Energetska učinkovitost na prvem mestu
Ljubljana, 5. marec 2015 – Kot je pred kratkim Evropska komisija zapisala v strategiji za Energetsko unijo, tudi v Focusu pravimo ''Energetska učinkovitost na prvem mestu!'' To na praktičnem področju ponazarjamo s projektom REACH.
Evropski poslanci morajo zaščititi javnost pred grožnjami trgovinskega sporazuma med EU in ZDA
V obdobju, ko Evropski parlament snuje svoje stališče o spornem sporazumu TTIP (Čezatlanstki trgovinski in naložbeni sporazum) nas je 375 civilno družbenih organizacij širom Evrope pozvalo evropske odločevalce naj zaščitijo državljane, delavce in okolje pred grožnjami, ki jih sporazum prinaša.
Podnebno-energetska vizija EU z napakami
Bruselj/Ljubljana, 26. februar 2015 – Včeraj je Evropska komisija z objavo težko pričakovane strategije za Energetsko unijo postavila podnebje in energijo višje na politično agendo EU. Objavljena strategija postavlja energetsko učinkovitost, obnovljive vire in zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v središče evropskih energetskih načrtov. V paketu objavljenih dokumentov je Komisija predstavila tudi vizijo za globalni podnebni dogovor, ki naj bi bil sprejet letos decembra v Parizu.
Dobra novica na področju biogoriv: evropski poslanci so glasovali za omejitev biogoriv in vključitev ILUC faktorjev
Bruselj, 24. februar 2015 – Člani odbora Evropskega parlamenta za okolje so danes glasovali za omejitev uporabe biogoriv iz poljščin - za dosego 10 % obnovljivih virov energije v prometu do leta 2020 bodo lahko ta predstavljala največ 6 %. Prav tako so odobrili obračunavanje posrednih emisij (emisije iz posredne rabe zemljišč - znane kot ILUC faktorji) biogoriv v okviru Direktive o kakovosti goriv (FQD) z revizijsko klavzulo, da se jih vključi v vse dele zakonodaje po letu 2020. To glasovanje bo pripomoglo k zaviranju vse večje porabe biogoriv, ki v primerjavi s konvencionalnim dizlom in bencinom, povečujejo emisije toplogrednih plinov.
Aktivnosti energetskega svetovanja v Zasavju
V sklopu projekta REACH od novembra 2014 naprej
srednješolci obiskujejo energetsko revna gospodinjstva v vseh treh zasavskih
občinah: Hrastnik, Trbovlje in Zagorje ob Savi. K projektu nam je uspelo
vključiti različne deležnike: vse tri občine, tri mladinske centre, tri centre
za socialno delo in Srednjo tehniško in poklicno šolo Trbovlje. Vsi so bili nad
idejo projekta navdušeni ter sedaj pomagajo pri njegovi implementaciji.
NukeNews # 16 – Protijedrski informacijski servis
Vabimo vas k prebiranju 16. številke glasila NukeNews. NukeNews je večjezično glasilo mreže Nuclear Heritage Network, ki odraža aktivnosti, teme in boje proti-jedrskih aktivistov. Članki so napisani in prevedeni s strani aktivistov, poleg njihovih običajnih proti-jedrskih aktivnosti.
NukeNews # 16 – Protijedrski informacijski servis
Vabimo vas k prebiranju 16. številke glasila NukeNews. NukeNews je večjezično glasilo mreže Nuclear Heritage Network, ki odraža aktivnosti, teme in boje proti-jedrskih aktivistov. Članki so napisani in prevedeni s strani aktivistov, poleg njihovih običajnih proti-jedrskih aktivnosti. Povzetek šestnajste izdaje NukeNews:
Delavnica o izvajanju Direktive o energetski učinkovitoti in o EU ciljih za leto 2030
4. februarja 2015 je v Infotočki Okoljskega centra potekala
delavnica na temo izvajanja EU Direktive o energetski učinkovitosti ter o EU
podnebno-energetskih ciljih za leto 2030. Delavnico je vodila Dora Petroula iz
mreže okoljskih nevladnih organizacij Climate Action Network Europe, katere član je
tudi društvo Focus.
Prispevek društva Focus k razpravi o bodočem Energetskem konceptu Slovenije
21. januarja 2015 je v Državnem zboru RS
potekala javna predstavitev mnenj o Energetskem konceptu Slovenije. Namen
razprave je bil pridobiti mnenja in stališča strokovne in širše javnosti za
pripravo bodočega Energetskega koncepta Slovenije.
Foto:
Delavnica o izvajanju evropske Direktive o energetski učinkovitosti
Vabimo vas, da se nam pridružite na delavnici o izvajanju Evropske direktive o energetski učinkovitosti.
Kje: Info točka Okoljskega centra, Trubarjeva 50, Ljubljana
Kdaj: sreda, 4.2.12015 med 15:00 in 16:30
Poročilo delavnice: Ali nova prometna strategija prinaša Sloveniji trajnostno mobilnost?
22. januarja je med 9. in 12. uro v prostorih Slovenskih železnic potekala delavnica o novem predlogu prometne strategije.
