Serija razprav ‘Kriza rasti’: Projekcija filma Ekonomija sreče
Društvi Focus in Humanitas vabita na projekcijo filma Ekonomija sreče (2011), ki bo potekala v četrtek, 23. maja 2013, ob 19. uri v Trubarjevi hiši literature (Stritarjeva ulica 7, 1000 Ljubljana). Po ogledu filma bo sledila razprava z:- Marjano [več ...]
Evropski poslanci glasovali za omejevalnike hitrosti lahkih gospodarskih vozil in s tem za prihranek goriva in emisij med vožnjo
Bruselj/Ljubljana, 7.maj 2013 – Odbor za okolje v Evropskem parlamentu je danes glasoval za omejitev hitrosti lahkih gospodarskih vozil na 120 km/h. Evropski poslanci so glasovali tudi za nove, strožje emisijske cilje za leto 2025 in zavrnili zaostritev šibkega cilja za leto 2020.
Nekoliko manjša rast fotovoltaičnega sektorja v letu 2012 v primerjavi z 2011
EurObserv'ER
v svojem novem poročilu o sektorju fotovoltaike v EU predstavlja
številke, politični razvoj in novosti za leto 2012.
Posvet: Strukturne rešitve za energetsko revščino in model energetskega svetovanja
V Sloveniji se skoraj tretjina gospodinjstev sooča s t.i. energetsko revščino. Energetsko revna gospodinjstva več kot 10 % svojih letnih prihodkov namenijo za zadovoljevanje osnovnih energetskih potreb. Poleg težav pri plačevanju položnic se soočajo z nižjo kakovostjo življenja zaradi [več ...]
EU korak bližje koncu nepotrebnim izgubam goriva v avtomobilih
Bruselj/Ljubljana, 24. april 2013 - Focus, društvo za sonaraven razvoj, pozdravlja rezultate današnjega glasovanja o bolj učinkovitih avtomobilih do leta 2020 in naprej. Odbor za okolje v Evropskem parlamentu je potrdil cilj, da morajo novi avtomobili prodani v EU v letu 2020 doseči povprečen cilj porabe goriva okoli 3,9 litre/100 km [1]. Poslanci so prav tako priporočili, da naj bi bila poraba novih avtomobilov do leta 2025 nižja od 3 litrov /100 km [2]. Na testih dosežena trenutna povprečna poraba novih avtomobilov je 5,5 litrov/100 km, v realnosti pa okoli 6,6 litrov/100 km.
Evropski poslanci zavrnili reševanje Evropske sheme trgovanja z emisijami
Bruselj/Ljubljana, 16. april 2013 – V društvu Focus smo razočarani nad odločitvijo Evropskega parlamenta, ki je pravkar zavrnil t.i. 'back-loading' predlog za začasni umik emisijskih kuponov iz avkcioniranja. Predlog je predstavljal pomemben korak k rešitvi problema presežka emisijskih kuponov v okviru Evropske sheme trgovanja z emisijami (ETS), zato je po tej odločitvi parlamenta potreba po čimprejšnjih strukturnih reformah sheme še veliko nujnejša kot kdajkoli prej.
Evropski poslanci glasovali proti rešitvi sheme trgovanja z emisijami
Bruselj/Ljubljana, 16. april 2013 – Evropski parlament je danes glasoval o predlogu Evropske komisije o začasnem umiku deleža emisijskih kuponov iz prodaje na dražbi, o t.i. 'back-loading-u'.
Nova oblika tovornjakov za manj smrtnih žrtev in manjše izpuste
V društvu Focus pozdravljamo novo predlagano zakonodajo EU o teži in dimenzijah tovornih vozil [1], ki bo prispevala k bolj varnim, čistejšim in bolj učinkovitim evropskim tovornim vozilom.
Serija razprav ‘Kriza rasti’
Društvi Focus in Humanitas pripravljata serijo razprav ”Kriza rasti”, na katerih bomo izzvali klasično razumevanje razvoja kot gospodarske rasti, idejo rasti postavili v kontekst (zahodne) ideje razvoja ter poskušali pojasniti, zakaj potrebujemo korenite spremembe sistema. Prva v seriji razprav [več ...]
Podnebno – energetski načrti EU za leto 2030 so nevarno nezadostni
Bruselj/Ljubljana, 27. marec 2013 – Evropska komisija je danes objavila podrobnosti o načrtovanem pristopu do podnebnih in energetskih politik do leta 2030. V društvu Focus menimo, da so ti načrti nevarno nezadostni, pri čemer nas najbolj skrbi pomanjkanje pravno zavezujočih ciljev, ki bi spodbudili več energije iz obnovljivih virov ter več energetskih prihrankov.
