtomobilov.
Prihaja Ulični festival Koseze!
Na svetovni dan okolja, v četrtek, 5. junija 2014, bo na Koseški
cesti med Podutiško cesto in Drago potekal ulični festival. Koseška
cesta bo za en dan postala prireditveni prostor, kjer se bodo zvrstile
delavnice za vse starostne skupine in dejavnosti, ki bodo oživile ulični
prostor. Zbirale se bodo želje in pobude lokalnih prebivalcev, skupaj
bomo razmišljali o možnostih za preureditev Koseške ceste. Kaj bi
prinesla ulici omejitev motornega prometa? Kakšna ureditev bi bila
najbolj prijazna za pešce in kolesarje?