Slovenija sprejema Strategijo razvoja prometa v RS. Nastali dokument opisuje večkrat izpostavljene probleme na področju prometa v Sloveniji, ki pa so bili s strani nevladnih organizacij in drugih prometnih strokovnjakov identificirani že v času nastanka Resolucije o prometni politiki v 2006.
Kaj prinaša nova Strategija? V predstavljenem predlogu še vedno pogrešamo konkretne, časovno opredeljene ukrepe, ki bodo del celostnega pristopa reševanja problematike onesnaženega zraka, dnevnih migracij, javnega potniškega prometa, tranzita, financiranja, prometa v mestih in zmanjšanja potrebe po osebni mobilnosti na podeželju.
Delavnica je bila namenjena pripravi skupnih stališč nevladnih organizacij s področij urejanja prostora in okolja glede dokumenta, ki je v javni razpravi do konca meseca. Organizirali sta jo Delovna skupina za mobilnost (Mreža za prostor) in Koalicija za trajnostno prometno politiko.
Delavnica Ali nova prometna strategija prinaša Sloveniji trajnostno mobilnost?
Vabilo na delavnico: Ali nova prometna strategija prinaša Sloveniji trajnostno mobilnost?
Kje:
Konferenčna dvorana v upravni stavbi Slovenskih železnic, Kolodvorska ul. 11,
Ljubljana.
Kdaj: četrtek,
22. 1. 2015 med 9. in 12. uro
Hvala vam za vašo podporo in sodelovanje v letu 2014
V 2015 vam želimo izpolnitev vseh želja, ki jih do sedaj še niste uspeli uresničiti. V prihodnjih dneh pa oblilo zabave.
Vaše društvo Focus.
Najnižje CO2 emisije novih avtomobilov na Nizozemskem, najvišje v Nemčiji in na Poljskem
Bruselj/Ljubljana, 17. december 2014 - Novo poročilo organizacije T&E kaže, da lahko z učinkovitimi davki na vozila in gorivo usmerimo trg k bolj učinkovitim vozilom z nizkimi stopnjami ogljika ter se izognemo onesnaževanju zraka zaradi velikega števila vozil z dizelskimi motorji. S povečanjem davka na službena vozila in davka ob registraciji glede na emisije CO2 ter obdavčitvijo dizelskih vozil in goriva po višji stopnji kot so bencinski avtomobili, lahko močno zmanjšamo oboje - tako CO2 kot ostale emisije iz prometa, ki onesnažujejo zrak.
Po 8 letih lobiranja s strani Kanade ter naftne industrije Evropski parlament končno sprejel zakonodajo o kakovosti goriv
Bruselj, Ljubljana, 17. december 2014 –
Evropski parlament je danes odobril neambiciozna pravila za kakovost goriva, ki naftnih
družb ne odvrača od uporabe in vlaganja
v najbolj umazano nafto, kot na primer tisto pridobljeno iz katranskih peskov. 337 poslancev je
glasovalo proti, ker se jim zdijo pravila prešibka, 325
poslancev jih je odobrilo. Za zavrnitev
zakonodaje je bila potrebna kvalificirana večina, t.j. 376 poslancev.
NukeNews # 15 – Protijedrski informacijski servis
Vabimo vas k prebiranju 15. številke glasila Nukenews. NukeNews je večjezično glasilo mreže Nuclear Heritage Nwtwork, ki odraža aktivnosti, teme in boje proti-jedrskih aktivistov. Članki so napisani in prevedeni s strani aktivistov, poleg njihovih običajnih proti-jedrskih aktivnosti.
Strinjamo se z vami, vendar vas ne bomo upoštevali, je vljudnosten odgovor MZI na pripombe na Zakon o cestninjenju
Društvo Focus je skupaj z ostalimi organizacijami iz Koalicije za trajnostno prometno politiko 23.4.2014 na (takrat še) Ministrstvo za infrastrukturo in prostor naslovilo komentarje na spremembo zakona o cestninjenju.
EU za varnejše in manj onesnažujoče tovornjake – vendar šele po 2022
Bruselj/Ljubljana, 11.december 2014 - Sinoči so 28 vlad EU in Evropski
parlament dosegli dogovor o spremembi kvadraste oblike tovornjakov, ki
so neučinkoviti in zelo nevarni za kolesarje in pešce. Sprejeti zakon
daje proizvajalcem možnost izdelave aerodinamičnih, varnejših in bolj
učinkovitih tovornjakov, vendar zaradi vztrajnega lobiranja s strani
industrije, šele z letom 2022, ko bodo na evropskih cestah tovornjaki s
prenovljeno obliko kabine, dovoljeni. Dogovorjene oblikovne spremembe
bi omogočile oblikovalcem tovornjakov ustvariti nekoliko daljši in bolj
racionalno oblikovani nos, ki bi izboljšal zaščito pešcev, zmanjšal
posledice nesreč ter povečal voznikov pregled za 50 %.
Predstavniki držav članic morajo dogovor še uradno potrditi jutri na COREPER-ju (Svet Stalnih predstavništev v Bruslju).
Več tukaj.