Glasujte za projekt ACHIEVE kot najboljši promocijski projekt URE/OVE 2013
Focus, društvo za sonaraven razvoj, se je s svojim projektom ACHIEVE uvrstilo v finale razpisa za najboljši promocijski projekt URE/OVE 2013, ki ga organizira časnik Finance.
Na voljo poročila o stanju politik energetske učinkovitosti za vseh 27 držav članic EU
V okviru projekta Energy Efficiency Watch je bilo objavljenih 27 poročil, ki ocenjujejo nacionalne politike energetske učinkovitosti za vsako državo članico EU posebej. Poročila temeljijo na pregledu Nacionalnih akcijskih načrtov za učinkovito rabo energije ter raziskavi o implementaciji politik s področja energetske učinkovitosti, ki je vključevala 750 strokovnjakov.
Nov korak k velikim energetskih prihrankom
Evropska unija je 22. marca 2013 z glasovanjem o zahtevah za energetsko učinkovitost grelnih naprav naredila pomembne korake k zmanjšanju emisij CO2. Te naprave so odgovorne za približno eno četrtino vseh evropskih emisij CO2, izglasovani ukrepi pa bodo zagotovili prihranke v višini skoraj 10 % porabe električne energije v EU.
Odprto pismo: Nikoli več TEŠ 6
Opozorilo nevladnih organizacij evropskim javnim bankam po polomu v Sloveniji
Po tem, ko sta EIB in EBRD 8. marca nakazali obljubljenih 650 milijonov evrov za 6. blok Termoelektrarne Šoštanj, so Focus, društvo za sonaraven razvoj, CEE Bankwatch Network in 96 drugih nevladnih organizacij danes na omenjeni banki naslovili pismo, v katerem jih pozivajo, da se nikoli več ne zavežeta k tako spornim posojilom.
Zakaj potrebujemo strožje CO2 standarde za vozila?
Evropska Unija je v procesu sprejemanja CO2 standardov za nova vozila. CO2 standardi določajo, koliko izpustov v povprečju lahko emitirajo nova vozila. V društvu Focus menimo, da bi strožji cilji za leto 2020 (80 g/km za avtomobile in 118 g/km za lahka gospodarska vozila), določitev ciljev za leto 2025 in odprava vrzeli v zakonodaji pomenili trojno zmago: za voznike, gospodarstvo in okolje.
Zaradi manipulacij pri testnih postopkih dejanska poraba goriva avtomobilov višja od oglaševane
Bruselj/Ljubljana, 14. marec 2013 - Uradni podatki o porabi goriva, ki so izmerjeni na testih, so v povprečju za četrtino nižji od dejanske porabe goriva na cesti, ugotavlja novo poročilo [1]. Ugotovitve kažejo, da se ta razlika povečuje in to predvsem na račun manipuliranja uradnih testov s strani avtomobilskih proizvajalcev.
Druga obletnica Fukušime in problemi, povezani z jedrsko energijo
Ljubljana, 11. marec 2013 - Danes obeležujemo 2. obletnico nesreče v Fukušimi. 11. marca 2011 je vzhodno obalo otoka Honšu zadel potres, čemur je sledil še uničujoči cunami. Naravna katastrofa nepričakovanih razsežnosti je povzročila veliko škodo na jedrski elektrarni Fukušima Daiči, kar je vodilo v taljenje jedra v treh reaktorjih in odpoved hladilnih sistemov. V okolje je ušla velika količina radioaktivnega materiala, nesreča pa je bila označena za sedmo stopnjo po mednarodni lestvici jedrskih dogodkov.
EIB prižgala zeleno luč za 440 milijonov EUR posojila TEŠ 6 – Greenpeace v Sloveniji in Focus, društvo za sonaraven razvoj, novico sprejemata z razočaranjem
Ljubljana, 8. 3. 2013 – Evropska investicijska banka (EIB) je v pismu, ki smo ga prejeli včeraj, potrdila sprejetje pozitivne odločitev o sprostitvi 440 milijonov evrov posojila za projekt TEŠ 6. Odločitev je bila sprejeta navkljub nerazrešenim sumom korupcije pri projektu. Slovenija tako še za nadaljnjih 40 let ostaja talka fosilnega lobija iz Šoštanja, posledice te odločitve pa bomo na svoja pleča prevzeli državljani. Vse to z blagoslovom pisane palete slovenskih odločevalcev ter evropskih javnih bank.
Posredovano sporočilo za javnost: Europe’s public banks disburse EUR 650 million to Sostanj coal plant despite ongoing corruption charges
*For immediate release: March 8, 2013*
Ljubljana – The European Investment Bank announced today [1] that it would pay the remaining EUR 440 million out of a EUR 550 millio loan [2] for the construction of a new 600 megawatt lignite unit at Sostanj [3] in Slovenia, and that the European Bank for Reconstruction and Development would follow suit with its parallel EUR 100 million
loan.